فروش بالای بازی‌های کمپانی سونی پیش از عرضه PS5

رسانه کلیک - کمپانی سونی ، آمار فروش و درآمد سه ماهه سوم امسال خود را منتشر کرد که نشان‌ می‌دهد بیشترین درامد این کمپانی، مربوط به فروش بازی‌های PS4 بوده است.

فروش بالای بازی‌های کمپانی سونی پیش از عرضه PS5

کمپانی سونی که همچنان در حال مقابله با طوفان مالی ناشی از همه گیر ویروس کروناست، در آخرین امار از درآمد سه ماهه خود ، درآمدی بالغ بر 2.1 تریلیون ین (تقریباً 20.2 میلیارد دلار) کسب کرده است که تقریبا مشابه با درآمد این شرکت در سه ماهه مشابه سال گذشته بوده است. ( اگر یخواهید دقیق‌تر بدانید این شرکت 8.8 میلیارد ین یا 84.1 میلیون دلار کمتر درآمد کسب کرده است.) با این وجود درآمد عملیاتی این کمپانی به 317.8 میلیون ین (تقریبا 3 میلیون دلار) رسیده است که 38.8 میلیون ین (تقریبا 372000 دلار) به صورت سال به سال است که رقم بدی به حساب نمی‌آید.

مثل همیشه ، بیشتر این درآمد از پلی استیشن بود. بخش پلی‌استیشن این کمپانی 506.6 میلیارد ین (تقریبا 4.9 میلیارد دلار) درآمد کسب کرد که نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته اما 52.2 میلیارد ین (تقریبا 501000 دلار) بیشتر از درآمد سال گذشته این بخش است بود. این 105 میلیارد دلار (تقریباً 1 میلیارد دلار) درآمد عملیاتی مربوط به فروش بازی‌های این کمپانی است که باز هم شاهد کاهش این مقدار نسبت به سه ماه گذشته هستیم اما به طور قابل توجهی بالاتر از سه ماهه مشابه سال گذشته است. افت درآمد نسبت به سه ماهه قبلی خیلی تعجب آور نیست. هنگامی که محدودیت تردد و قرنطینه در بیشترین حد خود بود، مردم دچار یاس و تنهایی ناشی از فرنطینه بودند. بنابراین جای تعجب نیست که کمی فروش محصولات این کمپانی نسبت به دوران اوج قرنطینه کاهش یابد زیرا این محدودیت ها به آرامی در حال کاهش است و افراد کمی بیشتر به بیرون از منزل می روند.

این شرکت در این مدت 1.5 میلیون کنسول PS4 فروخته است که 1.3 میلیون کمتر از مدت مشابه سال قبل است. کاهش درآمد این کمپانی از این بخش کاملا قابل درک است زیرا این شرکت در حال آماده سازی برای عرضه PlayStation 5 و نمونه‌های کاملا دیجیتالی آن است. فروش بازی مرتبط با ‌PS4 به 80.9 میلیون رسیده است که نسبت به سه ماهه گذشته 10 میلیون کاهش و نسبت به سال گذشته 10 میلیون افزایش داشته است. و 12.4 میلیون از کل فروش‌های این قسمت مربوط به استودیوهای متعلق به پلی استیشن بوده است. از دلایل این موفقیت می‌توان به بازیهایی مانند شبح تسوشیما اشاره کرد که در سه روز اول عرضه خود 2.4 میلیون فروش داشته است. در همین حال ، PlayStation Plus به طور پیوسته به 45.9 میلیون مشترک رسیده است که تقریباً یک میلیون بیشتر از سه ماهه قبل است.

بقیه بخش‌های این غول تکنولوژی ژاپنی اما کمی با مشکل روبه‌رو است. درآمد بخش موسیقی 230.8 میلیارد ین (تقریبا 2.2 میلیارد دلار) بود که بیشتر از سه ماهه مشابه سال گذشته بود. با اینکه بخش فیلم سونی همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهد اما این شرکت در سه ماهه گذشته تنها دو فیلم - گالری قلب های شکسته و آخرین شیفت - را عرضه کرد که هیچ کدام سود زیادی کسب نکردند. برای مقایسه ، سونی در همان سه ماهه سال گذشته Spider-Man: Far From Home ، Once Upon a Time in Hollywood و The Angry Birds Movie 2 را در سینماها اکران کرد. در همین حال ، تیم گوشی های هوشمند در طول مدت سه ماه فقط 600000 گوشی فروخته است که با آمار فروش اسن کمپانی در سال گذشته ، یکسان است. این نشان می‌دهد که گوشی جدید این کمپانی نتوانسته توجه مردم را به خود جلب کند.

ارسال نظر