چگونه در iOS 11.3 از سلامت باتری آیفون اطمینان پیدا کنیم؟

رسانه کلیک - آپدیت جدید آی او اس 11.3 به تازگی عرضه شده و به عنوان یکی از قابلیت های آن، می توان به امکان مشاهده سلامت باتری آیفون اشاره کرد.

چگونه در iOS 11.3 از سلامت باتری آیفون اطمینان پیدا کنیم؟

شرکت های تولید کننده اسمارت فون ها به صورت مداوم، در حال ارائه به روزرسانی های مختلف برای سیستم عامل ها هستند و اپل نیز از این قضیه مستثنی نیست. در آخرین آپدیت سیستم عامل آیفون و آیپد، یعنی iOS 11.3 قابلیتی جدید اضافه شده که به دارندگان آیفون 6 یا نسخه های بالاتر امکان مشاهده سلامت باتری آیفون را می دهد.

ویژگی Battery Health که هم اینک در حالت آزمایشی خود به سر می برد، علاوه بر نمایش سلامت باتری آیفون اطلاعاتی پیرامون عمر مفید آن نیز در اختیار کاربر می گذارد. به این ترتیب زمانی که باتری دستگاه به سمت نابودی می رود، از این قضیه آگاهی پیدا کرده و می توانید نسبت به تعویض این قطعه سخت افزاری اقدام کنید.

از سیستم مدیریت پردازش چه می دانید؟

هدف اصلی سیستم مدیریت پردازش، کمک کردن به افرادی است که آیفون آنها به دلیل مشکلات باتری، با کاهش سرعت پردازنده روبرو شده است و به این ترتیب، از ریستارت شدن ناگهانی دستگاه ممانعت به عمل آورده می شود.

بر اساس اعلام اپل، این قابلیت به صورت پیش فرض روی تمام آیفون هایی که به iOS 11.3 آپدیت می شوند، در وضعیت غیر فعال قرار دارد.

آیفون 8 و آیفون X به گونه ای طراحی شده است که سیستم پردازش و سخت افزار آن به نسبت مدل های پیشین از قدرت بیشتری برخوردار بوده و به مرور، با افت توان بسیار اندکی روبرو خواهد شد. به بیان دیگر، پایین آمدن توان پردازشی آیفون 8 و آیفون ایکس نسبت به مدل های پیشین بسیار نامحسوس است و می توان از آن چشم پوشی کرد.

آیپد ها به دلیل بهره گیری از باتری بزرگ با ظرفیت بالا، به هیچ عنوان مشمول چنین قضیه ای نمی شوند و دارندگان تبلت اپل، بابت این موضوع نگران نباشند.

چگونه حالت مهار سیستم پردازشی را فعال یا غیر فعال کنیم؟

ابتدا باید مطمئن شوید که آیفون شما به سیستم عامل iOS 11.3 آپدیت شده است. برای اطمینان از این حالت وارد مسیر Settings> General> Software Update شوید و چک کنید که دستگاه روی آخرین ورژن است یا خیر.

سپس برای فعال یا غیر فعال کردن حالت مهار سیستم روند زیر را طی کنید:

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. روی گزینه Battery ضربه بزنید.
  3. حالا وارد منوی Battery Health شوید.

در قسمت Maximum Capacity می توانید حداکثر توان باتری دستگاه را مشاهده کنید. اگر آیفون خود را به تازگی خریداری کرده باشید، در این قسمت باید با عبارت 100٪ روبرو شوید. به یاد داشته باشید که هرچقدر درصد این عدد پایین تر از حد ماکزیمم باشد، طول عمر باتری دستگاه نیز به همان نسبت پایین خواهد بود.

سلامت باتری آیفون

کادر بعدی با عبارت Peak Performance Capacity نمایش داده شده و در صورتی که سلامت باتری آیفون در وضعیت نرمال باشد، تنظیمات آن غیر فعال خواهد بود. اما اگر باطری دستگاه با مشکل مواجه شده باشد، این گزینه به صورت خودکار فعال خواهد شد تا جلوی ریستارت ناگهانی گوشی را بگیرد. اولین مرتبه ای که دستگاه شما به صورت ناخودآگاه ریستارت شود، پیغامی به صورت زیر روی نمایشگر ظاهر می شود:

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again.

به این ترتیب حالت مهار سیستم پردازشی فعال می شود. اما با مراجعه به قسمت یاد شده می توانید این قابلیت را غیر فعال یا با مراجعه به یک مرکز معتبر، باتری دستگاه را با یک نمونه جدید تعویض کنید.

برای غیر فعال کردن این ویژگی، کافی است روی عبارت آبی رنگ Disable ضربه بزنید. به این ترتیب پیغامی روی صفحه به نمایش در می آید و غیر فعال شدن حالت مهار سیستم پردازشی را به اطلاع شما می رساند.

نکته: به یاد داشته باشید که با غیر فعال کردن این قابلیت، امکان فعال کردن مجدد آن تا زمان ریستارت شدن ناگهانی دستگاه امکان پذیر نیست.

بد نیست بدانید که به محض خاموش و روشن شدن ناگهانی گوشی، این حالت به صورت خودکار فعال می شود و نیازی نیست که مجددا به قسمت تنظیمات آن وارد شوید.

زمانی که سلامت باتری آیفون به پایین تر از 80 درصد می رسد، به صورت اتوماتیک پیامی مبنی بر فرا رسیدن زمان تعویض باتری در قسمت یاد شده به نمایش در می آید. بعد از رسیدن به این حالت نیز همچنان امکان غیر فعال کردن حالت مهار سیستم پردازشی وجود دارد. اما به یاد داشته باشید که با انجام این کار، میزان ریستارت شدن ناگهانی گوشی تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

ارسال نظر