۸ محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

کنفرانس مایکروسافت ۲۰۱۶ در نیویورک آمریکا برگزار شد و در این کنفرانس محصولات متنوعی معرفی شد که به بررسی ۸ محصول برتر که در کنفرانس امسال مایکروسافت معرفی شدند می پردازیم.

۸ محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

کلیک-مایکروسافت امسال در کنفرانس خبری خود توانست خوش بدرخشد و یکی از محصولات کلیدی که در کنفرانس مایکروسافت نظرهای زیادی را به خود جلب کرد، سرفیس استودیو بود. سرفیس توانسته عنوان باریک ترین نمایشگر در نوع خود را، به خود اختصاص دهد. هم چنین به روزرسانی ویندوز ۱۰ با عنوان به روز رسانی Creators عرضه شده است.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

به روزرسانی Creators ویندوز ۱۰

مایکروسافت زمان ارائه ویندوز ۱۰ Creators را اوایل سال ۲۰۱۷ اعلام کرد. هدف مایکروسافت از اضافه کردن پسوند Creators، خالق، به ویندوز ۱۰ قصد داشته تا به روزرسانی ها و امکانات ویندوز جدید خود را معرفی کند. از نام جدید این به روز رسانی مشخص است که هدف آن اضافه کردن برخی ویژگی های ایجاد تصاویر سه بعدی است. هم چنین مایکروسافت در ویندوز ۱۰ Creators سرویس Arena را معرفی می کند که کاربران می توانند در ایکس باکس لایو از آن استفاده بکنند. زمان عرضه دقیق ویندوز ۱۰ Creators، مشخص نشده است و بر اساس اظهارات مایکروسافت ویندوز ۱۰ در اوایل سال ۲۰۱۷ منتشر می شود و نسخه بتا ویندوز ۱۰ Creators از هفته آینده در اختیار کاربران قرار می گیرد.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

۳D Paint

مایکروسافت بر وجه سه بعدی محصولات خود بسیار تمرکز کرده است که یکی از این محصولات سه بعدی نرم افزارهای پینت سه بعدی Paint و Powerpoint است. در Paint 3D امکان مشاهده و به اشتراک گذاری احجام ساده هندسی در شبکه های اجتماعی، مانند فیس بوک، وجود دارد. هم چنین اضافه کردن برخی حالت های سه بعدی به پاورپوینت نیز از دیگر قابلیت های سه بعدی است که با اضافه کردن آبجکت هایی به فضای برنامه می توان ابعاد و جهت های مختلف آبجکت را در پاور پوینت مشاهده کرد. اضافه شدن احجام سه بعدی به پاور پوینت یکی از بهترین امکاناتی است که می توانست به این نرم افزار کاربردی اضافه شود و کاربران را از نرم افزار های دیگر بی نیاز کند. هم چنین کاربران می توانند نتیجه کار سه بعدی خود را با استفاده از هدست های واقعیت مجازی مشاهده کنند.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

هدست های واقعیت مجازی

هدست های واقعیت مجازی همیشه گران قیمت بوده اند و به دلیل همین قیمت بالا بسیاری از کاربران علاقه ای به خرید این هدست ها نشان نمی دهند. اما این بار مایکروسافت با همکاری تولید کنندگان دست به ارائه هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت زده است تا تعداد بیشتری از کاربران توانایی خرید آن را داشته باشند. قیمت این هدست ها از ۲۹۹ دلار آغاز می شود و مایکروسافت با کمپانی های HP،Dell،Lenovo و Asus همکاری کرده است تا بتواند محصول موفقی را به بازار عرضه کند. هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت مایکروسافت به سیستم تشخصی حرکت سر از ۶ جهت مجهز شده است. مایکروسافت هنوز جزئیات بیشتری از هدست واقعیت مجازی خود منتشر نکرده است.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

استریم Beam و XBox Live

در کنار تمام نرم افزارهای معرفی شده در کنفرانس مایکروسافت ۲۰۱۶، نرم افزار Beam برای ویندوز و ایکس باکس وان، می تواند تهدیدی برای استریم Twitch باشد. برای تشریح کوتاه عملکرد نرم افزار Beam می توان گفت که این نرم افزار، بازی های کنسول و ویندوز را برای رقبا و یا دوستان اینترنتی شما نمایش دهد. هم چنین قابلیت گفتگو کردن با افراد نیز در نرم افزار Beam گنجانده شده است. هم چنین مایکروسافت از به روزرسانی سرویس Arena نیز خبر داده است که همان طور که گفته شد در ایکس باکس لایو در اختیار کاربران قرار می گیرد و از جمله امکانات اضافه شده به این سرویس امکان شخصی سازی است که کاربران می توانند در ایکس باکس به مخاطبان خود به صورت لایو بازی کنند.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

