فروش بازی Grand Theft Auto V از 90 میلیون نسخه گذشت!

رسانه کلیک - بر اساس گزارش مالی اخیر شرکت «تیک تو اینتراکتیو»، فروش بازی Grand Theft Auto V از مرز 90 میلیون نسخه عبور کرد و این عنوان همچنان رکورددار پرفروش ترین بازی تاریخ صنعت گیم است.

فروش بازی Grand Theft Auto V از 90 میلیون نسخه گذشت!

شرکت تیک تو اینتراکتیو ، شرکت مادر دو استودیوی راک استار گیمز و توکی گیمز ، به تازگی گزارش مالی چهار ماهه سال مالی خود منتهی به روز 31 دسامبر سال میلادی 2017 (10 دی ماه سال 96) را در طی جلسه ای منتشر کرد که در آن ضمن اعلام میزان درآمد خالص و سود تیک تو، گزارش جدیدی از آمار فروش بازی Grand Theft Auto V نیز ارائه شد.

بر اساس این گزارش، در طول فصل تعطیلات کریسمس، دو عنوان ویدیویی GTA Online و NBA 2K18 در سود حاصل از هزینه های مصرفی شرکت تیک تو اینتراکتیو نقش مهمی را ایفا کردند و بر اساس گزارش های منتشر شده، درآمد حاصل از این بخش شرکت مذکور رشد خوبی داشته است و دو بازی ذکر شده به رکورد تازه ای را در زمینه دست یافتند. هزینه های مصرفی شامل بسته های الحاقی، پرداخت های درون برنامه ای، اشتراک ها، محتویات دیجیتالی و غیره می شود.

خانم لاینی گلدشتاین (Lainie Goldstein)، مدیر ارشد مالی شرکت تیک تو اینتراکتیو، در طی تماس تلفنی اعلام کرد که این شرکت به پرداخت های بازیکنان و هزینه های مصرفی (پرداخت های درون برنامه ای) متعهد است. همچنین، هدف چند سال اخیر تیک تو اینتراکتیو این است که کلیه عناوین ویدیویی دارای سیستم پرداخت درون برنامه ای باشد؛ به طوری که در بازی مورد انتظار Red Dead Redemption 2 نیز شاهد چنین سیستمی هستیم. البته هنوز جزئیاتی در زمینه پرداخت درون برنامه ای این بازی به اشتراک گذاشته نشده است.

آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیر عامل شرکت تیک تو اینتراکتیو، مدعی شد که این شرکت بیشتر بر روی بازیکنان توجه می کند نه پرداخت کننده ها! ایشان اظهار داشت ارائه محتویات تازه و جدید به صورت رایگان یکی از دلایل اصلی موفقیت بازی Grand Theft Auto Online است. زلنیک در ادامه اضافه کرد «زمانی که محتویات مناسبی را بسازید، سیستم کسب درآمد و پرداخت درون برنامه ای به خوبی راه خود را پیدا می کند».

به علاوه، بازی GTA V همچنان به فروش شگفت انگیز خود ادامه می دهد و با توجه به اینکه تقریبا 5 سال از انتشار نسخه نهایی این عنوان مهیج می گذرد، شرکت تیک تو اینتراکتیو با همکاری استودیوی راک استار گیمز تا به امروز بیش از 90 میلیون نسخه از آن را در سراسر جهان توزیع کرده است. این در حالی است که بر اساس گزارش مالی قبلی تیک تو اینتراکتیو، بازی GTA V بیش از ۸۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

بدین ترتیب، ظاهرا این عنوان پرطرفدار تنها در عرض چهار ماه اخیر توانسته بیش از 5 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته باشد که با توجه گذشت پنج سال از عرضه آن، بی شک موفقیت بزرگی برای راک استار گیمز به شمار می رود. همچنین، یادآوری می کنیم که در حال حاضر این عنوان به دلیل فروش 90 میلیون نسخه ای، پرفروش ترین بازی تاریخ صنعت گیم شناخته می شود. این لقب تا پیش از دست یابی به چنین فروشی، در اختیار بازی عنوان ورزشی Wii Sports بود که به واسطه کنسول Wii فروش ۸۲.۸۳ میلیون نسخه‌ ای را تجربه کرد.

در ماه دسامبر سال میلادی 2017، بخش آنلاین و چند نفره بازی GTA V در زمینه تعداد بازیکنان فعال به رکورد جدیدی دست یافت. گفته شده در طول تعطیلات سال میلادی گذشته، بازیکنان زیادی به تجربه بازی GTA Online پرداختند که هرگز مشابه آن را در گذشته و در طول تاریخ بازی مشاهده نکرده ایم. البته شرکت تیک تو اینتراکتیو علت این رشد باورنکردنی را انتشار بسته ها و محتویات جدید از جمله Doomsday Heist، Halloween و Christmas می داند.

فروش بازی Grand Theft Auto V

در همین رابطه، آقای استراوس زلنیک بازی Grand Theft Auto Online را هدیه ای خطاب کرد که به صورت متناوب و رایگان به بازیکنان داده می شود. البته این صحبت ها به پرداخت های درون برنامه ای بازی نیز ارتباط دارد. حال با توجه به موفقیت چشم گیر این عنوان ویدیویی، به نظر می رسد عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 نیز در زمینه بخش چند نفره مشابه و حتی بهتر از بازی جی تی ای وی عمل کند. اگرچه استودیوی راک استار گیمز اعلام کرده که سیستم جدیدی را در بخش چند نفره و آنلاین بازی رد دد ردمپشن 2 قرار داده است که متاسفانه در حال حاضر جزئیات و اطلاعات خاصی در رابطه با این موضوع در دست نیست.

