راک استار بزودی از پروژه‌های بعدی خود رونمایی می‌کند

بدون هیچ شک و تردیدی، کمپانی و استودیوی بازی سازی راک استار تا به امروز عملکرد فوق العاده ای از خود را به نمایش گذاشته است. این استودیوی آمریکایی با اینکه هر سال نسخه جدیدی از فرانچایزهای خود را عرضه نمی کند و عناوین آن به صورت سالانه منتشر نمی شود، اما میزان درآمد خود از سایر کمپانی هایی که عناوین آن ها به صورت سالانه به دست گیمرها و علاقه مندان می رسند، بیشتر است! موفقیت بازی ویدیویی Grand Theft Auto V بر هیچ کس پوشیده نیست و تمام گیمرهای دنیا با آن به خوبی آشنا هستند. عنوان ویدیویی که بیش از ۲ سال از عرضه رسمی آن گذشته و همچنان جز ۱۰ بازی پرفروش کشور بریتانیا و شبکه استیم به حساب می آید. حال چندی پیش استودیوی تیک تو، کمپامی مادر و مالک استودیوی راک استار، گزارش مالی خود در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که این گزارش مالی، بیان گر درآمد چشم گیر و کم نظیر کمپانی تیک تو است که تمامی این درآمدها را مدیون فروش فوق العاده عناوین Grand Theft Auto V و GTA Online می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

راک استار بزودی از پروژه‌های بعدی خود رونمایی می‌کند

این استودیوی آمریکایی با اینکه هر سال نسخه جدیدی از فرانچایزهای خود را عرضه نمی کند و عناوین آن به صورت سالانه منتشر نمی شود، اما میزان درآمد خود از سایر کمپانی هایی که عناوین آن ها به صورت سالانه به دست گیمرها و علاقه مندان می رسند، بیشتر است! موفقیت بازی ویدیویی Grand Theft Auto V بر هیچ کس پوشیده نیست و تمام گیمرهای دنیا با آن به خوبی آشنا هستند. عنوان ویدیویی که بیش از ۲ سال از عرضه رسمی آن گذشته و همچنان جز ۱۰ بازی پرفروش کشور بریتانیا و شبکه استیم به حساب می آید. حال چندی پیش استودیوی تیک تو، کمپامی مادر و مالک استودیوی راک استار، گزارش مالی خود در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرده است که این گزارش مالی، بیان گر درآمد چشم گیر و کم نظیر کمپانی تیک تو است که تمامی این درآمدها را مدیون فروش فوق العاده عناوین Grand Theft Auto V و GTA Online می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش کمپانی نامدار تیک تو (Take-Two) گزارش مالی خود در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد که درآمد این شرکت را تا تاریخ ۳۰ جولای سال میلادی جاری مصادف با شنبه ۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ به اطلاع عموم و گیمرها می رساند. بر این اساس، به لطف موفقیت و فروش چشم گیر عنوان Grand Theft Auto V و بخش مولتی پلیر آن (چند نفره)، GTA Online، درآمد کمپانی تیک تو به مبلغ ۳۱۱.۶ میلیون دلار رسیده است. این درآمد در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته، چیزی در حدود ۳۶٫۳ میلیون دلار افزایش داشته (درآمد کمپانی تیک تو در بازه زمانی مشابه سال گذشته در حدود ۲۷۵٫۳ میلیون دلار بوده است) و گویا با گذشت زمان، طرفدارن و گیمرهای زیادی به تجربه عناوین این کمپانی مهشور می پردازند.

کمپانی تیک تو عناوین ویدیویی Grand Theft Auto V، جی تی ای آنلاین (بخش مولتی پلیر بازی GTA V)، NBA 2K16 و Battleborn را جز عوامل اصلی درآمد زایی خود دانسته و مدعی است که بخش اعظم درآمد خود را از فروش این چهار بازی ویدیویی کسب کرده است. البته آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو، در کنفرانس سرمایه گذاران به صورت رسمی اعلام کرد که میزان فروش بازی Battleborn رضایت بخش نبوده و انتظارات استودیوی سازنده و کمپانی ناشر آن را برآورده نکرده است. با این حال، بخشی از درآمد سال مالی ۲۰۱۷ این شرکت، مربوط به فروش این بازی نسبتا خوب می باشد.

همان طور که اطلاع دارید، این روزها بسیاری از گیمرها و بازیکنان، عناوین ویدیویی خود را به صورت دیجیتالی تهیه می نمایند. عناوین دیجیتالی کار را هم برای سازندگان و ناشران آسان می کند و هم برای گیمرها! پس از خرید این عناوین، بازی ویدیویی خریداری شده به حساب کاربری شما اضافه می شود و پس از دانلود آن، می توانید به تجربه بازی بپردازید. به عبارت دیگر، در عناوین دیجیتالی، دیگر خبری از وجود دیسک نیست و بازی به صورت دیجیتالی به دست شما می رسد. حال با گذشت زمان، میزان خرید دیجیتالی بازی ها افزایش پیدا کرده و در این افزایش، کمپانی تیک تو نیز سهیم بوده است. بنا به اطلاعات درج شده در گزارش مالی شرکت بزرگ تیک تو، میزان فروش عناوین دیجیتالی این شرکت از مبلغ ۱۵۴ میلیون دلار (بازه زمانی مشابه در سال گذشته) به رقم ۱۷۲٫۱ میلیون دلار رسیده که چیزی در حدود ۱۸٫۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

