اضافه شدن بازی و اشتراک گذاری فیسبوک به Oculus VR

امروزه با فناوری جدید واقعیت مجازی (virtual reality) روبرو هستیم، که در فیلم‌ها، موزیک‌ها و بازی‌های تلفن‌ همراه یا کامپیوتری رخنه کرده است. واقعیت مجازی، کامپیوتری است که واقعیت را به شکل شبیه سازی شده نشان می‌هد، به طوری که حضور خود را در آن صحنه فیلم یا بازی یا موزیک، احساس می‌کنید. Oculus VR و GEAR VR دو نوع واقعیت مجازی محسوب می‌شوند.

اضافه شدن بازی و اشتراک گذاری فیسبوک به Oculus VR

واقعیت مجازی، کامپیوتری است که واقعیت را به شکل شبیه سازی شده نشان می‌هد، به طوری که حضور خود را در آن صحنه فیلم یا بازی یا موزیک، احساس می‌کنید. Oculus VR و GEAR VR دو نوع واقعیت مجازی محسوب می‌شوند.

هدست Gear VR سامسونگ به گزارش کلیک، اوکولوس بازی‌های جدید و دکمه به اشتراک گذاری فیسبوک را به Gear VR اضافه می‌کند.
شاید تا به حال شک و تردیدی درمورد برنامه‌های فیسبوک برای ساختن واقعیت مجازی داشتید. اکنون دیگر نگران ویژگی‌های اجتماعی نباشید، اوکولوس مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید اجتماعی برای Gear VR منتشر کرده است.

فیسبوک ویژگی جدید دکمه به اشتراک گذاری را اضافه کرده است. هم چنین اضافه کردن بازی‌های جدید Gear VR شرکت سامسونگ را اجتماعی‌ تر و محبوب تر از قبل می‌کند.

از نگاه فیسبوک، Gear VR یک بخش اختصاصی برای ویدئوهای فیسبوک است. با آغاز هفته آینده شما قادر خواهید بود تا به فیسبوک خود متصل شوید و فیلم‌های ویدئویی ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی بر اساس لایک‌ها و صفحاتی که خود و یا دوستانتان آن ها را دنبال می‌کنید تماشا کنید
فیسبوک هم چنین برنامه دارد تا ویژگی لایک و به اشتراک گذاری ویدئوهای ۳۶۰ درجه را در دستور کار قرار دهد. اوکولوس جزییاتی راجع به این که چگونه این ویژگی ها کار خوهند کرد گزارش نداد اما، بر اساس تصاویری که در وبلاگش در روز سه‌ شنبه پست کرده بود، به نظر می‌رسد شکلک‌های جدید لایک فیسبوک به عنوان بخشی از ویژگی‌های به اشتراک گذاری VR-ready قرار خواهد گرفت.

کلیپ‌های فیسبوک با استفاده از GEAR VR Gear VR هم چنین از یک سری ویژگی‌های اجتماعی و بازی‌های اختصاصی بهره می‌برد.
با شروع روز پنجشنبه، شما می‌توانید یک پروفایل متصل‌شده به اسم خود و نام کاربری اوکولوس جهت اتصال به دوستانتان در پلتفرم ایجاد کنید. شما هم چنین می‌توانید یک اتاق در قسمت Oculus Social بسازید (منظور از اتاق، ساخت یک گروه از دوستان در فضای مجازی) ، هم چنین قادر خواهید بود Twitch و Vimeo را به صورت آنلاین و به همراه افرادی که در محیط مجازی می‌شناسید، تماشا کنید.

طبق گفته‌های اوکولوس هم چنین دو بازی اجتماعی جدید اضافه کرده است. بازی Social Trivia که در تصویر پایین مشخص است و Herobound: Gladiators، که به شما اجازه می‌دهد تا به صورت گروهی متشکل از ۴ نفر، به جنگ و نبرد با گابلین ها و شیاطین در منطقه آرنا بروید و آن جا را فتح کنید و به پیروزی برسید.

رونمایی از بازی جدید اوکولوس اوکولوس اظهار داشت: مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک ماه پیش در کنگره جهانی تلفن‌های همراه واقع در شهر بارسلونا حضور داشت و در آن جا از Gear VR محصول سامسونگ ستایش و تقدیر کرد و گفت: فیسبوک در فکر ساخت Social VR های اختصاصی است. گروهی برای یافتن واقعیت‌های مجازی بیشتر و هم چنین کسب تجربه‌های بیشتر تشکیل شده است.

منبع: zdnet

ارسال نظر