فناوری های Digi International در روز جهانی زمین پاک

Digi International تامین کننده پیشگام و جهانی محصولات و خدمات ماشین به ماشین (M2M) و اینترنت اشیاء (IoT) است. و فناوری های محیط دوست جدیدی را اخیرا معرفی کرده است.

فناوری های Digi International در روز جهانی زمین پاک

به گزارش کلیک، Digi International به مشتریانش کمک می کند تا بتوانند محصولات نسل بعد را تولید و زیرساختارهای ارتباطی اساسی را در محیط های متقاضی با امنیت بالا، و اطمینان توسعه داده و مدیریت کنند. ۲۲ آپریل ۲۰۱۶ روز جهانی زمین پاک است.

نمونه هایی از پیاده سازی های Digi که در جهت کمک به جنبش جهانی زیست محیط است شامل موارد زیر می باشد:
نظارت و حفاظت محیطی

کاوش اوکاوانگو دلتا: اوکاوانگو دلتا واقع در شهر بوتسوانا در آفریقای جنوب غربی یکی از طبیعی ترین تالاب های صحرایی دنیا محسوب می شود. این تالاب تحت حمایت سازمان میراث جهانی یونسکو است. اما منبع آب آن در آنگولاند نامبیا دستخوش مداخلات انسانی قرار گرفته است. هیئت اعزامی جغرافیایی ملی اوکاوانگو تیمی از دانشمندان و مهندسان را جهت گردآموری اطلاعات زیست محیطی روانه رودخانه اوکاوانگو ریور ساخت تا اقدامات موثرتر جهت حفاظت این تالاب و اطکینان از این که این منطقه دور دست حیات وحش را می توان تا نسل ها نگه داشت صورت گیرد. تیم اعزامی یک شبکه سنسور وایرلس ساختند که هر گره آن شامل یک Arduino، Digi XBee و چند سنسور بود. وظیفه سنسورها گردآوری داده های مربوط به کیفیت آب نظیر pH، اکسیژن نامحلول، شوری و غیره و سپس انتقال آن از طریق یک شبکهXBee ZigBee به مسافت های طولانی جهت بازبینی مداوم و ردیابی کوچکترین تغییرات موجود در کیفیت آب بود. در این شیوه علاوه بر گرآوری داده های زیست محیطی به کمک سنسورها، محل GPS، مشاهدات تحقیق و نگاه های اجمالی به حیات وحش را با هدف نهایی محافظت از بسیاری از زیستگاه های دریایی تا حد ممکن گردآوری می شوند.

جنگل بارانی آمازون
هدف از Tapirnet اعمال ارزش اقتصادی به جنگل بارانی آمازون از طریق توسعه یک سیستم مکانیزه و پایدار جهت سندیت قرار دادن حیات وحش در آمازون می باشد. محل انجام این پروژه Reserva Nacional Allpahuayo-Mishana در پرو است. مولفه های اصلی سیستم شامل انواع دوربین، شبکه ارتباطی وایرلس و هواپیماهای کنترل از راه دور می باشد. دوربین ها در سرتاسر جنگل تعبیه می شوند و از طریق Digi XBee به هم متصل می شوند. هر گره اتصالی در شبکه داده های خود را به یک گره سینک رله می کند. گره سینک تمام داده های سنسور را گردآوری می کند. این گره سینکی به عنوان نقطه دسترسی هواپیمای کنترل از راه دور عمل می کند، و برای پردازش بر می گردد.

مه یاب (فاگ فایندر)
در حال حاضر در الگو برداری اولیه، دانشمندان کشور شیلی در مشغول طراحی سیستم هایی برای تبدیل هوای مه آلود به منبع آبی قابل اطمینان برای ساکنان مجاور هستند. گیرنده های مه، شبکه های توری ریز در دامنه های مه آلود برپا کردند و قطره های آب را از مه گرفتند و در پایان این قطرات را در مخازنی ذخیره کردند. مه یاب ها نوعی جدیدی از سنسور با نام " ریاب جریان آّب مایع" برای اندازه گیری آب موجود در محل های کلکتور مه موجود و بالقوه را مورد توجه قرار می دهند. هر گره سنسور متشکل از یک Arduino Mega و ماژول Digi XBee محتوی آب مایع و سرعت مه را اندازه گیری می کند و می توان از آن برای درک مکان و جهت مطلوب هر کلکتور استفاده کرد. پس از گردآوری داده ها، به یک شبکه سلولی انتقال داده می شوند که بعدا برای ارزیابی عملکرد کلکتور مه مورد استفاده قرار می گیرند.

