اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی از اپ استور حذف می شود!

رسانه کلیک - ظاهرا مقامات اپل تصمیم گرفته اند تا اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی را به سرعت از اپ استور حذف کنند.

اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی از اپ استور حذف می شود!

در حال حاضر برخی اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی که بدون اجازه کاربر چنین اقدامی را انجام می دادند، از روی اپ استور حذف شدند. در نامه ای که توسط اپل به برنامه نویسان ارائه شده، دلیل حذف این برنامه ها سرپیچی از قوانین شماره 5.1.1 و 5.1.2 اپ استور اعلام شده است. دو قانون یاد شده به این موضوع اشاره کرده اند که حق استفاده از موقعیت مکانی کاربر و ارسال آن به اپلیکیشن های سوم شخص برای هیچ کس محفوظ نیست و هیچ یک از توسعه دهندگان اجازه انجام چنین کاری را بدون اجازه کاربر نخواهند داشت.

به این ترتیب برای تأیید مجدد، توسعه دهندگان باید کدهایی که مربوط به جمع آوری اطلاعات و ارسال آنها به اپلیکیشن های دیگر هست را حذف نمایند. بد نیست بدانید که در بیست و پنجم ماه می، اتحادیه اروپا قوانین سفت و سختی پیرامون اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی وضع کرد و اقدامات اپل برای جلوگیری از این موضوع، پیش از اجرای قوانین یاد شده آغاز شد.

همان طور که می دانید، چندی پیش اتفاقات کمبریج آنالیتیکا و رسوایی فیس بوک، مسئولان این شبکه اجتماعی را بر آن داشت تا تغییراتی در قوانین مربوط به حریم شخصی به وجود آورده و آن را مفهوم تر کنند ( فیس بوک در پی رسوایی های اخیر به تنظیمات حریم شخصی متوسل شد ).

هنوز مشخص نیست که این کار اپل برای جلوگیری از سخت گیری های اتحادیه اروپا انجام شده یا قصد و نیت دیگری پشت پرده آن وجود دارد. متن نامه ارسال شده توسط اپل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی در زیر آمده است:

اپلیکیشن های اشتراک گذاری موقعیت مکانی

چندی پیش اپلیکیشن MoviePass از قابلیت ردیابی مسیرهای پیموده شده توسط کاربر استفاده می کرد که با تذکر اپل، توسعه دهندگان آن مجبور شدند تا برای باقی ماندن این اپلیکیشن در اپ استور، کدهای مربوط به قابلیت اشاره شده را حذف کنند.

ارسال نظر