پرتابگر Starship به اولویت اصلی شرکت SpaceX تبدیل خواهد شد

رسانه کلیک - ایلان ماسک طی ایمیلی از همکاران خود خواسته تا پرتابگر Starship را به عنوان اولویت اصلی شرکت SpaceX قرار داده و با سرعت و دقت بیشتری مراحل پیشرفت این پروژه را انجام دهند. این تنها روش موفقیت در سفر و بازگشت از فضا خواهد بود.

پرتابگر Starship به اولویت اصلی شرکت SpaceX تبدیل خواهد شد

شرکت SpaceX به تازگی دو فضانورد را به واسطه کپسول Crew Dragon به ایستگاه فضایی منتقل کرده است. حال به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد تا سرعت پیشرفت پروژه Starship را به صورت چشمگیری افزایش دهد؛ زیرا این پرتابگر در نهایت به موشک فضایی SpaceX تبدیل خواهد شد.

با اتمام این پروژه، نه تنها زیرساخت کافی برای پایش، سفر و گردشگری فضایی فراهم می‌شود، بلکه می‌توان از آن برای استفاده مجدد و رفت‌وآمدهای سریع در مسیر زمین تا فضا نیز استفاده کرد.

پرتابگر Starship آینده و چشم‌آنداز شرکت را مشخص کرده و راه را برای جاه‌طلبی این شرکت هموار خواهد کرد.

اگر این خبر تایید شود و ایلان ماسک این ایمیل را زده باشد، احتمالا SpaceX دیگر پروژه‌های را متوقف خواهد کرد. البته کپسول Crew Dragon فضانوردان را به ایستگاه فضایی منتقل خواهد کرد اما شاید برنامه منظم این کار اجرایی نشود. با این حال باید دید این شرکت تمرکز خود را روی چه پروژه‌ای متمرکز خواهد کرد؟ باید دید رسیدن به هدف نهایی و دستیابی به Starship ارزش این ریسک را دارد یا خیر.

ارسال نظر