تکنولوژی فورس تاچ برای اکسپریا Z6 سونی

همانگونه که می‌دانید کمپانی اپل با معرفی نسل جدید مک‌بوک‌های خود از قابلیتی اختصاصی با نام فورس تاچ (Force Touch) رونمایی کرد. این قابلیت ابتدا در نسل جدید مک‌بوک‌های اپل و ساعت هوشمند این کمپانی به کار گرفته شد. به موجب وجود تکنولوژی فورس تاچ، صفحه نمایش دستگاه یا ترک‌پد آن می‌تواند میزان فشار انگشت کاربر را اندازه‌گیری کرده و با توجه به آن اقدامات خاصی را انجام دهد. پس از موفق عمل کردن قابلیت فورس تاچ، اخبار زیادی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد آیفون‌های جدید خود را به این قابلیت مجهز کند از سوی منابع خبری متنوع منتشر شد و نهایتا این موضوع هم به حقیقت پیوست و آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل مجهز به تکنولوژی فورس تاچ شدند. بنابراین هم اکنون صفحه نمایش این محصولات می‌تواند میزان فشار انگشت شما را احساس کرده و با توجه به آن عملیات معینی را انجام دهد. حال و بر اساس تازه‌ترین اخبار به دست آمده، به نظر می‌رسد که شرکت سونی هم قصد دارد پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 را به صفحه نمایشی بهره‌مند از تکنولوژی فورس تاچ مجهز نماید.

تکنولوژی فورس تاچ برای اکسپریا Z6 سونی

به موجب وجود تکنولوژی فورس تاچ، صفحه نمایش دستگاه یا ترک‌پد آن می‌تواند میزان فشار انگشت کاربر را اندازه‌گیری کرده و با توجه به آن اقدامات خاصی را انجام دهد. پس از موفق عمل کردن قابلیت فورس تاچ، اخبار زیادی مبنی بر اینکه اپل قصد دارد آیفون‌های جدید خود را به این قابلیت مجهز کند از سوی منابع خبری متنوع منتشر شد و نهایتا این موضوع هم به حقیقت پیوست و آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل مجهز به تکنولوژی فورس تاچ شدند. بنابراین هم اکنون صفحه نمایش این محصولات می‌تواند میزان فشار انگشت شما را احساس کرده و با توجه به آن عملیات معینی را انجام دهد. حال و بر اساس تازه‌ترین اخبار به دست آمده، به نظر می‌رسد که شرکت سونی هم قصد دارد پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 را به صفحه نمایشی بهره‌مند از تکنولوژی فورس تاچ مجهز نماید.

2

چند وقتی است که متاسفانه عملکرد شرکت سونی در زمینه‌ی فروش گوشی‌های هوشمند چندان مناسب نبوده و حتی شایعاتی مبنی بر کناره‌گیری سونی از این عرصه به گوش می‌رسید. اما پس از آن مدیران داخلی سونی رسما اعلام کردند که تغییرات شایان ملاحظه‌ای پیش روی این شرکت قرار دارد، اما سونی به هیچ وجه قصد کناره‌گیری از عرصه‌ی طراحیو تولید گوشی‌های هوشمند را ندارد. بنابراین این شرکت در اولین قدم می‌بایست کیفیت محصولات خود را افزایش داده و به نوعی آن‌ها را مطابق با سلیقه‌های مدرن اکثریت کاربران طراحی کند. از اینرو و با توجه به استقبالی که از قابلیت فورس تاچ اپل شده، ظاهرا سونی نیز تصمیم گرفته که پرچمدار بعدی خود را به این قابلیت کاربرپسند مجهز سازد.

به طور کلی با وجود اینکه هنوز زمان زیادی تا رونمایی و معرفی پرچمدار بعدی سونی باقی مانده، شایعات زیادی در رابطه با آن منتشر می‌شود. پیش از این گفته شده بود که اکسپریا زد 6 سونی به سیستم روی یک چیپ (Soc) اسنپدراگون 820 مجهز خواهد شد. این موضوع به هیچ وجه امری دور از انتظار به شمار نمی‌رود، چرا که سونی همواره پرچمداران خود را به سری تراشه‌های برتز کمپانی کوالکام مجهز کرده است و به نوعی روابط مابین این دو شرکت بسیار خوب پیش می‌رود. بنابراین تجهیز اکسپریا زد 6 سونی به سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 820 امری کاملا قریب‌الوقوع خواهد بود. همچنین گفته شده که اکسپریا زد 6 سونی در نیمسال دوم 2016 معرفی می‌شود، از اینرو و با توجه به این اخبار غیر رسمی زمان بسیار زیادی را رونمایی رسمی از این محصول باقی مانده است.

1

اما در اخباری که به تازگی منتشر شده، ادعا شده که سونی برای گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 خود صفحه نمایشی را در نظر گرفته که حساسیت خاصی در برابر فشار وارده دارد. بنابراین در این خبر اشاره‌ی مستقیمی به نام تکنولوژی فورس تاچ نشده و تنها از واژه‌ی حساسبت در قبال اعمال فشار استفاده شده است. با این وجود و با در نظر گرفتن هر نوع نامی برای این تکنولوژی، نمی‌توانیممنکر این موضوع شویم که ابداع کننده‌ی این قابلیت شرکت اپل بوده و پایه و اساس این تکنولوژی مبتنی بر قابلیت فورس تاچ اپل است. البته این تکنولوژی به طور اختصاصی مربوط به کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) است و این شرکت و در واقع این کمپانی قابلیت تولید صفحه نمایش‌های مجهز به تکنولوژی فورس تاچ را دارد. بنابراین تصور اینکه در آینده‌ی نزدیک گوشی‌ها و تبلت‌های زیادی به این قابلیت مجهز شوند چندان هم دور از انتظار نخواهد بود. متاسفانه در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات بیشتری در رابطه با گوشی هوشمند اکسپریا زد 6 سونی ارائه نشده است، اما پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که این محصول به صفحه نمایشی با وضوح تصویر بیشتر نیز مجهز خواهد شد. به نظر شما اکسپریا زد 6 سونی چه خصوصیات و ویژگی‌های فنی را به همراه خواهد داشت؟

ارسال نظر