انرژی قابل تجدید و دوستدار اکوسیستم
Devergy :Devergy یک شرکت همگانی اجتماعی است که وظیفه آن تأمین منبع انرژی قابل تجدید، مطمئن و قابل تهیه برای افراد کم درآمد تانزانیا است. این سرویس مبتنی بر ریز شبکه های انرژی در اندازه روستایی است که نیروی خورشیدی برای خانوارها و کسب و کارهای کوچک فراهم می کند؛ سرویس مذکور به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از وسایل نوری و تجهیزاتی چون رادیو، تلویزیون و یخچال استفاده کنند. Devergy از فناوری Digi Xbee برای شبکه ارتباطی در مترهای هوشمند و ریزشبکه های خورشیدی استفاده می کند و از Digi's ConnectPort X4 برای ZigBee خود به دروازه های جی پی آر اس بهره می برد. فناوری پشت سیستم Devergy این امکان را به شرکت می دهد که همگام با افزایش نیازهای مشتریان خود نیز ارتقا یابد و با کاربرد انرژی خورشیدی ( به جای باطری یا لامپ های کروسناس)، میزان اتلاف و آلودگی در روستاها به طور قابل توجهی کاهش میابد. Devergy در حال حاضر، به مشتریان خود در تقریبا دوازده روستا خدمات رسانی می کند و هدفش این است که تا پایان سال ۲۰۱۶ خدمات خود را به ده هزار مشتری عرضه کند.

New Sun Road : New Sun Road نام یک شرکت کالیفرنیایی است که وظیفه اش پیاده سازی و اجرای راه حل های ممکن تغییر آب و هوا و فقط انرژی جهانی است. این شرکت با مشارکت با در عملیات های محلی در اقتصادهای در حال توسعه روستایی در راستای طراحی، ساخت و راه اندازی سیستم های تجدید پذیر و پاک انرژی فعالیت می کند. یکی از اقدامات اخیر در این زمینه همکاری با استارآپ انرژی سبز اوگاندا برای ارائه نیروی مطمئن و پاک به جزایر سی سی در دریاچه ویکتوریای اوگاندا است. هدف از این سیستم آزمایشی تأمین نیروی برق خورشیدی مطمئن برا کسب و کارهای جزیره کیتوبو است. Digi TransPort® WR11 XT به عنوان بخشی از شبکه خورشیدی خود امکان بازبینی از راه دور شبکه با اتصال مطمئن به شبکه جهانی ۳G دارد. شبکه ۳G می تواند در برابر دمای بالای عملیات هاب شبکه مقاومت کند. یکی از مسئولین اجرایی این عملیات می گوید: ما بسیار مفتخر هستیم که راه حل هایمان واقعا قابلیت پیاده سازی در سرتاسر دنیا را دارد. فناوری های وایرلس می توانند با آوردن قابلیت های ارتباطی پایدار به مناطق مختلف به شیوه ایی که آسیبی به اکوسیستم های موجود وارد نشود از هیئت تبلیغی روز زمین حمایت کنند. در حالی که در خصوص حفظ این محیط زیست ها راهکارهایی نیز ارائه می گردد.

Digi نوعی اتصال وایرلس M2M فراهم می کند که اطمینان، امنیت و عملکرد پایدار مورد نباز برای ساخت و گسترش زیرساختارهای اساسی در محیط های چلش برانگیز را به ارمغان می آورد. شرکت ها به کمک Digi می توانند ارتباطات وایرلس مهم که تحت برخی از پرمتقاضی ترین شرایط احتمالی کار می کنند را مدیریت کرده و گسترش دهند.

منبع: prnewswire

ارسال نظر