درآمد خالص شرکت تیک تو اینتراکتیو در چهار ماهه اخیر به رقم 480.8 میلیون دلار رسید که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، شاهد افزایش 4.3 میلیون دلاری درآمد این شرکت هستیم. در زمینه درآمد حاصل از پرداخت های درون برنامه ای نیز تیک تو بهتر و موفق تر از قبل عملکرد کرده چرا که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، با افزایش 64 درصدی رو به رو شده است. گفتنی است، درآمد حاصل از این بخش تقریبا 32 درصد از درآمد کل خالص شرکت تیک تو را به خود اختصاص داده است.

منظور از بخش پرداخت های درون برنامه ای پرداخت شده از سوی مصرف کنندگان همان خرید بسته های الحاقی و دیگر آیتم های درون عناوین ویدیویی است که عده ای از بازیکنان بر اساس نیاز خود نسبت به خرید آن ها اقدام و مبالغ مختلفی را پرداخت می کنند.

با وجود افزایش درآمد خالص تیک تو اینتراکتیو، سود این شرکت در سه ماهه اخیر از 29.8 میلیون دلار به 25.1 میلیون دلار کاهش یافته است. البته این کاهش سود در ماه های اخیر نصیب اغلب شرکت های آمریکایی شده است چرا که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا، قانون مالیات ارزش افزوده دست خوش تغییراتی شد که به بدین خاطر، شرکت تیک تو مبلغ 11.9 میلیون دلار را بخاطر قانون جدید مالیاتی به دولت آمریکا پرداخت کرد.

فروش بازی Grand Theft Auto V

در طول این جلسه، آقای استراوس زلنیک در کنار اعلام جدیدترین گزارش فروش بازی Grand Theft Auto V گزارش های دیگری نیز از عملکرد شرکت تیک تو در طول این چهار ماهه اخیر ارائه کرد. جزئیات منتشر شده به شرح زیر است:

  • فروش بازی NBA 2K18 در سرتاسر دنیا به 8 میلیون نسخه رسید که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ظاهرا بزودی این عنوان لقب پرفروش ترین بازی ورزشی تاریخ شرکت تیک تو را به نام خود ثبت می کند.
  • تیک تو تحت تاثیر عملکرد و موفقیت نسخه نینتندو سوییچ عناوین ویدیویی خود قرار گرفته است. از این رو، این شرکت در نظر دارد که در آینده نه چندان دور، بازی های بیشتری را بر روی این کنسول جدید منتشر کند.
  • تیک تو بار دیگر تاکید کرد که یکی از مورد انتظارترین و بزرگ ترین بازی های فرانچایز 2K در راه است. [ظاهرا، این بیانیه در ارتباط با توسعه و عرضه بازی Borderlands 3 است.]
  • مدیریت شرکت تیک تو اظهار داشت که نام تجاری WWE همچنان در نزد بازیکنان و گیمرها محبوب است. بدین خاطر، در آینده ممکن است بازی های بیشتری از این مجموعه به بازار عرضه شود. با این وجود، این شرکت هیچ گزارش فروشی در خصوص فروش عناوین ویدیویی WWE به اشتراک نگذاشت.

در پایان، آقای استراوس زلنیک خاطر نشان کرد که استودیوی راک استار گیمز پس از انتشار عنوان ویدیویی مورد انتظار Red Dead Redemption 2، کماکان به پشتیبانی خود از بازی Grand Theft Auto Online ادامه می دهد و محتویات تازه و جدیدتری را در اختیار بازیکنان و گیمرها قرار خواهد داد.

شایان ذکر است؛ بازی GTA V در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۳ (۲۶ شهریور ماه سال ۹۲) بر روی دو کنسول نسل هفتم ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر شد. سپس با گذشت یک سال و عرضه کنسول های نسل هشتم، سازندگان نسخه نسل هشتم بازی را به دست دارندگان کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ رساندند. در نهایت، با درخواست مکرر و فراوان پی سی بازها، نسخه پی سی بازی نیز در روز ۱۴ آوریل سال ۲۰۱۵ (۲۴ فروردین ۹۴) در سراسر جهان عرضه شد.

فروش بازی Grand Theft Auto V

در حال حاضر، این عنوان با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در فروشگاه های سوشال کلاب، استیم، پلی استیشن استور و ایکس باکس لایو به فروش می رسد. اگرچه شرکت تیک تو برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش فروش بازی، اغلب قیمت بازی را در رویدادهای مختلف به 29.99 دلار کاهش می دهد.

گفتنی است؛ شرکت راک استار گیمز هم اکنون در حال ساخت و توسعه نسخه دوم بازی پرطرفدار Red Dead Redemption است که بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، این عنوان در روز 26 اکتبر سال میلادی جاری (4 آبان ماه سال 97) بر روی دو کنسول پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می شود. به علاوه، تا به امروز هیچ حرفی در خصوص انتشار نسخه رایانه شخصی بازی توسط منابع رسمی به میان زده نشده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با گزارش جدید فروش بازی Grand Theft Auto V چیست؟ به نظر شما، آیا پس از انتشار نسخه دوم عنوان Red Dead Redemption شاهد کاهش بازیکن و فروش جی تی ای وی خواهیم بود؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر