رونمایی گوگل از سیستم عامل کرومیوم

گوگل تصمیم گرفته است از سیستم عامل کرومیوم که نسخه متن باز سیستم عامل کروم است، به عنوان سیستم عامل ارجح و اصلی برای اجرای ظرف در سیستم ابری خود استفاده کند.

رونمایی گوگل از سیستم عامل کرومیوم

به گزارش کلیک، شرکت آلفابت که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه‌ای گوگل است، پیشنهاد استفاده از سیستم عاملی که "ظرف - دستگاه مجازی" (Container-VM) نام دارد، را مطرح کرده است. ظرف، ساختار داده یا داده انتزاعی است که نمونه‌های آن در بردارنده اشیا هستند و به عبارتی دیگر برای ذخیره اشیا به روشی سازمان یافته مورد استفاده قرار می‌گیرد شرکت با ارائه این پیشنهاد سعی می‌کند این موضوع را مطرح کد که "ظرف - دستگاه مجازی" یک سیستم عامل متداول و معمولی نیست که شما هر زمان بخواهید آن را دانلود کنید و از آن استفاده کنید. در عوض این سیستم عامل برای راه اندازی پروژه متن باز Docker و ظرف متن باز رایانش خوشه‌ای Kubernetes در سیستم ابری گوگل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نسخه‌ای از ظرف که مبتنی بر دِبیان (نرم افزار توزیع لینوکس) است، برای مدتی به عنوان "سیستم عامل بهینه سازی ظرف" در نظر گرفته شد.

حالا گوگل عرضه نسخه جدید "ظرف- ماشین مجازی" را اعلام کرده است که بر اساس سیستم عامل متن باز کرومیوم طراحی شده است. این نسخه امکان کنترل بیشتر را در مورد مدیریت ساختار (در کنار هم قرار دادن عناصر یک نرم افزار برای ایجاد یک نرم افزار قابل نصب)، انطباق امنیتی و سفارشی سازی پلتفرم ابری گوگل فراهم می‌کند.

این سیستم عامل در درجه اول برای راه اندازی سرویس گوگل بر روی پلتفرم ابری خود طراحی شده است.

بنابر این با سیستم عاملی مواجه هستیم که توسط گوگل برای راه اندازی خود گوگل، طراحی و ایجاد شده است. اگر قصد دارید ظرفی را در گوگل ایجاد کنید، این سیستم عامل هم اکنون در دسترس است. گوگل قطعا یکی از کابران اصلی ظرف‌ها است و هر هفته میلیاردها ظرف ایجاد می‌کند.

برای یک شرکت فراهم کننده سیستم‌های ابری، ایجاد رابطه تنگانگ بین سیستم عامل‌ها و ابرها امر غیر متداولی نیست. سیستم عامل لیکونس آمازون برای طراحی بسیار خوب در خدمات وب آمازون طراحی شده است.

اِراکِل که یک شرکت کامپیوتری آمریکایی چند ملیتی است، استفاده از این سیستم عامل را پیشنهاد داده است. نانو سرور سازگار با ظرف ویندوز سرور ۲۰۱۶ ، نیز از سال ۲۰۱۶ منابع پلتفرم ابری مایکروسافت را تامین می‌کند.

منبع: theregister

ارسال نظر