برداشت روزانه سی هزار بوته کاهو توسط ربات

 شرکت ژاپنی تولید کاهو به نام Spread معتقد است که کشاورزان آینده روبات خواهند بود.

برداشت روزانه سی هزار بوته کاهو توسط ربات

به گزارش کلیک، شرکت Spread در حال ساخت اولین مزرعه جهان است که به طور کامل توسط ربات سرنشین دار کشت می شود. به جای تکیه بر کشاورزان انسانی، کارخانه های سبزیجات داخلی، ربات هایی را استخدام می کنند که می توانند روزانه سی هزار بوته کاهو را برداشت کنند.

با این حال انتظار نمی رود که یک دسته از ربات های انسان نما در سالن ها پرسه بزنند. روبات ها بیشتر شبیه تسمه نقاله با بازو هستند. آنها بذرها را کاشته، گیاهان را آبیاری کرده و بوته کاهو را پس از برداشت در مزرعه کیوتو، ژاپن تمیز می کنند.

J.J. Price ، سخنگوی Spread بیان کرد: استفاده از ماشین آلات و فن آوری موجب بهبود وضعیت کشاورزی در طول تاریخ بشر شده است. با معرفی کارخانه های گیاهی و محیط کنترل شده آنها، ما در حال حاضر قادر به ارائه محیطی ایده آل برای محصولات کشاورزی هستیم.

یک کارگر در کارخانه Kameoka. نه یک ربات. یک کارگر در کارخانه Kameoka به جای ربات در حال کار است.

کارخانه سبزیجات از روند رو به رشد کشاورزی پیروی می کند و تمایل به مزرعه داری عمودی دارد که در آن کشاورزان محصولات را در محیط داخلی بدون نور طبیعی خورشید کشت می کنند. در عوض، آنها به نور چراغ تکیه می کنند و محصولات در قفسه هایی رشد می کنند که در بالای یکدیگر قرار گرفته اند.

علاوه بر افزایش تولید و کاهش ضایعات، کشاورزی عمودی در محیط داخلی رواناب ناشی از آفت کش ها و علف کش ها - مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی سنتی در فضای باز که می تواند برای محیط زیست مضر باشد- را حذف می کند.

مزرعه جدید، در سال 2017 افتتاح خواهد شد، مزرعه های داخلی Spread موجود، کارخانه Kameoka را ارتقا خواهد داد. مزرعه فعلی در حدود 21،000 بوته کاهو را به طور روزانه با کمک کارکنان انسانی کمی برداشت می کند. فن آوری اتوماسیون جدید Spread نه تنها منجر به تولید بیشتر کاهو شده بلکه همچنین هزینه های نیروی کار را تا 50٪ و مصرف انرژی را به 30٪ کاهش داده و باعث بازیافت 98 درصد از آب مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی می شود.

Price می گوید: در نتیجه افزایش درآمد و منابع می توان هزینه های مصرف کنندگان را کاهش داد.

وی بیان کرد: ماموریت ما کمک به ایجاد یک جامعه پایدار است که در آن نسل های آینده نگران امنیت غذایی و ایمنی مواد غذایی نباشند. به این معنی که ما باید آن را برای همه مقرون به صرفه کرده و شروع به رشد محصولات اصلی و پروتئین گیاهی برای ایجاد یک تفاوت واقعی کنیم.

crops on racks

Spread همچنین در حال توسعه حسگرهایی برای ارائه اطلاعات در مورد نحوه رشد نوع خاصی از محصولات است. این حسگرها در صورتی که یک محصول به درستی در حال رشد نباشد به کارگران انسانی هشدار می دهند تا روش ها را در صورت لزوم تنظیم کنند.

ربات مزرعه قطعا برخی از مشاغل انسانی را از بین می برد اما می تواند شغل های جدید و جالب تری برای مردم ایجاد کند. به عنوان مثال، کشاورزان انسانی Spread ، قادر به تمرکز روی توسعه روش های پایدار کشاورزی و یادگیری نحوه تولید سبزیجات با کیفیت بالاتر خواهند بود.

کارخانه سبزیجات در سال آینده افتتاح خواهد شد، و در نهایت، Spread در مورد ساخت مزارع ربات مشابه در سراسر جهان امیدوار می باشد.

منبع: techinsider

ارسال نظر