کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 معرفی شد؛ 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6

رسانه کلیک - کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 از راه رسید. این محصول اولین کارت گرافیک حرفه ای میان رده محسوب می شود که بر اساس معماری Turing توسعه یافته است.

کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 معرفی شد؛ 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6

انویدیا در کنفرانس دانشگاهی اتودسک در شهر لاس وگاس از محصول جدیدی رونمایی کرد. کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 اولین کارت گرافیک حرفه ای میان رده این کمپانی بوده که با استفاده از معماری جدید Turing تولید شده است.

این کارت گرافیک جدید از 36 هسته RT بهره می برد که باعث ایجاد سایه های دقیق و بازتاب های فیزیکی می شود. این محصول به افراد اجازه می دهد در کنار رندر گرفتن، کار خود را نیز ادامه دهند. این موضوع به معنای کاهش اتلاف وقت توسط کاربران است.

کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 دارای 288 هسته Turing Tensor بوده که بر اساس ادعای سازنده، قدرتی برابر با 57 ترافلاپس را برای یادگیری عمیق به ارمغان می آورد. این کارت گرافیک از ویژگی هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نیز بهره می برد. این قابلیت ها می توانند باعث بهبود عملکرد محصول جدید انویدیا در زمینه های رندرگیری، محصولات و سرویس ها شود.

کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا به 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 مجهز شده است. کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 4000 قادر به تولید و پخش ویدیو با حداکثر رزولوشن 8K است. با توجه به ورود تلویزیون های 8K به بازار در آینده نزدیک، انتظار می رود کارت های گرافیک بیشتری با امکان تولید ویدیوهای 8K از سوی شرکت انویدیا و AMD تولید و روانه بازار شود.

شرکت های دل، اچ پی و لنوو به صورت رسمی اعلام کرده اند که از کارت گرافیک جدید انویدیا پشتیبانی می کنند. این محصول از ماه آینده در دستگاه های این شرکت ها قرار می گیرد. کاربران می توانند این کارت گرافیک را به صورت جداگانه از وب سایت انویدیا خریداری کنند.

ارسال نظر