درآمد 1.8 میلیارد دلاری Fortnite در سال 2019 رکوردها را جابه‌جا کرد!

رسانه کلیک - بر اساس گزارش های اخیر، به نظر می رسد که میزان درآمد بازی Fortnite در سال میلادی 2019 به رقم تاریخی و شگفت انگیز 1.8 میلیارد دلار رسیده است.

درآمد 1.8 میلیارد دلاری Fortnite در سال 2019 رکوردها را جابه‌جا کرد!

فورتنایت را می توان موفق ترین بازی سال میلادی 2019 دانست که با عملکرد فوق العاده خوب خود و استقبال عالی بازیکنان، با درآمدزایی هنگفت رکورد جدیدی در صنعت بازی های ویدیویی به ثبت رسانده است. طبق گزارش ها، میزان درآمد این عنوان در سال گذشته میلادی به بیش از 1.8 میلیارد دلار رسیده که این رقم بیشتر از درآمد بازی ها در طول یک سال در تاریخ بوده و رکورد پردرآمدترین اثر ویدیویی شکسته شده است.

نکته جالب اینجاست که فورتنایت از لحاظ فنی یک بازی کاملا رایگانی است که تمامی بازیکنان با مراجعه به فروشگاه های رسمی می توانند به تجربه آن بپردازند. از این رو، درآمد 1.8 میلیارد دلاری آن در اصل وابسته به سیستم پرداخت درون برنامه ای بازی است که چنین درآمدی را برای شرکت اپیک گیمز به همراه آورده است. به عبارتی، سازندگان این درآمد شگفت انگیز را مدیون خرید آیتم های مختلف از جمله لباس، سلاح، انیمیشن های رقص های بیشتر و همچنین اشتراک ماهیانه برای دریافت بتل پس بازی است. این اشتراک ماهانه به قیمت 9.99 دلار قابل خریداری است که تا به امروز مورد استقبال بازیکنان زیادی قرار گرفته است.

البته، فروش چنین آیتم ها و همچنین انتشار به‌روزرسانی های متعدد به همراه برگزاری رویدادهای مختلف نظیر رویداد جنگ ستارگان و یا Avengers و شروع مسابقات ورزشی نه تنها این درآمد هنگفت را برای شرکت اپیک گیمز به همراه داشته، بلکه طبق سایر گزارش ها، این عنوان در حال حاضر بیش از 125 میلیون کاربر فعال دارد. مهم تر اینکه پشتیبانی خوب سازندگان به طور مداوم این 125 هزار نفر را به تجربه دوباره بازی تشویق کرده و مانع از ترک گیمرها می شود.

فارغ از درآمد بازی Fortnite و موفقیت بزرگ شرکت اپیک گیمز، صنعت بازی های ویدیویی در مجموع عملکرد خوبی را در سال میلادی 2019 داشته است. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، درآمد حاصل از فروش بازی در این سال نزدیک به 120 میلیارد دلار بوده که این رقم در حدود 4 درصد بیشتر از مجموع فروش ها در سال میلادی 2018 است. در این میان، سهم درآمد بازی های موبایل از این بازار تقریبا 64.4 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که بازی های رایانه های شخصی به طور کلی 29.4 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و میزان درآمد حاصل از فروش عناوین کنسولی هم 15.4 میلیارد دلار اعلام شده است. باقی مانده این رقم مربوط به بازی های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که عمدتا فروش خوبی را در طول یک سال گذشته تجربه کرده اند.

شما در حال حاضر می توانید بازی فورتنایت را به صورت کاملا رایگان روی پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، گوشی های موبایل iOS و اندروید و همچنین رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز تجربه کنید.

ارسال نظر