گوگل پلتفرم Orion Wifi را به منظور تقویت پوشش شبکه موبایل معرفی کرد

رسانه کلیک - مکان‌هایی مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی توسط پلتفرم Orion Wifi می‌توانند ظرفیت وای‌فای خود را به اپراتورهای موبایل بفروشند تا کاربران در این اماکن به اینترنت دسترسی داشته باشند.

گوگل پلتفرم Orion Wifi را به منظور تقویت پوشش شبکه موبایل معرفی کرد

برخی افراد که بیشتر از وای‌فای عمومی استفاده می‌کنند ممکن است وجود این پلتفرم را بیهوده بدانند. اما گوگل برای توسعه آن ۲ دلیل دارد. اول اینکه کسب‌وکارها با استفاده از Orion Wifi می‌توانند از طریق وای‌فای درآمد کسب کنند. این کار اهمیت زیادی در زمان شیوع کرونا دارد. علاوه بر آن، اتصال به Orion Wifi نسبت به وای فای عمومی ساده‌تر است.

طبق گفته گوگل ، این پلتفرم تنها زمانی کاربر را به شبکه وصل می‌کند که ارتباط قدرت مناسبی داشته باشد. به عبارت دیگر، اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت خودکار به شبکه‌های عمومی بدون توجه به کیفیت آن‌ها متصل می‌شوند، اما این موضوع درباره Orion Wifi گوگل متفاوت است.

در کنار کیفیت اتصال بالاتر، گوگل به این موضوع اشاره کرده که با اتصال به Orion Wifi، امکان مشاهده ترافیک اینترنت کاربر وجود ندارد که یک قابلیت بسیار مناسب برای حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران محسوب می‌شود.

پلتفرم Orion Wifi از امروز در اختیار اماکن عمومی در ایالات متحده آمریکا قرار می‌گیرد و برای استفاده از آن نیازی به هیچ‌گونه هزینه یا تعهدی نیست. کسب و کارهای که خواستار استفاده از این پلتفرم هستند، باید به سایت آن مراجعه کنند.

کاربران در آینده می‌توانند توسط اپراتور موبایل خود به Orion Wifi دسترسی پیدا کنند. «Google Fi» و «Republic Wireless» اولین اپراتورهایی هستند که این فناوری جدید را تامین می‌کنند، اما در آینده شرکت‌های بیشتری به آن‌ها اضافه خواهند شد.

گوگل در حال همکاری با سازندگان وای فای است تا از سازگاری سخت افزار آن‌ها با فناوری جدید خود اطمینان حاصل کند. این احتمال وجود دارد که پلتفرم Orion Wifi گوگل در آینده تبدیل به یک تجارت مهم شود.

ارسال نظر