سیستم شناسایی چهره NEC امنیت المپیک 2020 توکیو را تضمین می کند

رسانه کلیک - سیستم شناسایی چهره NEC به منظور افزایش امنیت بازی های المپیک 2020 توکیو معرفی شد. این سیستم از هوش مصنوعی بهره می برد.

سیستم شناسایی چهره NEC امنیت المپیک 2020 توکیو را تضمین می کند

شرکت NEC از سیستم تشخیص چهره خود برای بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو رونمایی کرد. از سیستم شناسایی چهره NEC برای تشخیص بیش از 300 هزار فرد در این بازی ها استفاده می شود.

سیستم شناسایی چهره NEC برای اولین بار در بازی های المپیک برای شناسایی ورزشکاران، خبرنگاران و کارمندان استفاده می شود. این سیستم از موتور هوش مصنوعی با نام «NeoFace» بهره می برد. بر اساس اعلام شرکت NEC این سیستم از دقت و امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

المپیک 2020 توکیو با چالش های امنیتی جدیدی مواجه است. بر خلاف بسیاری از المپیک های گذشته، مسابقات توکیو در چندین محل برگزار می شود و به همین علت تامین امنیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت NEC و برگزارکنندگان المپیک 2020 توکیو به دنبال افزایش سرعت شناسایی افراد هستند. یکی از مشکلات المپیک 2020 توکیو مربوط به دمای محل برگزاری آن است. مسابقات المپیک توکیو از تاریخ 24 جولای آغاز می شود. در صورتی که دما مطابق پیش بینی ها باشد، این مسابقات تبدیل به گرم ترین المپیک در یک قرن اخیر خواهد شد.

شرکت NEC امروز نحوه عملکرد این سیستم را در توکیو به نمایش گذاشت. به وسیله سیستم شناسایی چهره NEC افراد نمی توانند با کارت IC کارمندان دیگر وارد سالن ها شوند.

قد افراد محدودیتی در عملکرد این سیستم ایجاد نمی کند. NEC برای اطمینان از عملکرد مناسب این سیستم یکی از والیبالیست های سابق المپیک با قد 2 متر را به مراسم خود دعوت کرده بود.

این سیستم عملکرد دقیقی دارد و می تواند به سرعت افراد مختلف را شناسایی کند. تا به امروز سیستم شناسایی چهره توسط بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. با اینکه شرکت NEC در گذشته به این فناوری ورود کرده و نتوانسته شهرت چندانی بدست آورد، المپیک 2020 توکیو را می توان بزرگترین نمایش این کمپانی دانست.

ارسال نظر