نخستین آپدیت ویندوز 11 با اجرای اپلیکیشن های اندرویدی

نخستین آپدیت ویندوز 11 به تازگی منتشر شده که علاوه بر اجرای آزمایشی اپلیکیشن های اندرویدی، اصلاحاتی را روی نوار وظیفه، نوت پد و مدیاپلیر اعمال کرده است.

نخستین آپدیت ویندوز 11 با اجرای اپلیکیشن های اندرویدی

نخستین آپدیت ویندوز 11

مایکروسافت به تازگی نخستین آپدیت ویندوز 11 را منتشر کرده است که با اصلاحات متعددی از جمله تغییر طراحی اپلیکیشن های نوت پد و مدیاپلیر و همچنین بهبود نوار وظیفه همراه است.

با این حال پیش‌نمایش عمومی اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 مهم‌ترین قابلیت نسخه جدید ویندوز به حساب می‌آید، چون به کاربر اجازه می‌دهد اپلیکیشن های دلخواه خود را از فروشگاه آمازون (و نه گوگل پلی) دانلود و نصب کند. البته این ویژگی فعلا تنها برای مردم ایالات‌متحده ارائه شده است.

نسخه جدید ویندوز 11 امکان نصب بیش از 1000 اپلیکیشن را روی سیستم فراهم می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن های Audible و Kindle اشاره کرد. برای کار با پیش‌نمایش اپلیکیشن ها، ابتدا باید برنامه Microsoft Store را باز و به‌روزرسانی کنید. سپس به دنبال اپلیکیشن یا بازی موردنظر بگردید و آن را دانلود و نصب کنید.

به غیر از نصب اپلیکیشن های اندرویدی، باقی اصلاحات اعمال‌شده در آپدیت ویندوز 11 مربوط به بخش نوار وظیفه می‌شود. پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره زمان و تاریخ روی چند مانیتور به نمایش درمی‌آید.

ویجت آب و هوا نیز برگشته است و یک ویژگی بی‌صدا/ صدادار در نوار وظیفه تماس‌های مایکروسافت تیمز (Teams) به چشم می‌خورد. در طول تماس Teams همچنین می‌توانید یک اپلیکیشن یا پنجره خاص را به راحتی از طریق نوار وظیفه به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن نوت پد پس از آپدیت ویندوز 11 شامل عملیات بازگردانی چندمرحله‌ای (Undo)، یک واسط جستجوی جدید و پشتیبانی از حالت دارک مود می‌شود. مدیاپلیر نیز با طراحی جدید، جای Groove Music را می‌گیرد.

مایکروسافت قول داده در طی سال جدید، ویژگی‌های بیشتری را به ویندوز 11 اضافه کند. ظاهرا این شرکت در حال آزمایش قابلیت‌هایی نظیر استیکرهای والپیپر و به‌روزرسانی حالت تبلت است.

حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21 | دانلود ویدیو
ارسال نظر