شکست بلک‌بری در جلب حمایت فیسبوک

بلک‌بری نتوانست واتس اپ و فیسبوک را متقاعد کند تا نظر خود را تغییر دهند.

شکست بلک‌بری در جلب حمایت فیسبوک

به گزارش کلیک، این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است از نرم‌افزار رابط برنامه نویسی به برنامه‌های فیسبوک که در بلک‌بری ۱۰ و BBOS اجرا می‌شوند، پشتیبانی نکند. فیسبوک مدتی قبل واتس اپ را با ۱۹ میلیارد دلار بدست آورد و این برنامه محبوب پیام رسانی به بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه دست یافته است.

در نتیجه بازنگری در استراتژی رشد، واتس اپ تنها شرکتی نیست که بلک‌بری را ترک می‌کند. به‌زودی این برنامه از دیگر دستگاه‌ها و سیستم‌های عامل، همچون نوکیا اس۴۰، نوکیا سیمبیان اس۶۰، اندروید ۲٫۱ و ۲٫۲ و ویندوزفون ۷٫۱ پشتیبانی خواهد کرد.

بلک‌بری در یک وبلاگ در مورد از دست دادن حمایت فیسبوک می‌نویسد: "ما به خاطر این تصمیم شدیدا نامید هستیم، زیرا می‌دانیم کاربران زیادی این برنامه را دوست دارند. ما برای تغییر عقیده فیسبوک و واتس اپ مبارزه کردیم اما آن‌ها بر سر تصمیم خود ایستاده‌اند(احساس خود را با استفاده از هشتگ #ILoveBB10Apps در رسانه‌های اجتماعی در میان بگذارید)."

تصمیم فیسبوک به این معنی نیست که کاربران BBOS به‌طور کلی قدر به دسترسی به فیسبوک نخواهند بود، بلکه آن‌ها پشتیبانی همگام‌سازی مخاطبین با این شبکه اجتماعی را از دست خواهند داد. بخش ادغام بلک‌بری با فیسبوک نیز از صفحه حذف خواهد شد و کاربران دیگر نخواهند توانست بلافاصله مطالب را از طریق دکمه به اشتراک گذاری فیسبوک، با دیگران با اشتراک بگذارند.

بلک‌بری برنامه فیسبوک را با برنامه‌ اصلی خود جایگزین خواهد کرد که در ۳۱ مارس به بازار خواهد آمد و کاربران را به یک ورژن وب محور از فیسبوک هدایت می‌کند.

به احتمال زیاد، کاربران واتس اپ بیشتر آسیب خواهند دید. اواخر ماه گذشته واتس اپ هفت سالگی خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌‌ها در سطح جهان جشن گرفت. زمانی‌که این شرکت پیام رسان آغاز به کار کرد، چشم‌انداز تلفن همراه و برنامه‌های محوری آنان بسیار متفاوت‌تر از امروز بود.

زمانی سیستم عامل تلفن همراه نوکیا و بلک‌بری بر بازار تسلط داشتند اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. رقبای قدیمی اکنون به ندرت به پای رقبا می‌رسند. به همین دلیل واتس اپ نیز در حال تغییر است.

درحال حاضر تنها پاسخ و راه حل این شرکت کانادایی، پیام رسان بلک‌بری است. وقت آن رسیده تا کاربران بلک‌بری را به استفاده از برنامه‌های اصلی این شرکت تشویق کرد.

بلک‌بری به کاربران خود اطمینان می‌دهد: "با وجود این ما به سختی تلاش کرده‌ایم کاربران ما تجربه خوبی از این تصمیم داشته باشند و همچنان به دنبال راه‌حل جایگزین هستیم."

منبع: techtimes

ارسال نظر