کارهای خطرناکی که نباید در استانبول انجام بدهید

رسانه کلیک - استانبول از محبوبیت بالایی میان ایرانیان برخوردار است. در این مطلب به بیان نکاتی در رابطه با سفر به این شهر می پردازیم.

کارهای خطرناکی که نباید در استانبول انجام بدهید

حتما می‌ دانید که تور استانبول همواره از پرفروش‌ترین تورهای مسافرتی در میان ایرانیان است و بسیاری از هم‌وطنانمان در جستجوی تور ارزان استانبول و تورهای خوش قیمت به مقصد ترکیه هستند. در این میان افراد بسیاری هم در صدد هستند تا پیش از سفرشان به این شهر اطلاعات مفیدی در رابطه با این شهر مشهور به دست بیاورند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تا به امروز زیاد در رابطه با ترکیه شنیده یا خوانده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان همراه ما باشید که قصد داریم نکاتی را در رابطه با این شهر اسرار آمیز با شما در میان بگذاریم که بی‌شک برخی از آنها برایتان جدید خواهد بود.

در تکسیم اقامت نکنید

تکسیم از محبوبترین محله‌ها در نزد گردشگران است زیرا دسترسی از آن به سایر مناطق آسان می‌باشد و هتل‌های زیادی در آن وجود دارند و از سوی دیگر توریست‌ها می‌توانند به راحتی به خیابان استقلال بروند و خرید کنند؛ اما باید بگوییم که تکسیم در سالهای گذشته مکانی بوده که در آن حملات تروریستی انجام شده و برای اقامت مناسب نیست، این محله هیچ‌گاه ساکت و آرام نمی‌شود و همواره گردشگران در آن در حال جنب و جوش هستند و آلودگی صوتی نیز آرامش را از گردشگران می‌گیرند؛ پس در تکسیم اقامت نکنید.

از قصر توپکاپی دیدن نکنید

می‌دانیم که افراد بسیاری با ما مخالفت می‌کنند اما ما بر این عقیده هستیم که از قصر معروف توپکاپی دیدن نکنید مگر آن که شیفته‌ی تاریخ باشید. این قصر در اغلب اوقات شلوغ و مملو از جمعیت است حتی دیده شده که در زمستان هم مراجعان مجبور باشند در صفهای طویل منتظر ورود بمانند. بناهای دیگری هم نظیر توپکاپی در استانبول وجود دارند و در حقیقت باید بگوییم که هنر و معماری که در این بنا استفاده شده در بسیاری از بناهای قدیمی استانبول به چشم می‌خورند.

از کاخ دلمه باغچه دیدن کنید

توصیه می کنیم که حتی اگر با تور لحظه آخری استانبول به این شهر سفر کردید و زمان زیادی برای برنامه‌ریزی برای سفرتان نداشتید، باز هم حتما از کاخ دلمه باغچه دیدن کنید. این کاخ هر آنچه قرار است در قصرهایی مثل توپکاپی ببینید را در اختیارتان قرار می‌دهد علاوه بر این که محیط خوبی برای آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه دارد.

از فروشگاه معروف پودینگ خرید نکنید

اگر زیاد به استانبول سفر کرده باشید، می‌ دانید که یک فروشگاه با عنوان پودینگ شاپ در نزدیکی ایا صوفیه قرار دارد که به پذیرای گردشگرانی مشغول است که فوج فوج به آن مراجعه می‌کنند. ما توصیه می‌کنیم که از این فروشگاه خرید نکنید زیرا مدیریت آن تغییر کرده و دیگر آن پودینگ شاپی که 50 سال قدمت داشت، نیست و نظیر آن در استانبول زیاد یافت می‌شود.

از تاکسی استفاده نکنید

استانبول شهر پر ترافیکی است، به ویژه در ساعات اوج ترافیک امکان دارد که ساعت‌ها گرفتار اتومبیلی شوید که آرام و کلافه‌کننده حرکت می‌کند بنابراین از تاکسی و یا حتی اتوبوس استفاده نکنید. اگر مقصد شما نزدیک است، پیاده بروید و اگر دور می‌باشد با مترو به سمت مقصد بروید.

همیشه مترو سوار نشوید

توریست‌ های بسیاری می دانند که مترو و تراموا بهترین وسایل نقلیه در استانبول هستند اما ما می‌گوییم که همیشه از این وسایل نقلیه استفاده نکنید زیرا این شهر برای قدم زدن عالی‌ست. افرادی که یکبار در کنار برج زیبای گالاتا قدم زدند، هیچ گاه این خاطره‌ی زیبا را از یاد نمی‌برند.

در مساجد بلند صحبت نکنید

معماری مساجد استانبول برای گردشگران خارجی هیجان انگیز است اما فراموش نکنید که بسیاری از افرادی که در این عبادتگاه ها حضور دارند، برای عبادت آمده‌اند بنابراین باید اجازه بدهید که به عبادتشان مشغول شوند. پس به اعتقادات دیگران بی احترامی نکنید و با یکدیگر به آرامی صحبت نمایید.

بدون چشیدن دونر و باقلوا استانبول را ترک نکنید

حتما کباب ترکی و باقلواهای معروف ترکیه را می‌ شناسید زیرا این خوراکی‌های خوشمزه در ایران نیز پیدا می‌شوند. به هیچ وجه استانبول را بدون این که دونر و باقلوا را بچشید، ترک نکنید زیرا این خوراکی‌ها قیمت خوبی دارند و توسط آشپزان بومی تهیه می‌شوند.

در انتخاب رستوران دقت کنید

در هر محله یا خیابانی در استانبول کافه و رستورانی وجود دارد اما در انتخابتان هوشمند باشید و غذاخوری‌هایی را انتخاب کنید که قیمت غذاهایشان کم و کیفیت بالایی داشته باشند. اغلب رستوران و کافه‌های محلی این ویژگی‌ها را دارند زیرا شیک و لوکس بودن رستوران برای آنها اهمیتی ندارد و مهم کیفیت غذایشان است. به یاد داشته باشید که اگر چند نفره به این نوع رستوران‌های محلی بروید به راحتی با قیمتی کم می‌توانید تمامی غذاهای منو را سفارش بدهید.

ارسال نظر