ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

به گزارش کلیک، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست هئیت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به 7.5 میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به 14 میلیون خانوار خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت 31.5 ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از 60 ترابیت برثانیه رسیده است و حدود 20 ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از 28 به 55 ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

زارع‌پور بیان کرد: در بحث ارتباطات موبایلی، توسعه ارتباطات نسل پنجم را در دستورکار قرار دادیم و هفته آینده برنامه‌ای را خواهیم داشت که تعداد سایت‌های نسل پنجم کشور به بیش از هزار و 500 سایت خواهد رسید و هدف‌گذاری ما این است که امسال به بیش از 5 هزار برسد یعنی 10 درصد کشور تحت پوشش نسل پنجم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در لایه‌های دیگر شبکه یعنی شبکه داخل استان‌ها اقدامات خوبی انجام می‌شود در شبکه مادر مخابراتی کشور که شرکت ارتباطات زیرساخت است شاهد توسعه شتابان و رشد جهشی هستیم.

وزیر ارتباطات درخصوص اقدامات این وزارتخانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز خاطر نشان کرد: ما در دور قبل انتخابات همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتورها و دستگاه‌های مرتبط را بسیج کردیم تا شاهد ارتباطات پایدار باشیم و الحمدلله بیش از 99 درصد را تحت پوشش داشتیم و حتی در نقاط دور افتاده روستایی و جایی که صندوق رای را با بالگرد به آنجا بردند هم دسترسی به شبکه وجود داشت. این اتفاق بزرگی است که با این گستره‌ی جغرافیایی و بیش از 40 هزار روستای بالای 20 خانوار و 70 هزار روستا در کشور، توانستیم چنین پوششی را ایجاد کنیم.

زارع‌پور اضافه کرد: تمامی امکانات و تدابیر برای انتخابات روز جمعه فراهم است. همه امکانات در حال آماده‌باش است و تدابیر از قبل پیش‌بینی کرده‌اند که برای حوزه‌هایی که رأی‌گیری به دور دوم کشیده همان پایداری و کیفیت را بلکه بهتر داشته باشیم.

 

ارسال نظر