بهترین انواع لوازم جانبی پروژکتور که باید آنها را خریداری کنید!

لوازم جانبی ویدئو پروژکتور، ممکن است به تازگی خرید ویدئو پروژکتور را برای محیط های اداری، خانگی و یا آموزشی انجام داده باشید. در هر صورتی باید بدانید که جهت راه اندازی ویدئو پروژکتور نیاز به تجهیزات ویدئو پروژکتور خواهید داشت که ممکن است بدون آنها استفاده از پروژکتور برای شما ممکن نباشد.

بهترین انواع لوازم جانبی پروژکتور که باید آنها را خریداری کنید!

البته که توصیه می شود تا خرید تجهیزات پروژکتور را قبل از خرید خود پروژکتور انجام دهید، اما ممکن است برخی از تجهیزات ضروری را در زمان تهیه پروژکتور انتخاب کرده باشید و به برخی دیگر دسترسی نداشته باشید. به همین دلیل نیز به صورت کامل انواع تجهیزات دیتا پروژکتور را مورد بررسی قرار داده ایم که متوجه شوید هر کدام از آنها در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرند و در صورتی که به آن نیاز داشتید، خرید خود را انجام دهید.

به صورت کلی ما در اینجا تجهیزات جانبی پروژکتور را به سه دسته تقسیم کرده ایم:

  1. لوازم جانبی ضروری برای استفاده از ویدئو پروژکتور
  2. لوازم جانبی اختیاری برای پروژکتور
  3. سایر لوازم جانبی که می توانید با پروژکتور استفاده کنید

هر کدام از این سه دسته بندی ممکن است مواردی را در خود جای داده باشند که برای نیاز های شما مناسب باشد. 

لوازم جانبی ضروری پروژکتور

برخی از لوازم جانبی را در صورتی که به آنها دسترسی نداشته باشید، امکان استفاده از ویدئو پروژکتور را نخواهید داشت. به همین دلیل نیز در دسته بندی لوازم ضروری قرار گرفته اند:

کابل ها و اتصالات ویدئو پروژکتور

شما با استفاده از کابلهای مختلف، می توانید ویدئو پروژکتور را به دستگاه های دیجیتالی دیگر متصل کنید که محتوای مورد نظر خود را به پروژکتور انتقال دهید و آن را تماشا کنید. ممکن است انواع مختلفی از کابل ها را نیاز داشته باشید و باید بر اساس دستگاه مورد نظر خود تصمیم گیری را انجام دهید، اما برخی از پرکاربرد ترین کابل هایی که می توانید استفاده کنید را در ادامه ذکر کرده ایم:

  • HDMI
  • DVI
  • VGA 
  • USB
  • کابل برق

ریموت کنترل پروژکتور

مهم است که ویدیو پروژکتور را در کجا استفاده می کنید. در صورتی که دسترسی راحتی به دستگاه داشته باشید، شاید استفاده از ریموت کنترل خیلی ضروری نباشد، اما در برخی از محیط ها از جمله محیط های آموزشی که ویدئو پروژکتور در ارتفاع نصب می شود، استفاده از ریموت کنترل بسیار ضروری می باشد. 

بیشتر ویدئو پروژکتور ها دارای کنترل در داخل جعبه هستند، اما برخی از آنها نیز فاقد کنترل می باشند و همین موضوع باعث شده تا نیاز به خرید کنترل وجود داشته باشد. 

لوازم جانبی ویدئو پروژکتور (اختیاری)

این دسته از لوازم جانبی معمولا برای استفاده ضروری نیستند، اما در صورتی که از آنها استفاده کنید، می توانید کیفیت و کارایی بالاتری را از ویدئو پروژکتور ببینید.

پرده نمایش پروژکتور

پرده نمایش پروژکتور

پرده نمایش ویدئو پروژکتور، یک سطح صاف می باشد که در جلوی پروژکتور قرار میگیرد و تصویر پروژکتور را برای چشم بیننده نمایش می دهد. البته که شما می توانید تصویر پروژکتور را بر روی انواع سطوح دیگر نیز مشاهده کنید، اما پرده نمایش کمک می کند تا روشنایی و کنتراست اصلی تصویر به نمایش گذاشته شود و این در حالی است که در سطوح دیگر، کیفیت تصویر کاهش خواهد یافت. 

پرده نمایش ها دارای مدل های دستی و برقی هستند که در کارایی تفاوت چندانی ندارند، اما در بخش عملکرد و سادگی، پرده نمایش های برقی ساده تر هستند و کار شما را راحت می کنند. 

پایه ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور، برای پخش کردن تصاویر باید بر روی یک سطح صاف، رو به روی  پرده نمایش یا سطح مورد نظر قرار بگیرد. به همین دلیل نیز معمولا نیاز به یک پایه برای نصب پروژکتور روی آن خواهید داشت. البته که این پایه می تواند حالت های مختلفی داشته باشد و ممکن است با توجه به نیاز های شما، مدل های مختلف از پایه برایتان مناسب باشد.

پایه ویدئو پروژکتور

  1. پایه زمینی: این نوع از پایه پروژکتور بر روی زمین قرار میگیرند و پروژکتور بر روی پایه نصب می شود. معمولا شما می توانید این نوع از پایه ها را به راحتی جا به جا کنید و همین موضوع نیز باعث شده تا در محیط های تجاری بیشتر از این نوع پایه ها استفاده شود.
  2. پایه های سقفی: پایه سقفی بر روی سقف محل مورد نظر نصب می شود و پروژکتور نیز بر روی آن قرار میگیرد. پایه سقفی پروژکتور معمولا در محیط هایی آموزشی و خانگی مورد استفاده قرار میگیرد.

