دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تایید شد/ رگبار تبلیغات جهت‌دار در فیس‌بوک!

رسانه کلیک - تاکنون شایعات بسیاری مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از طریق رسانه‌های اجتماعی مطرح شده بود. حال، فیس بوک اسنادی رو کرده است که دخالت روسیه را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اثبات می‌کند.

دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تایید شد/ رگبار تبلیغات جهت‌دار در فیس‌بوک!

فیس‌بوک با ارائه اسنادی نشان داد که چگونه سازمان‌های وابسته به روسیه با استفاده از تبلیغات، شروع به نفرت‌پراکنی در بین آمریکایی‌ها کرده است. کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا، اخیراً بخشی از تبلیغات ضدآمریکایی فیس‌بوک را در اختیار علاقه‌مندان قرار داد؛ این تبلیغات نشان می‌دهد روسیه با دست‌کاری برخی موضوعات، در نتیجه انتخابات آمریکا تأثیر گذاشته است.

کنگره پیش از این اعلام کرده بود ۳۰۰۰ تبلیغ ضدآمریکایی در رسانه فیس‌بوک پیدا کرده و قصد دارد آن را در اختیار عموم قرار دهد، اما به تازگی تصمیم خود را عوض کرده و تنها چند تبلیغ سیاسی وابسته به ارگان‌های روسیه را منتشر کرده است.

تبلیغات ضدآمریکایی روسیه، راست‌گرایان، چپ‌گرایان، فعال حقوق سیاه‌پوستان، اقلیت‌های مذهبی و دگرباشان جنسی را هدف قرار داده بود. برخی از این تبلیغ‌ها تنها در برخی شهرها مانند نیویورک و فلوریدا به نمایش در می‌آمد.

بر اساس این اسناد، نه تنها تعداد تبلیغات بلکه افرادی که هدف این تبلیغات قرار گرفته‌اند و هزینه‌ای که این تبلیغات به دنبال داشته نیز مشخص می‌شوند.

ارسال نظر