برنامه کورتانا برای سیستم عامل iOS و اندروید منتشر شد

در زمان معرفی ویندوز 10 کمپانی بزرگ مایکروسافت از دستیار صوتی کورتانا رونمایی کرد.

برنامه کورتانا برای سیستم عامل iOS و اندروید منتشر شد

در زمان عرضه دستیار صوتی ویندوز کمپانی سامسونگ، کورتانا نظر بسیاری از کاربران به خود جلب کرد و توانست به راحتی در میان کاربران محبوب شود. حال طبق خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، کمپانی بزرگ مایکروسافت مدتی پیش این دستور صوتی را برای سیستم عامل اندروید و ios با نام نرم افزار کورتانا منتشر کرده است. در ادامه خبر همراه وبسایت کلیک باشید.

به گزارش کلیک،مایکروسافت ساعاتی پیش نرم افزار کورتانا را برای سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر کرد و هم اکنون کاربران این دو سیستم عامل می توانند از اپل اپ استور و گوگل پلی استور این برنامه را برای گوشی های هوشمند و تبلت های خود دریافت کنند و از ویژگی های این برنامه بهره مند شوند.

همانطور که اطلاع دارید نرم افزار کورتانا یک دستور صوتی است برای ویندوز توسط کمپانی مایکروسافت طراحی شده است که از چند ماه گذشته شاهد انتشار خبرهایی درمورد اینکه این کمپانی در تلاش است تا برنامه کورتانا را برای سایر پلتفرم ها نیز طراحی و تولید کند، به گوش می رسید. البته مایکروسافت دامنه های سرویس ها و خدمات خود را فقط به برنامه کورتانا محدود نکرده و نرم افزارهایی مانند OneDrive و همچنین مجموعه عظیم آفیس Word, Excel, PowerPoint, OneNote هم اکنون به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران سایر سیستم عامل ها قرار گرفته است. به تازگی در یکی از گزارش ها اعلام شده که بود کمپانی مایکروسافت موفق شده تا برنامه ذخیره ابری اطلاعات خود را جایگزین برنامه App Box کمپانی سامسونگ در گوشی های هوشمند سامسونگ کند که این کار برای مایکروسافت یک موفقیت بزرگ به حساب می آید.

تا به امروز کمپانی مایکروسافت موفق به انتشار برنامه های اختصاصی خود در سایر سیستم عامل ها مانند اندروید و iOS شده بود و تنها کمبود نرم افزار کورتانا در میان سایر برنامه های این کمپانی حس می شد که سرانجام امروز این کمبود توسط مایکروسافت برطرف شد. البته باید ذکر کنیم که کمپانی مایکروسافت نرم افزار کورتانا را فعلا برای مناطق آمریکا و چین منتشر کرده و بنا به ادعای این برند، بزودی شاهد عرضه کورتانا برای سایر مناطق جهان خواهیم بود و کاربران سایر کشورها نیز بزودی از این برنامه مایکروسافت بهره مند خواهند شد.

https://static3.click.ir/servev2/MTVmMwSgM7FJ/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg

قبل از انتشار دستور صوتی کورتانا شاهد تمسخر برنامه های سیری و گوگل ناو بودیم و انتظارات ما بیشتر از دستور صوتی گوگل ناو و سیری بود و خوشبختانه تمامی انتظارات ما نیز برآورده شد. سرویس کورتانا این امکانات را برای کاربران فراهم می کند تا برنامه های خود را مرور کرده و همه آن ها را به صورت صوتی مدیریت کنند. همچنین کاربران می توانند از این برنامه سوال بپرسند و جواب های صحیحی نیز دریافت کنند. از قابلیت های دیگر این برنامه می توان به نمایش اطلاعات پرواز، یادآوری ها، وضعیت آب و هوایی، لیست های علاقه مندی های شخصی کاربران و... اشاره کرد. در نسخه اندرویدی برنامه کورتانا تمامی امکان استفاده از تمامی قابلیت ها فراهم شده است و کاربران علاوه بر آن ها، می توانند از قابلیت Hi, Cortana نیز استفاده کنند. همچنین کاربران اندروید می توانند تماس های از دست رفته خود را از طریق کامیپوترهای شخصی که مجهز به سیستم عامل ویندوز 10 هستند را مشاهده کنند و از آن ها با خبر شوند.

دیدگاه شما در خصوص نرم افزار کورتانا چیست؟ آیا این دستور صوتی کمپانی مایکروسافت می تواند جایگزین دستور های صوتی گوگل ناو و سیری شود؟ ارزیابی شما به چه شکل می باشد؟ دیدگاه های شخصی خودتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر