ماجراجویی مایکروسافت و فیسبوک در اعماق اقیانوس اطلس

فیس بوک و مایکروسافت قصد دارند تا یک کابل بزرگ را در کف اقیانوس اطلس کار بگذارند.

ماجراجویی مایکروسافت و فیسبوک در اعماق اقیانوس اطلس

به گزارش کلیک، این کابل زیردریایی ظرفیت انتقال ۱۶۰ ترابایت در ثانیه داده را خواهد داشت که بیش از هر کابل داده دیگری است.
مایکروسافت و فیس بوک اعلام کرده اند که قصد ساخت پر ظرفیت ترین کابل انتقال داده در زیر اقیانوس اطلس بین ایالات متحده و اروپا را دارند.
این پروژه که Marea نامیده شده، ظرفیتی انتقال حدود ۱۶۰ ترابایت در ثانیه (Tbps) خواهد داشت و بین ویرجینیا در ایالات متحده و بیلبائو در اسپانیا برقرار خواهد شد.

شرکت مخابراتی Telefonica این کابل را از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت Telxius مدیریت خواهد کرد، که قصد دارد هر ظرفیت استفاده نشده را به مشتریان دیگر بفروشد. این شرکت سپس این اتصال را با هاب های اروپا، آفریقا، خاور میانه و آسیا شبکه خواهد کرد.
این شرکت گفته است که این مسیر در جنوب سیستم های کابلی دیگر در اقیانوس اطلس قرار دارد و اتصال های انعطاف پذیرتر و قابل اطمینان تری را برای مشتریان در ایالات متحده، اروپا و فراتر از آن فراهم خواهد کرد.
پروژه Marea توسط مایکروسافت و فیس بوک برای سازگاری با انواع مختلف تجهیزات شبکه طراحی خواهد شد. شرکت ها می گویند که این طراحی " باز" مزایای ارزشمندی برای مشتریان خواهد داشت، از جمله هزینه های کمتر و ارتقاء آسان تر تجهیزات.
آنها اضافه می کنند که این پروژه به رشد سریع تر در میزان پهنای باند منجر خواهد شد، زیرا این سیستم می تواند همگام با نوآوری در فناوری فیبر نوری تکامل یابد.

به گفته نجام احمد، معاون مهندسی شبکه فیس بوک، این شرکت می خواهد تا مردم بتوانند با افراد مورد علاقه خود در هر جای دنیا و در هر زمان ارتباطات قوی داشته و تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارند.
او اضافه می کند ما با ایجاد یک طرح فروشنده مستقل با مایکروسافت و Telxius می توانیم سخت افزار و نرم افزاری که بهترین کاربرد را برای این سیستم داشته باشد را انتخاب کنیم و در نهایت، سرعت ابداع و نوآوری را افزایش دهیم. ما می خواهیم تا پروژه های بیشتری را با این روش انجام دهیم - که ما را قادر می کند تا سریع تر و با همکاری بیشتری حرکت کنیم. تصور ما این است که اکثر سیستم های کابلی زیردریایی در آینده با این روش ساخته خواهند شد.
فرانک رِی، مدیر مالکیت شبکه جهانی مایکروسافت، در یک پست اینترنتی اعلام کرد، این پروژه نشانگر یک قدم مهم جدید در ساخت نسل بعدی زیرساخت های اینترنتی است.
این کابل جدید به برآورده کردن تقاضاهای رو به رشد مشتریان مایکروسافت و فیس بوک برای ارتباطات سریع و قابل اطمینان در بستر ابر و سرویس های آنلاین کمک خواهد کرد.
ساخت این کابل در آگوست ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد و انتظار می رود که در اکتبر ۲۰۱۷ پایان یابد.

منبع:msn

ارسال نظر