خودرو های تسلا به قابلیت پارک خودکار مجهز می شوند

ماه گذشته شرکت تسلا موتورز ویژگی سامن (Summon) را در به روزرسانی 7.1 نرم افزار خود معرفی کرد که در آن به خودرو های خود اجازه می دهد بدون حضور راننده در اتومبیل به محل پارک وارد یا از آن خارج شود.

خودرو های تسلا به قابلیت پارک خودکار مجهز می شوند

به گزارش کلیک، روز دوشنبه تسلا در یک پست بلاگ خود با عنوان "افزایش امنیت و راحتی با سامن" سه دلیل برای این باور خود عنوان کرد که چرا ویژگی سامن امنیت و راحتی به ارمغان می آورد. در حالی که خیلی از ویژگی های جدید آخرین به روز رسانی نرم افزار خودرو ها را امن تر خواهد کرد اما هیچ کدام از این ویژگی ها اهمیت تکنولوژی پارک کردن از راه دور یا همان سامن را ندارد.

سه دلیل اصلی این باور شرکت تسلا به شرح زیر است:

  1. توانایی سامن برای ورود و خروج از فضا های تنگ به صورت خودکار خطر کار با خودرو در یک فضای تنگ را کاهش می دهد. در آماری که تسلا از اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه ها گرفته ذکر شده که در بین سال ها 2008 تا 2011 نهصد نفر در چنین موقعیت هایی کشته و پنجاه و دو هزار نفر مصدوم شده اند. توانایی راننده برای کنترل از راه دور خودرو و بسیاری حسگر های متصل به آن به راننده و خودرو اجازه می دهد درک بهتری از محیط اطراف داشته باشند. با اینکه این لایه های اضافه تر امنیتی این گونه تصادف ها را به طور کامل از بین نمی برد، اما با استفاده درست از آن ها می توان شاهد کاهش تعداد آن ها بود.
  2. از آنجایی که این ویژگی حالتی نیمه خودکار دارد، تکنولوژی سامن به خودرو اجازه می دهد در فضا های تنگ به راحتی پارک شود. کاری که برای خودروی دارای راننده مشکل است زیرا باز کردن در اتومبیل و پیاده شدن از آن نیازمند فضایی اضافه است.
  3. در آخر تسلا باور دارد که تکنولوژی های او مانند رانندگی خودکار یا همین ویژگی سامن پایه های جامعه ای دارای حمل و نقل خودکار هستند. رانندگی خودکار این فرآیند را در بزرگراه ها آغاز کرد و حالا سامن این کار را در پارکینگ انجام می دهد. تسلا در پست بلاگ خود می نویسد: همانطور که تکنولوژی پیشرفت می کند، توانایی هایی که مکمل یکدیگر هستند به سوی یک هدف همسو خواهند شد.

منبع : businessinsider

ارسال نظر