فروش حق اشتراک فروشگاه ConnectedDrive متعلق به BMW

رسانه کلیک - شرکت خودروسازی BMW در راستای توسعه فروشگاه خود با نام ConnectedDrive قصد دارد تا به صاحبان خودروهای BMW حق اشتراک فروشگاه را بفروشد. با استفاده از این حق اشتراک مالکان خودرو به نرم‌افزارها و لوازم جانبی خودرو که از طرف شرکت BMW ارائه می‌شود دسترسی خواهند داشت.

فروش حق اشتراک فروشگاه ConnectedDrive متعلق به BMW

شرکت خودروسازی BMW هنوز جزئیات زیادی در خصوص نحوه کارکرد این سرویس منتشر نکرده است اما چیزی که مشخص است این است که صاحب خودرو با پرداخت هزینه اشتراک می‌تواند به امکاناتی از جمله کمک راننده و آپشن‌های مختلف دسترسی داشته باشد. تمامی آپشن‌هایی که قرار است صاحب خودرو از آن‌ها استفاده کند در خودرو تعبیه شده‌اند و با پرداخت حق اشتراک از طریق فروشگاه ConnectedDrive می‌تواند آن‌ها را فعال کند.

BMW اعتقاد دارد که دسترسی به برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در ازای پرداخت هزینه اشتراک باعث می‌شود تا صاحبان خودرو با توجه به وضعیت مالی خود به امکانات مختلف دسترسی داشته باشند. مثلاً امکان استفاده از گرم‌کن صندلی فقط برای ماه‌های سرد سال برای کاربر فعال باشد و در ماه‌هایی که نیاز به آن نیست هزینه اضافی برای آن پرداخت نشود. یا مثلاً زمانی که خودرو به فرد دیگری واگذاری شد، فرد خریدار می‌تواند بر اساس سلیقه و نیاز خود آپشن‌های مختلف را انتخاب کند.

البته نکته مهم این است که شرکت خودروسازی BMW قصد دارد با این روش از خودروهای لوکس خود درآمد بیشتری کسب کند. با این طرح درآمد این شرکت می‌تواند از یک خودرو BMW اقتصادی چیزی در حدود 36 هزار دلار باشد. البته که همه افراد نمی‌خواهند و نمی‌توانند برای یک خودرو یکجا چنین هزینه‌ای را پرداخت کنند اما با پرداخت ماهیانه و قسطی آن مشکلی نخواهند داشت.

ارائه این مدل سرویس‌ها می‌تواند برای همه خودروسازان جذاب باشد چون خودروساز همچنان می‌تواند از طریق خودروهایی که به فروش رسانده به صورت ادامه‌دار درآمد کسب کند. این اولین بار نیست که شرکت BMW سرویس‌های این‌چنین ارائه می‌دهد. در سال 2019 میلادی نیز شرکت خودروسازی BMW برای استفاده از Apple Carplay از دارندگان خودروهای BMW سالانه چیزی در حدود 80 دلار هزینه گرفت. اما بعد از گذشت چندی به دلیل شکایت برخی از صاحبان خودروهای BMW پرداخت این هزینه را لغو کرد.

سرویس‌هایی از این دست برای خودروسازانی که تمایل دارند تا همچنان بازار پس از فروش خودرو را نیز در دست داشته باشند از اهمیت و جذابیت زیادی برخوردار است. شرکت‌های خودروسازی مثل پورشه، کادیلاک و از این دست با ارائه این سرویس می‌توانند قابلیت‌ها و آپشن‌های خودرو خود را هر روز گسترش دهند.

ارسال نظر