شکایت آمازون از شرکت Future Group به علت نقض معامله به اداره بورس هند

رسانه کلیک - کمپانی آمازون از شرکت خرده‌فروشی Future Group به علت نقض معامله و بستن قرارداد با شرکت Reliance شکایت‌نامه‌ای را به اداره بورس و اوراق بهادار هند ارسال کرده است.

شکایت آمازون از شرکت Future Group به علت نقض معامله به اداره بورس هند

طبق گزارش رویترز در وبسایت Gadgets360 ، آمازون در نامه‌ای به Ajay Tyagi، رئیس هیئت مدیره بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) نسبت به انتشار اخبار سهام شرکت Future Group ابزار نگرانی کرد و مدعی شد که این کار مقررات هند را نقض می‌کند و از این اداره قانون‌گذار خواست که در باره این موضوع تحقیق کند و حکم تعلیق معامله Future Group با شرکت Reliance را صادر کند. در این گزارش آمده که چنین معامله‌ای سهامداران را گمراه می‌کند، و باعث ایجاد تقلب به نفع مدیر عامل شرکت Future Group می‌شود.

شرایط ناقض معامله آمازون و Future Group

برای اطلاع از این موارد ، آمازون اخیراً اخطار قانونی را به شرکت خرده فروشی هند، Future Group ارسال کرده است. این اخطار به این دلیل نقض دومین توافق آمازون با این شرکت در سال 2019است . بر اساس این توافق‌نامه، آمازون مبلغ 200 میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود و نزدیک به 49 درصد سهام Future Coupons و شرکت ‌های تابعه آن را در اختیار داشت. علاوه بر این، طبق توافق صورت گرفته، آمازون 3.58 درصد از سهام Future Retail را به نیز در این توافق دست آورد و حق رد معامله Future Group با طرف‌های دیگر را داشت. همچنین ، یک لیست از شرکای تحریم شده در این توافق وجود داشت و که شرکت Reliance یکی از آنها بود.

اکنون ، پس از اعلام شرکت Future Group در آگوست 2020 ، دارایی‌های این خرده فروشی به ارزش 3.4 میلیارد دلار به شرکت صنایع Reliance را فروخته شد، آمازون این معامله را خلاف توافق نامه 2019 این شرکت با آمازون می‌داند. بر این اساس، آمازون دستور توقف معامله با Reliance را از یک دادگاه در سنگاپور گرفت که پیش‌تر نیز با توافق هر دو شوکت آمازون و Future Group قرار گرفته است. اما اکنون شرکت Reliance اعلام کرده است که قصد دارد حقوق خود را اجرا کند و این معامله را بدون دردسر انجام دهد.

وضعیت احتمالی "نقطه بازگشت" برای آمازون

در بین شرکای این توافق، تنها یک منبع از شرکت Future Group در مورد موضوع اظهار نظر کرد و این ادعا آمازون را رد کرد و گفت هیچ نقطه ابهامی در مورد تقلب/گمراه کردن سهامداران وجود ندارد. در دفاع از اقدامات صورت گرفته، این معامله را به دلیل وضعیت تجاری بد شرکت‌های متحد با خود در طول COVID-19 و به منظور محافظت از منافع ذینفعان اعلام کرد.

همچنین، گزارش شده است که تعداد کمی از وکلای هندی می‌گویند قبول حکم داوری آمازون مستلزم تصویب در دادگاه‌های هند است. با این حال ، آمازون و داور این شکایت، V K Rajah ، دادستان کل سابق سنگاپور معتقدند که این حکم محترمانه و لازم الاجرا است. طبق گفته‌ها، آمازون نگران تأثیرات بعدی این معامله است. این گزارش آمازون نسبت به از دست دادن چشم انداز تبدیل شدن به بزرگترین سهامدار Future Group با با بیش از 1500 فروشگاه خرده فروشی ابراز نگرانی کرده است.

و اگر اداره بورس و اوراق بهادار هند این معامله را با نادیده گرفتن حکم داوری آمازون تصویب کند، به نظر می‌رسد که خسارت‌های جبران ناپذیری برای آمازون به ‌دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر