شیائومی برای سیم کارت IoT خود ۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

رسانه کلیک - شرکت Showmac Tech که تامین‌کننده سیم کارت IoT شیائومی است، حدود ۱۵ میلیون دلار برای توسعه این تکنولوژی سرمایه جذب کرده است. 

شیائومی برای سیم کارت IoT خود ۱۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

با ظهور استانداردهای جدیدتر شبکه، «اتصال» یا connectivity به بخش حیاتی در حوزه‌های مختلف به‌خصوص حوزه‌های مرتبط با تکنولوژی تبدیل شده است. به همین دلیل شرکت Showmac Tech که تامین‌کننده سیم کارت IoT شیائومی است، روی این سیم کارت الکترونیکی سرمایه‌گذاری کرده است تا آن را به یک زیرساخت بی نقص برای ارتباط پایدار و یکپارچه بین دستگاه‌های مختلف تبدیل کند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت شیائومی روی استارتاپ Showmac سرمایه‌گذاری کرد و اکنون این استارتاپ توانسته است سرمایه‌گذاران زیادی را برای سرمایه‌گذاری روی این سیم‌کارت‌ها متقاعد کند و نزدیک به ۱۰۰ میلیون یوآن که تقریبا ۱۵ میلیون دلار است سرمایه برای دوره A+ جذب کرده است.

بنیان‌گذار و مدیر عامل Showmac در مصاحبه ای با TechCrunch گفته است: «ما معتقدیم که ارتباطات شبکه‌ای به ترند اصلی در حوزه اینترنت اشیا تبدیل خواهد شد. استفاده از وای فای زمانی مفید است که تعداد دستگاه کمی به شبکه آن متصل باشند؛ اما زمانی که تعداد دستگاه‌ها به طرز چشم گیری افزایش پیدا کند، وای فای غیرقابل اعتماد خواهد بود.»

لازم به ذکر است که سیم کارت‌های الکترونیکی مانند سیم کارت‌های معمولی هستند؛ اما دیگر یک اسلات فیزیکی سیم کارت که قابل جابه‌جایی هم هست وجود ندارد. در واقع این سیم کارت داخل چیپ هر دستگاه تعبیه می‌شود و با اپراتورهای مخابراتی زیادی سازگار است. به عبارت دیگر، یک سیم کارت الکترونیکی مانند یک اپلیکیشن یا کیت سخت‌افزاری عمل می‌کند.

این شرکت پروژه پایلوت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر تولید محصولات اینترنت اشیا و نرم افزار مدیریت اتصالات به عنوان یک خدمت را هدف خود قرار داده است. این شرکت بیش از ۱۰ میلیون دستگاه را مجهز کرده است و تنها ۳۰ درصد آن‌ها متعلق به کمپانی شیائومی بوده است.

ارسال نظر