با دوربین سلفی گوشی از سلامت بدن خود مطلع شوید

فناوری جدید شرکت ژاپنی NEC به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌های سلامتی خود را ازطریق دوربین سلفی ارزیابی کنند.

با دوربین سلفی گوشی از سلامت بدن خود مطلع شوید

درحال‌حاضر، گوشی‌های هوشمند زیادی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات زیست‌سنجی (بیومتریک) را به‌نوعی اندازه‌گیری کنند. سری‌های قدیمی‌تر گوشی‌ سامسونگ به سنسورهای اختصاصی ضربان قلب مجهزند و برخی از تلفن‌های اندرویدی نیز می‌توانند ضربان قلب را ازطریق حسگر اثرانگشت یا دوربین پشتی اندازه‌گیری کنند.

شرکت ژاپنی NEC به‌تازگی قابلیتی را معرفی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد وضعیت سلامتی خود را ازطریق دوربین سلفی گوشی خود پیگیری کنند. به‌گفته‌ی NEC، سیستم مانیتورینگ نواحی صورت می‌تواند با تجزیه‌و‌تحلیل الگوهای چهره و وضعیت مردمک چشم کاربر، «ناهنجاری‌ها» را تشخیص دهد.

این شرکت در وب‌سایت رسمی خود ادعا می‌کند که با تجزیه‌و‌تحلیل حرکات دقیق چشم، ناشی از انقباضات غیرارادی عضلات آن، وضعیت بدنی و روانی فرد را با دقت بیشتری می‌توان تخمین زد. ان‌ای‌سی اضافه می‌کند که این سیستم می‌تواند تنفس و اکسیژن خون و احتمالاً ضربان قلب را به‌دقت ارزیابی کند و درنهایت، به شما بگوید که آیا نتایج به‌دست‌آمده طبیعی است یا غیرطبیعی.

NEC ادعا می‌کند که این فناوری هنوز در مرحله‌ی تحقیق‌و‌توسعه است و بعد از سال مالی ۲۰۲۴، دردسترس خواهد بود؛ بنابراین، هنوز نمی‌تواند عرضه‌‌ی تجاری آن را تضمین کند. با‌این‌حال، دریافت گواهینامه‌‌ی نظارتی برای آن به متقاعد‌کردن کاربران کمک خواهد کرد.

این اولین‌بار در سال ۲۰۲۳ نیست که شرکتی ادعا می‌کند دوربین‌های سلفی می‌توانند شاخص‌های سلامت را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. در نمایشگاه MWC 2023، شرکت کانادایی Nuralogix فناوری گوشی‌های هوشمند خود را به‌نمایش گذاشت که شاخص‌های سلامت و عوامل خطر بیماری‌های مختلف را نشان می‌دهد. این سیستم که تنها به ۳۰ ثانیه فیلم‌برداری با دوربین سلفی نیاز دارد، برای دریافت تأییدیه به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارائه شده است.

منبع: آخرین خبر

 

ارسال نظر