دانگل وایرلس

می توان گفت یکی از مهمترین لوازم جانبی پروژکتور، همین دانگل می باشد که در کاربری های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. بیشتر ویدئو پروژکتور ها دارای درگاه های فیزیکی هستند که با استفاده از کابل های مختلف می تواند به پروژکتور متصل شوید. اما در صورتی که قصد اتصال به صورت بی سیم را داشته باشید، همه چیز عوض می شود!

دانگل وایرلس

برای این کار شما نیاز به وای فای دارید که بتوانید از تلفن همراه یا لپ تاپ خود به صورت بی سیم به پروژکتور متصل شوید. اما بیشتر پروژکتور ها وای فای داخلی ندارند و در این زمان است که استفاده از دانگل وایرلس، می تواند قابلیت وای فای را به پروژکتور شما اضافه کند.

عینک یه بعدی پروژکتور

برخی از پروژکتور ها دارای قابلیت پخش تصاویر سه بعدی می باشند و در صورتی که دستگاه را برای سینمای خانگی خریداری کردید، احتمالا تماشای تصاویر 3D میتواند تجربه بسیار جذابی برای شما باشد. البته که بدون استفاده از تجهیزات مناسب، نمی توانید تصاویر سه بعدی را مشاهده کنید.

راهکار، خرید عینک سه بعدی پروژکتور می باشد که کار شما را ساده کرده و امکان تماشای تصاویر سه بعدی را در زمان تماشای ویدئو با استفاده از دیتا پروژکتور مهیا می کند. 

کیف حمل دیتا پروژکتور

بسیاری از ویدئو پروژکتور های پرتابل و قابلیت حمل را می توانید در محیط های مختلفی استفاده کنید و جا به جایی آنها ساده است. اما با توجه به اینکه ویدئو پروژکتور دارای قطعات حساسی می باشد، توصیه می شود که برای جمل و جا به جایی دستگاه، حتما از کیف مخصوص ویدئو پروژکتور استفاده کنید که از وارد شدن آسیب های احتمالی به ویدئو پروژکتور، جلوگیری به عمل بیاید.

سایز لوازم جانبی دیتا پروژکتور

تا اینجا، بیشتر به تجهیزاتی اشاره کردیم که معمولا کارایی بالایی دارند. اما برخی از تجهیزات ویدئو پروژکتور در دسترس هستند که ممکن است صرفا برای کاربری های خاص مورد استفاده قرار بگیرند و برای نیاز های بسیاری از افراد مناسب نباشند. در هر صورت شما می توانید با خرید تجهیزات پروژکتور که در ادامه ارائه شده اند نیز، یک پک کامل از تجهیزات را در اختیار داشته باشید.

منبع تغذیه اضطراری

عموما ویدئو پروژکتور ها با برق شهری کار می کنند. اما در صورتی که ویدئو پروژکتور های جیبی یا پرتابل را استفاد می کنید، ممکن است قصد استفاده در محیط های باز و محیط هایی که به برق دسترسی ندارند را نیز داشته باشید. در این صورت، پیشنهاد می شود که یک منبع تغذیه مانند پاور بانک نیز برای پروژکتور خریداری کنید که بتوانید در هر محیطی از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و لذت ببرید.

فیلتر هوای پروژکتور

پروژکتور ها برای خنک شدن، نیاز به سیستم خنک کننده دارد که شامل فن های مختلف و فیلتر های هوا می شود. البته که فیلتر های هوا به صورت دوره ای نیاز به تعویض یا تمیز کاری دارند، به همین دلیل نیز بهتر است در زمان خرید پروژکتور، یک یا چند عدد فیلتر اضافه نیز تهیه کنید. 

کیت نظافت پروژکتور

بسیاری از ادوات ویدئو پروژکتور از جمله فیلتر، لنز و شاید لامپ ویدئو پروژکتور نیاز به سرویس و نظافت دارند. البته که با این کار طول عمر ویدئو پروژکتور افزایش پیدا می کند و بهتر است به صورت دوره این کار را انجام دهید. همچنین برای این کار بهتر از دستمال های نرم استفاده کنید که آسیبی به تجهیزات داخلی ویدئو پروژکتور وارد نشود. 

بهترین فروشگاه لوازم جانبی ویدئو پروژکتور کجاست؟

شما می توانید لوازم جانبی ویدئو پروژکتور را از محیط های مختلفی خریداری کنید، اما پیشنهاد ما فروشگاه ویدئو پروژکتور برتر می باشد که به صورت تخصصی در زمینه فروش ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی پروژکتور فعالیت دارد.

شما می توانید در این فروشگاه، معتبر ترین برند های پروژکتور را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش، انواع پرده نمایش، کابل، دانگل و پایه های پروژکتور را با بهترین قیمت تهیه کنید. برای مشاهده این فروشگاه کافیست تا "پروژکتور برتر" را در گوگل سرچ کنید. 

همچنین در صورتی که به دنبال خدمات تعمیر ویدئو پروژکتور هستید، این مجموعه نمایندگی معتبرترین برند های ویدئو پروژکتور می باشد و خدمات تعمیرات انواع ویدئو پروژکتور ها را نیز ارائه می کند. شما می توانید پروژکتور های خود را از سراسر ایران به صورت پشتی برای پروژکتور برتر ارسال کنید تا تعمیر ویدئو پروژکتور را انجام داده و در بعد از تکمیل فرایند به صورت پستی، مجدد ارسال دستگاه صورت بگیرد. البته در صورتی که ساکن شهر تهران هستید، می توانید برای دریافت خدمات، به صورت حضوری نیز مراجعه کنید.

آدرس وب سایت پروژکتور برتر: projectorbartar.com

 

ارسال نظر