حساب کاربری بیش از 120 هزار نفر در شبکه Steam مسدود شد

رسانه کلیک - به دلیل تخلف و تقلب برخی کاربران در رویداد تخفیفات تابستانی، شرکت بزرگ Valve Corporation دسترسی بیش از 120 هزار نفر به شبکه Steam را توسط سیستم VAC سلب کرد.

حساب کاربری بیش از 120 هزار نفر در شبکه Steam مسدود شد

همواره با برگزاری رویداد تخفیف های بزرگ شبکه استیم نظیر تخفیف تابستانی، زمستانی، سال میلادی نو و غیره، عده ای از کاربران و بازیکنان با روش های نادرست اقدام به خرید بازی و یا محتویات درون برنامه ای می کنند و به نوعی سیستم مالی و پرداخت این شبکه را دور می زنند.

حال، شرکت نامدار ولو از چندی پیش سیستمی را به نام سیستم ضد تقلب با نام اختصار VAC در شبکه استیم ایجاد کرد که این سیستم به طور خودکار کاربران متخلف را شناسایی و پس از اتمام مهلت تخفیف ها، دسترسی آن ها را برای همیشه از شبکه استیم و تمامی عناوین ویدیویی مسدود می کند.

در همین رابطه، با اتمام تخفیفات گسترده تابستانی شبکه استیم، اخیرا وب سایت معتبر «گیم زون» (GameZone) مدعی شد که شرکت ولو در طول ماه ژوئن سال جاری میلادی حساب کاربری بیش از 121 هزار و 496 نفر در شبکه Steam را بخاطر تخلف و نقض قوانین مسدود کرده است. به گفته این منبع، بیشترین میزان مسدود شدگی مربوط به روز پنج شنبه 28 تیر ماه امسال (19 ژوئن) می شود که در آن شرکت ولو تقریبا 63 هزار و 437 نفر را به طور همزمان از شبکه استیم اخراج کرده است.

به طور دقیق تر، وب سایت GameZone اظهار داشت که افراد زیادی در جریان تخفیف های تابستانی بازی هایی نظیر Counter Strike را با شیوه های مختلف غیرقانونی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای به حساب کاربری خود اضافه کرده اند. این افراد با یافتن باگ ها و مشکلات، عملا مراحل و فرآیند خرید بازی ها را دور زده و در نهایت از این طریق صاحب عناوین ویدیویی مختلفی شده اند. هرچند، ممکن است برخی افراد برای تصاحب بازی ها، مبالغ ناچیزی را نیز خرج کرده باشند.

حال، سیستم ضد تقلب VAC طبق روال همیشه پس از اتمام رویداد تخفیف های تابستانی شبکه استیم، با شناسایی این افراد متخلف دسترسی آن ها را به فروشگاه استیم و تمامی بازی های خود اعم از بازی های قانونی و غیرقانونی سلب کرده است. دلیل اینکه شرکت ولو درست پس از اتمام رویداد تخفیف های تابستانی اقدام به مسدود سازی حساب کاربری بازیکنان متخلف کرده، این است که از خرید مجدد و صدالبته قانونی بازی ها با قیمت های پایین تر جلوگیری کند. از این رو، بن شدن کاربران تنها جریمه شرکت ولو نیست بلکه پایان فرصت بهره مندی از این تخفیف ها نیز به نوعی جریمه دوم ولو برای این افراد به شمار می رود.

لازم به یادآوری است که مسدود سازی کاربران از طریق سیستم VAC با مسدود سازی معمولی شبکه Steam متفاوت است، به طوری که در بن شدگی سیستم VAC، شرکت ولو هیچگونه اعتراضی را نمی پذیرد و کاربران نیز باید به طور کلی قید پول ها، بازی های ویدیویی خود و آیتم های خریداری شده و غیره را بزنند.

همچنین، مسدود سازی سیستم VAC دائمی و غیر قابل بازگشت است و تحت هیچ شرایطی لغو نمی شوند. در این نوع بن شدن نیز بازیکنان قادر به تجربه بخش چند نفره بازی های ویدیویی قانونی خود نیز نیستند. این در حالی است که در مسدود سازی معمولی شبکه استیم، کاربران می توانند به تصمیم شرکت ولو اعتراض کنند و مسئولین پس از بررسی های لازم، در صورت لزوم دسترسی این افراد به بازی ها و فروشگاه استیم را مجددا فراهم کنند.

بدین خاطر، چنانچه حساب کاربری شما در این ایام توسط سیستم ضد تقلب VAC مسدود شده است، برای دسترسی دوباره به این شبکه می بایست حساب کاربری جدیدی به ثبت برسانید و مجددا بازی های ویدیویی خود را بدون اعمال هیچگونه تخفیفی خریداری کنید.

نکته قابل توجه این است که چنین میزان بن شدن کاربران متخلف در تاریخ شبکه Steam بی سابقه است! تا پیش از امروز، رکورد بیشترین تعداد بن شدگی کاربران به تیر ماه سال گذشته (ژوئن سال میلادی 2016) بازمی گردد که در طی رویداد تخفیفات تابستانی، نزدیک به 40 هزار نفر دسترسی خود به شبکه استیم و بخش چند نفره آنلاین بازی های ویدیویی خود را از دست دادند.

حال بر اساس این گزارش جدید وب سایت «گیم زون»، به نظر می رسد روز به روز به تعداد متخلفین شبکه استیم اضافه می شود و از طرفی دیگر، سیستم ضد تقلب VAC نیز به درستی کار خود را انجام می دهد و شرکت ولو نیز قاطعانه با افراد متخلف برخورد می کند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با مسدود نمودن حساب کاربری بیش از 120 هزار نفر در شبکه Steam چیست؟ آیا این تصمیم قاطعانه شرکت ولو برای برخورد با کاربران متخلف منجر به بهبود فضای این پلتفرم پرمخاطب می شود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر