فشردهسازی یونیورسال چگونه فریمریت کنسولهای آینده را متحول میکند؟
شایعات تازه میگویند پلیاستیشن ۶ احتمالاً حوالی ۲۰۲۷ راهی بازار میشود.

به گزارش کلیک بهتازگی اطلاعات تازهای از فناوری جدیدی با عنوان «فشردهسازی یونیورسال» (Universal Compression) منتشر شده که گفته میشود یکی از کلیدهای اصلی افزایش عملکرد گرافیکی در نسل بعدی کنسولهای بازی خواهد بود.
این فناوری با تمرکز بر بهینهسازی حجم دادههای گرافیکی و بافتها طراحی شده تا در فرآیند پردازش تصویر، زمان انتقال داده بین حافظه و کارت گرافیک کاهش یابد. به زبان سادهتر، فشردهسازی یونیورسال میتواند بدون نیاز به ارتقای سختافزار، فریمریت بازیها را افزایش دهد و تجربهی روانتری برای بازیکنان رقم بزند.
بر اساس گزارش منابع صنعتی، این روش در همکاری میان چند شرکت بزرگ فناوری توسعه یافته و قرار است به شکل استانداردی مشترک در نسل آینده کنسولها به کار گرفته شود. تحلیلگران میگویند این فناوری ممکن است نقشی مشابه DirectStorage در رایانههای شخصی ایفا کند و با بهینهسازی مسیر داده، زمان بارگذاری و لگهای گرافیکی را به حداقل برساند.
کارشناسان حوزهی بازی معتقدند استفاده از فشردهسازی یونیورسال میتواند به توسعهدهندگان کمک کند تا بافتهای سنگینتر و جزئیات تصویری بیشتر را بدون فشار مضاعف بر سیستم ارائه دهند. اگر این فناوری در کنسول بعدی بهصورت گسترده پیادهسازی شود، شاهد تحولی مهم در تعادل میان کیفیت بصری و سرعت اجرای بازیها خواهیم بود.
هنوز جزئیات رسمی از شرکتهای سازنده درباره زمان دقیق معرفی یا نحوهی استفاده از این فناوری منتشر نشده است، اما گمانهزنیها حاکی از آن است که پیشنمایش رسمی آن تا پایان سال جاری میلادی ارائه خواهد شد.