پتنت جدید وان پلاس؛ گوشی هوشمند با دوربین سلفی در حاشیه بالایی

رسانه کلیک - پتنت جدیدی از کمپانی وان پلاس به تازگی مورد تایید قرار گرفته است که به یک گوشی هوشمند با دوربین سلفی در حاشیه بالایی خود اشاره می کند.

پتنت جدید وان پلاس؛ گوشی هوشمند با دوربین سلفی در حاشیه بالایی

گوشی های هوشمند امروزی از طراحی حاشیه های مینیمال برخوردار هستند. از این رو، دوربین سلفی در ناچ، و یا در پانچ هول قرار می گیرند. حتی انتظار می رود که گوشی های آینده با دوربین زیر نمایشگر عرضه شوند. با این حال، کمپانی وان پلاس به تازگی پتنت جدیدی از یک گوشی هوشمند را به نام خود ثبت کرده است. در طراحی این گوشی هوشمند، دوربین سلفی در جایی قرار می گیرد که مدت ها پیش فراموش شده است.

اواسط سال 2020 بود که کمپانی وان پلاس پتنت جدیدی را با عنوان display apparatus در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) به ثبت رساند. این پتنت چندی پیش (4 فوریه 2021) مورد تایید قرار گرفت و منتشر شد.

طبق معمول، پتنت جدید وان پلاس نخستین بار به وسیله رسانه خبری LetsGoDigital رونمایی شد. این رسانه همچنین رندرهای زیبایی از دستگاه آینده را بر اساس گوشی های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو به وجود آورده و به مخاطبین خود نشان داد.

طبق اسناد متعلق به این پتنت، گوشی هوشمند آینده وان پلاس دارای دوربین سلفی در حاشیه بالایی است. بدین ترتیب، دیگر خبری از ناچ یا پانچ هول در پنل جلوی دستگاه نیست.

اسناد پتنت OnePlus نشان می دهند که این راه حل، هزینه کمتری را نسبت به قرار دادن حفره یا ناچ روی پنل نمایشگر تحمیل می کند. بنابراین گوشی جدید علاوه بر ارزان تر بودن، قابلیت اطمینان بالایی دارد. از این رو، قرار دادن دوربین سلفی در حاشیه باریک بالای گوشی نه تنها می تواند جایگزین طراحی ناچ یا پانچ هول شود، بلکه لزوم کاربرد فناوری زیر نمایشگری (Under-Screen) را از بین می برد.

تا این لحظه، به طور قطع مشخص نیست که آیا وان پلاس، گوشی هوشمندی را با دوربین سلفی در حاشیه بالایی به وجود می آورد یا خیر. البته احتمال ساخت چنین دستگاهی بعید نیست، چون راه حل های مربوط به قراردادن دوربین در زیر نمایشگر شامل معایب و مزایای خاص خود می شوند و در ضمن، گران تر هستند.

ناگفته نماند که Meizo قبلا از طراحی مشابهی برای گوشی های میزو 16s Pro و میزو 16T استفاده کرده است. با این حال، حاشیه های دستگاه های میزو، ضخامت بیشتری نسبت به حاشیه دستگاه نشان داده شده در پتنت جدید وان پلاس دارند.

ارسال نظر