همچنین بخشی از درآمد تیک تو مربوط به پرداخت درون برنامه ای و فروش بسته های الحاقی (کمپانی Take-Two این دسته را "هزینه بازگشتی مشتری" خطاب می کند) است که در مقایسه با سال گذشته، با افزایش ۱۸ درصدی رو به رو بوده و ۳۱ درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده است. به علاوه، این شرکت اعلام کرد که بازی ویدیویی GTA Online، رکورد جدیدی در زمینه فروش بسته های الحاقی و پرداخت درون برنامه ای به ثبت رسانده است. متاسفانه در خصوص میزان درآمد این کمپانی از این بخش، اعلام نشد و هنوز جزیئات بیشتری از آن در دسترس نیست.

Red-Dead-Redemption

حال از سود، به ضرر کمپانی تیک تو می رسیم! بنا به این گزارش مالی، تیک تو در این بازه سه ماهه، ۳۸٫۶ میلیون دلار ضرر داشته که در مقایسه با سال گذشته، میزان ضرر خود را به نصف رسانده است. در سال گذشته، میزان ضرر دهی تیک تو به مبلغ ۶۷ میلیون دلار رسیده بود که به لطف عرضه عناوین جدید، توانسته نصف ضرر دهی خود را جبران کند و میزان ضرر خود را به مبلغ ۳۸٫۶ دلار کاهش دهد.

در این گزارش نوشته شده است که نسخه کنسولی عنوان ویدیویی XCOM 2، با تاخیر سه ماهه به دست گیمرها و دارندگان کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ خواهد رسید. بنابراین، دارندگان کنسول های نسل هشتم می توانند بازی XCOM 2 را در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال میلادی جاری مصادف با سه‌ شنبه ۶ مهر ماه سال ۱۳۹۵ (در آمریکای شمالی) و تاریخ ۳۰ سپتامبر مصادف با جمعه ۹ مهر ماه سال ۱۳۹۵ (در اروپا و اقصی نقاط جهان) تجربه کنند.

طبق گزارش مالی تیک تو، مجموعه پرطرفدار و محبوب Civilization نیز تا به امروز بیش از ۳۵ میلیون نسخه به بازار، فروشگاه ها و خرده فروشان ارسال شده است.

در پایان، کمپانی تیک تو اشاره ای به پروژه های بعدی استودیوی راک استار کرد! بنا به ادعای این شرکت، در حال حاضر راک استار سخت مشغول کار بر روی چند پروژه جدید می باشد که بزودی از آن ها رونمایی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که این پروژه ها، چند بازی کاملا جدید خواهند بود و یا نسخه جدیدی از یک فرانچایز! از آن جا که تا به امروز، شایعه های گوناگونی مبنی بر عرضه نسخه دوم بازی Red Dead Redemption در سراسر فضای مجازی منتشر شده که پیش بینی برخی از تحلیل گران از پروژه بعدی راک استار، عرضه این بازی مورد انتظار است. عرضه نسخه دوم بازی Red Dead Redemption دور از انتظار نیست چرا که با عرضه این عنوان، سود بسیار خوبی نیز نسیب راک استار و استودیوی مادر آن یعنی تیک تو شد و توانست موفقیت های زیادی را به دست آورد. همچنین عرضه نسخه بهبود یافته و ریمستر این بازی برای کنسول نسل هشتم مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان، به صحت داشتن این شایعه ها قوت بخشید و نشان داد که شرکت راک استار، همچنان به فرانچایز (مجموعه) رد دد توجه می کند. رسانه کلیک همانند همیشه به پوشش کامل خود در زمینه بازی های ویدیویی ادامه می دهد و در صورت انتشار هرگونه خبر، شما را مطلع خواهد ساخت. همراه کلیک باشید...

یکی از مهمترین و مورد انتظارترین عناوین ویدیویی امسال که بزودی توسط کمپانی توکی گیمز (یکی از کمپانی های شرکت تیک تو) عرضه خواهد شد، Mafia 3 نام دارد. این عنوان قرار است در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۱۶ مصادف با جمعه ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۹۵ برای کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و مک او اس عرضه شود. بدون شک با عرضه این بازی هیجان انگیز، میزان درآمد کمپانی مادر تیک تو افزایش چشم گیری خواهد داشت.

دیدگاه شما در رابطه با میزان درآمد کمپانی مشهور تیک تو (Take-Two) و پروژه بعدی استودیوی راک استار گیمز چیست؟ آیا بزودی شاهد معرفی شدن بازی Red Dead Redemption 2 خواهیم بود؟ به نظر شما، در چه رویدادی از پروژه بعدی استودیوی راک استار رونمایی خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را در رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر