چگونه با گوشی هوشمند سریع و حرفه‌ای سایت بسازیم؟

از زمانی که گوشی هوشمند به صورت گسترده مورد استفاده مردم قرار گرفت، بسیاری از افراد کامپیوترهای خانگی خود را کنار گذاشتند. این مسئله بدین معنی است که مردم مجبور شدند تا بسیاری از کارهای خود را با تلفن‌های همراه خود انجام دهند. یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران سطح وب پیش آمده این است که آیا می‌توانیم با استفاده از گوشی هوشمند، یک سایت حرفه‌ای طراحی کنیم؟ ما در این مطلب به این سوال پاسخ داده‌ایم.

چگونه با گوشی هوشمند سریع و حرفه‌ای سایت بسازیم؟

 

آموزش ساخت سایت با گوشی هوشمند

راه‌های زیادی برای ساخت سایت با دستگاه‌های هوشمند مثل کامپیوتر و گوشی وجود دارند. اما یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌هایی که برای ساخت سایت هوشمند پیش روی شما قرار دارد، استفاده از سرویس‌های سایت‌ساز است. امروزه سرویس‌های ساخت سایت متعددی در ایران فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید از هرکدام آن‌ها که خواستید استفاده کنید.

بگذارید این آموزش را براساس سایت ساز پرتال ادامه دهیم. برای اینکه از طریق این سرویس سایت خود را با گوشی طراحی کنید، کافی گوشی هوشمند خود را بردارید و از طریق مرورگر وارد سایت پرتال شوید. این سایت به گونه‌ای طراحی شده است که روی سایز‌های مختلف صفحه نمایش گوشی کاملا بهینه عمل می‌کند و به راحتی می‌توانید با ثبت نام در آن، سایت خود را در کمتر از ۵ دقیقه ایجاد کنید.

چه سایت‌هایی می‌توان با موبایل ساخت؟

پرتال برای ساخت سایت، قالب‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با فضای موبایل سازگار هستند و اصطلاحا واکنش‌گرا یا Responsive هستند. این مسئله باعث می‌شود که شما هرنوع سایتی را که دلتان بخواهد می‌توانید با استفاده از این سرویس بسازید. اما اگر بخواهیم انواع سایت‌ها برای ساخت را دسته‌بندی کنیم، می‌توانید سایت‌های زیر را با گوشی بسازید:

  • سایت‌های فروشگاهی
  • سایت‌های مجله‌ای
  • سایت‌های شرکتی
  • سایت‌های رزومه‌ای

خوشبختانه طبق تحقیق و بررسی که ما در سایت پرتال داشتیم، شما همه این انواع سایت را می‌توانید با استفاده از این سرویس بسازید. بدین ترتیب فرقی نمی‌کند که هدف شما ساخت چه نوع سایتی است؛ چون همه سایت‌ها را می‌توانید خیلی سریع و با کیفیت بالا بسازید. علاوه بر این امکانات متنوعی برای گسترش سایت مانند اضافه کردن درگاه پرداخت، ایجاد کد تخفیف، تغییرات ظاهری، انتخاب قالب‌های متنوع و... در اختیار شما قرار می‌گیرد.

428

مدیریت سایت با گوشی موبایل

در این بخش می‌خواهیم به مدیریت سایت با گوشی موبایل بپردازیم. بعضی از سرویس‌های مدیریت محتوای ساخت سایت، ممکن است اختلالاتی را در بخش مدیریت سایت با گوشی داشته باشند، اما پرتال این‌ مشکل را ندارد. البته به طور کلی مدیریت سایت با استفاده از کامپیوتر شخصی بسیار راحت‌تر است و دست مدیر سایت برای ایجاد تغییرات بازتر است.

با این حال بخش مدیریت سایت با گوشی پرتال نیز کاملا رسیپانسیو و واکنش‌گرا است و با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را کاملا مدیریت کنید. شاید کار با بخش مدیریت در گوشی هوشمند کمی سخت‌تر باشد، اما باز هم می‌توانید تمام کارهای مدیریتی خود را در آن انجام دهید. پس متوجه شدیم که شما با استفاده از تلفن همراه هوشمند هم می‌توانید یک وب سایت طراحی کنید، هم می‌توانید آن را مدیریت کنید.

آیا سایت را باید حتما خودم مدیریت کنم؟

زمانی که یک سایت می‌سازید، در واقع به طور هم‌زمان مدیر آن سایت نیز هستید. حال اگر خودتان زمان این کار را ندارید یا نمی‌توانید سایتتان را مدیریت کنید، می‌توانید یک ادمین برای سایت خود استخدام کنید. شما می‌توانید با استفاده از سایت ساز پرتال، یک یا چند مدیر برای سایت خود اضافه کنید و آن‌ها هم می‌توانند با گوشی هوشمند یا کامپیوتر خانگی سایت شما را مدیریت کنند.

حتی می‌توانید مدیری برای بخش‌های مختلف سایت خود در نظر بگیرید. مثلا اگر فردی را می‌خواهید که برای شما مقاله بنویسد، می‌توانید فقط دسترسی بخش محتواها و مقالات را به او بدهید تا مجله سایت شما را مدیریت کند. یا می‌توانید دسترسی بخش‌های دیگر را به افراد متخصص دیگر بسپارید. هرچند استفاده از این پنل آن قدر هم پیچیده نیست که خودتان نتوانید آن را مدیریت کنید.

به وجود آمدن مشکل فنی در سایت و رفع آن با گوشی

هر سیستمی که توسط انسان ساخته شده باشد، می‌تواند مشکل داشته باشد یا به مشکل فنی برخورد کند. هیچ وب سایتی هم از این قاعده مستثنی نیست. پس ابتدا می‌توانیم این نکته را به شما بگوییم که اگر کسی به شما گفت سایت بدون مشکل طراحی می‌کند، بدانید چنین چیزی وجود ندارد. اما مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این است که هنگامی که سایت به مشکل خورد چطور آن را رفع کنیم؟

اگر سایت شما برنامه‌نویسی شده باشد، نیاز دارید تا احتمالا یک برنامه‌نویس یا متخصص سایت مشکل شما را رفع کند. همچنین بعضی از سرویس‌های مدیریت محتوا و طراحی سایت نیز برای پشتیبانی از سایت شما، هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. همچنین رفع مشکل در بیشتر مواقع باید با کامپیوتر انجام شود.

با این حال اگر سایت خود را با پرتال ساخته باشید و نیاز به برطرف کردن آن مشکل داشته باشید، می‌توانید تیکت رایگانی را برای پشتیبان‌های این مجموعه قرار دهید تا مشکل شما را رفع کنند. همچنین این سرویس‌ها به دلیل ساختار منسجمی که دارند، با کمترین مشکل فنی رو به رو می‌شوند. از طرفی پشتیبان‌های این سرویس، در سریع‌ترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی می‌کنند و با توجه به شناختی که از ساختار سایت‌های پرتال دارند، به بهترین شکل ممکن صورت مسئله را حل می‌کنند.

429

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با ساخت سریع و حرفه‌ای سایت با گوشی هوشمند آشنا کنیم. همان‌طور که گفتیم، راه‌های زیادی برای ساخت سایت با گوشی هوشمند وجود دارند اما یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، استفاده از سرویس‌های سایت‌ساز مانند پرتال است. این سرویس‌ها ایرانی هستند و با قوانین و شرایط کشور کاملا سازگارند و برای ایجاد سایت در آن‌ها کار راحتی پیش روی خود دارید. امیدواریم که از خواندن این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

منبع: سایت پرتال

 

ارسال نظر