درآمد بازی Fortnite Mobile به بیش از یک میلیارد دلار رسید

رسانه کلیک - بر اساس گزارش اخیر شرکت آماری سنسور تاور، درآمد بازی Fortnite Mobile تا به امروز از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

درآمد بازی Fortnite Mobile به بیش از یک میلیارد دلار رسید

فورتنایت یکی از محبوب ترین و پردرآمدترین بازی های چند سال اخیر صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شود که به لطف سبک جدید بتل رویال خود، تا به امروز بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده و با گذشت زمان، جامعه آن بزرگ تر از پیش می شود. این عنوان نه تنها در میان پرطرفدارترین عناوین کنسول ها و پلتفرم رایانه های شخصی قرار دارد، بلکه در بین بازی های موبایل نیز هواداران بی شماری دارد و سیستم پرداخت درون برنامه ای آن درآمدهای هنگفتی را برای شرکت سازنده یعنی اپیک گیمز به همراه آورده است.

طبق گزارش جدید شرکت سنسور تاور (Sensor Tower) که وظیفه بررسی میزان درآمد بازی ها را برعهده دارد، تا به امروز بازیکنان Fortnite Mobile بیش از یک میلیارد دلار در سیستم پرداخت درون برنامه ای این عنوان هزینه کرده اند. نکته جالب اینجا است که این درآمد فقط مربوط به نسخه موبایل بازی است و شامل درآمدهای حاصل از فروش لوت باکس ها و آیتم های تزئینی در نسخه کنسولی و پی سی این اثر نمی شود.

در ادامه این گزارش، سنسور تاور مدعی است که پس از شیوع ویروس کرونا و اعلام قرنطینه میلیون ها انسان در سراسر جهان، درآمد بازی به طور چشمگیری افزایش یافته است. البته، خانه نشینی مردم تنها دلیل این رشد درآمد نیست و برگزاری کنسرت مجازی ترویس اسکات در بازی فورتنایت که چندی پیش رکورد تعداد بازیکنان همزمان را شکست ( تعداد بازیکنان همزمان Fortnite به بیش از 12.3 میلیون نفر رسید )، نیز در درآمد این عنوان تاثیرگذار بوده است. به علاوه، انتشار فورتنایت در فروشگاه گوگل پلی استور نیز از دیگر دلایلی است که افزایش فروش آیتم های تزئینی، بسته های الحاقی و دیگر لوت باکس های این عنوان را به دنبال داشته است.

همچنین، گفته شده که درآمد بازی Fortnite Mobile در ماه آوریل سال جاری میلادی (اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت) بیش از 44.3 میلیون دلار بوده است. این در حالی است که درآمد این عنوان در ماه مارس تنها برابر با 23.3 میلیون دلار اعلام شده است. موضوعی که تاثیر ویروس کرونا و تمایل مردم به تجربه بازی و استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی را آشکار می کند. به گفته سنسور تاور، بازیکنان آمریکایی همچنان به عنوان پرخرج ترین کاربران فورتنایت هستند که تا به امروز 632.2 میلیون صرف بازی کرده اند. به عبارتی، بیش از نصف درآمدزایی اپیک گیمز از نسخه موبایل Fortnite متعلق به کشور ایالات متحده آمریکا است.

بازی فورتنایت هم اکنون روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه شخصی در دسترس قرار دارد. علاوه بر این ها، کاربران آیفون و گوشی های اندرویدی نیز می توانند از تجربه رایگان بازی روی پلتفرم خود لذت ببرند.

ارسال نظر