محدودیت جدید فیس بوک برای تبلیغ کنندگان

آگهی دهندگان در فیس بوک به منظور هدف گیری بهتر مخاطبان خود، مشتاق استفاده از آیکون های جدیدی هستند که احساساتی مانند خشم، شوخی و سایر احساسات را نشان می دهند ولی این شرکت در حال حاضر اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد.

محدودیت جدید فیس بوک برای تبلیغ کنندگان

به گزارش کلیک، این شبکه اجتماعی که حدود 1.6 میلیارد کاربر دارد، روز چهارشنبه گذشته از دکمه های جدیدی رونمایی کرد که به جز دکمه معروف «لایک»، در پاسخ به یک پست ارسالی می توان از حالات چهره مانند «عشق»، «خنده»، «غم»، «خشم» و «تعجب» نیز استفاده کرد.
ولی فیس بوک در تعیین علاقه کاربران به تبلیغات و سایر پست ها در خوراک خبری مشتریان، تمایزی بین این آیکون ها قائل نمی شود و تمام آنها معادل دکمه لایک هستند؛ یعنی کاربر آن محتوا را می پسندد. در واقع تصور فیس بوک این است که حتی اگر کاربری به هنگام پاسخ به یک پست از آیکون خشم استفاده کند، یعنی دوست دارد محتوای مشابه با آن پست را بیشتر ببیند.

بنا بر اعلام این شرکت در مورد این که تاثیر این آیکون ها در شخصی سازی خوراک خبری به چه صورت باید باشد بعدا تصمیم گیری خواهد شد. ولی آگهی دهندگانی که می خواهند با استفاده از این آیکون ها پیام های تبلیغاتی خود را هر چه سریع تر بهینه سازی کنند باید همچنان منتظر بمانند چون این تصمیم به زودی عملی نخواهد شد.
به گفته جاناتان آدامز مدیر ارشد دیجیتال ماکوس امریکاز، به نظرم باید بتوانیم از این آیکون ها برای هدف قرار دادن مشتریان استفاده کنیم. او با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت بین هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه خواهد گفت، اگر من هیلاری باشم از این که بتوانم افرادی را که از ترامپ متنفرند هدف قرار دهم هیجان زده خواهم شد.
به گفته مدیران تبلیغاتی، شرکت ها مشتاقند تا بتوانند پاسخ های کاربران را بررسی کنند و متوجه شوند آیا کاربرانی که از دکمه های «غم» یا «خنده» زیاد استفاده می کنند مثلا خرید محصولات متفاوت را ترجیح می دهند یا نه.

به گفته آگهی دهندگان، آنها امیدوارند که فیس بوک داده هایی را در اختیارشان قرار دهد که نشان دهنده طیف جدید واکنش ها به پست ها و آگهی های تبلیغاتی است تا ببینند که آیا یک آگهی که از نظر خودشان خنده دار تلقی می شود مثلا باعث استفاده کاربران از آیکون «خنده» می شود یا خیر تا از این رو بتوانند آگهی های خود را مطابق با سلیقه کاربران اصلاح کنند. فیس بوک چنین داده هایی را در مورد دکمه «لایک» ارائه می کند و هنوز اعلام نکرده که برای آیکون های جدید این کار را خواهد کرد یا خیر.

به گفته کریس گیلبرت استراتژیست ارشد اجتماعی، برای افرادی که در شبکه های اجتماعی نظرشان مبنی بر اعلام رضایت خود از یک آگهی یا پست را کمتر از سایرین بیان می کنند فرصت زیادی وجود نداشته است. به گفته او آگهی دهندگان بالاخره می توانند از این آیکون های احساسی در هدف گیری مخاطبان خود استفاده کنند و این مسئله تاثیر بسیاری زیادی بر روی درک کار ما دارد.

منبع:technews

ارسال نظر