فیس بوک حساب‌های کاربری تقلبی چینی را مسدود می‌کند

رسانه کلیک - فیس بوک حساب‌های کاربری تقلبی چینی که درباره سیاست و انتخابات آمریکا پست‌هایی را منتشر می‌کردند مسدود کرده است. 

فیس بوک حساب‌های کاربری تقلبی چینی را مسدود می‌کند

شرکت فیس بوک مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری تقلبی چینی که درباره انتخابات آمریکا پست‌ منتشر می‌کردند مسدود کرده است. طبق گزارشی که در CNET منتشر شده است، فیس بوک در گذشته حساب‌های کاربری فیکی از چین را شناسایی کرده بود اما زمانی آن‌ها را مسدود کرد که درباره سیاست آمریکا پست‌هایی را منتشر کردند.

در گزارش بررسی‌های این شرکت ذکر شده است که این حساب‌ها متعلق به دو شبکه مجزا بوده‌اند که با یکدیگر هماهنگ شده بودند. یکی از این شبکه‌ها در چین تشکیل شده است و از بیش از 155 گروه تشکیل شده است. فیس بوک می‌گوید این گروه‌ بیشتر فعالیت های خود را در جنوب شرقی آسیا متمرکز کرده است ، اما برخی از حساب های مربوط به سیاست های ایالات متحده هم در حمایت و هم در برابر کاندیداهای ریاست جمهوری پیت بوتیگیگ، جو بایدن و دونالد ترامپ ارسال شده است.

طبق گزارش فیس بوک، شبکه دوم به ارتش و پلیس فیلیپین مرتبط شد. این شبکه 276000 دنبال‌کننده در فیس بوک و 5500 دنبال‌کننده در اینستاگرام داشت و عمدتا درباره سیاست های داخلی فیلیپین و ارتش پست می کرد.

ارسال نظر