اضافه کردن مخاطبان به صفحه اصلی ویندوز

یکی از موضوعاتی که افراد در طی روز بارها با آن روبه رو هستند، برقراری ارتباط میان افراد خانواده و دوستان نزدیک است. در به روزرسانی Creators امکان برقراری ارتباط سریع و آسان با افراد از طریق نواز وظیفه فراهم شده است. تنها با گرفتن و کشیدن نام شخص مورد نظر در نرم افزارهای ارتباطی می توانید به راحتی از اطلاعات مخاطب مورد نظر خود استفاده کنید. مایکروسافت هم چنین قابلیت دیگری را نیز در به روزرسانی Creators فراهم کرده است که مرتبط با فیس بوک است. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت Taps در فیس یوک استیکر های سه بعدی برای مخاطبان خود ارسال کنند.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

سرفیس استودیو

سرفیس استودیو ۲۸ اینچی را شاید بتوان گل سر سبد کنفرانس مایکروسافت دانست. سرفیس استودیو در حال حاضر آخرین نماینده سخت افزاری سرفیس است. صفحه نمایش لمسی با ضخامتی معادل ۱۲٫۵ میلی متر از ویژگی های منحصر به فرد این محصول است. رزولوشن نمایشگر این آل این وان (کامپیوتر همه کاره)۲۸ اینچ است و دارای تراکم پیکسل ۱۹۲ ppi نیز می باشد. سرفیس استودیو با پردازنده انویدیا GeForce 980M قدرت یافته است. وظیفه پردازش اطلاعات سرفیس استودیو بر عهده پردازنده ۴ هسته ای Intel i7 است. سرفیس استودیو دارای حافظه ۳۲ GB،RAM است و ۲ ترابایت حافظه هیبریدی نیز بر روی این آل این وان قرار دارد. قابلیت هیبریدی بودن این کامپیوتر همه کاره، کار را برای طراحان بسیار آسان کرده است. قابلیت هیبریدی بودن سرفیس استودیو به کاربر این امکان را می دهد تا صفحه نمایش را به حالت های مختلف با زوایای مختلف دربیاورد. سرفیس استودیو با قیمت های ۲۹۹۹،۳۴۹۹ و ۴۱۹۹ دلار در ماه جاری به فروش می رسد.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

سرفیس دیال Surface Dial

سرفیس دیال یکی از هیجان انگیز ترین محصولاتی است که در ارتباط با سرفیس استودیو عرضه شده است. سرفیس دیال از لوازم جانبی سرفیس استودیو است که علاوه بر سرفیس استودیو با تبلت سرفیس پرو و لپ تاپ سرفیس بوک نیز سازگاری دارد. اما کاربرد این ابزار جانبی کمی عجیب چیست؟ سرفیس دیال ظاهری شبیه به یک دکمه بزرگ را دارد که بر روی صفحه نمایش دستگاه قرار می گیرد و با قرار گرفتن این گجت بر روی صفحه نمایش شما می توانید به راحتی بسیاری از تنظیمات را از روی صفحه نمایش انجام دهید. سرفیس دیال ابزاری بسیار کاربردی برای طراحان و تدوین گران خواهد بود که امکاناتی نظیر تنظیم شفافیت صفحه نمایش، تنظیم صدا، ضخامت قلم و اسکرول کردن در میان اسناد را برای کاربران فراهم می سازد. سرفیس دیال از ماه نوامبر با قیمت ۹۹۹۹ دلار عرضه می شود. سرفیس دیال به صورت رایگان همراه با سرفیس استودیو به کاربران عرضه می شود.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

سرفیس بوک i7

سرفیس بوک جدید مایکروسافت به ظاهر قبلی خود وفادار بوده و تغییر ظاهری زیادی در آن مشاهده نمی شود ولی از نظر سخت افزاری شاهد تغییراتی هستیم. سرفیس بوک جدید مایکروسافت توسط پردازنده اینتل i7 قدرت یافته است و عمر باتری ۱۶ ساعته، این سرفیس بوک یکی از ویژگی های مثبت آن است. این سرفیس بوک از ماه نوامبر با قیمت ۲۳۹۹ دلار عرضه می شود.

8 محصول برتر کنفرانس مایکروسافت

مایکروسافت در کنفرانس خود محصولات و به روزرسانی های بسیار خوبی را ارائه کرده است و یکی از مهم ترین جنبه های این به روزرسانی ها، رفتن به سمت سه بعدی شدن است که سه بعدی شدن Paint و اضافه شدن امکانات سه بعدی به پاور پوینت حرکتی بسیار مثبت به شمار می رود. باید دید که عملکرد هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت مایکروسافت چگونه خواهد بود، در صورت ارائه کیفیت مناسب، این هدست ها می توانند جای هدست های واقعیت مجازی سامسونگ را بگیرد.

ارسال نظر