پیکسل ۲ با اندروید ۸ روانه بازار می‌شود

رسانه کلیک - وبسایت کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) پس از ارائه تاییدیه به شرکت گوگل برای عرضه به بازار فروش، جزییات جدیدی را از پرچمدار بعدی گوگل منتشر کرد.

پیکسل ۲ با اندروید ۸ روانه بازار می‌شود

اخبار لو رفته درباره پرچمدار بعدی شرکت گوگل نشان می‌دهند که صفحه نمایش پیکسل ۲ (Pixel 2) دارای ویژگی‌های نمایشگر پیکسل ایکس ال ۲ (Pixel XL 2) نخواهد بود اما با توجه به اسناد تایید شده در FCC، گوشی پیکسل ۲ با ویژگی‌های دیگری در چند ماه آینده به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. یکی از همین ویژگی‌ها استفاده از تکنولوژی Active Edge (لبه‌های حساس به فشار) در گوشی پیکسل ۲ است. شرکت تایلندی HTC اولین بار از این تکنولوژی در گوشی هوشمند HTC U11 استفاده کرده بود.

همچنین بر اساس گزارشات و اخبار منتشر شده درباره گوشی Pixel XL 2، این گوشی نیز به یکسری ویژگی‌های جدید مجهز شده است. اخبار لو رفته نشان می‌دهند که این تلفن همراه هوشمند به صفحه نمایش همیشه روشن مجهز شده است. این قابلیت باعث می‌شود که اعلان‌ها و ساعت را همیشه روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید و دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نمایش نخواهید داشت.

براساس اسنادی که امروز در وبسایت کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده FCC منتشر شده است، گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۲ توانسته تاییدیه این کمیسیون را برای عرضه به بازار فروش اخذ کند. در کنار این موضوع، FCC جزییات بیشتری را از پرچمدار بعدی گوگل منتشر کرده است. اسناد FCC می‌گویند که این بار هم پیکسل ۲ و پیکسل ایکس ال ۲ توسط شرکت ا چ تی سی ساخته شده‌اند و از این رو ویژگی لبه‌های حساس به فشار را که اولین بار در گوشی HTC U11 دیده شده بود را این بار با نام جدید Active Edge در خود دارند.

1th pic

با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند هر دو طرف گوشی هوشمند را با هم برای باز کردن برنامه‌ها، کنترل برخی از توابع (مانند ضربه محکم و ناگهانی که عکس می‌گیرد) به کار گیرند. همچنین کاربران Pixel 2 قادر خواهند بود دستیار هوشمند گوگل یعنی Google Assistant را با فشار دادن دو طرف دستگاه فعال کنند. گوشی‌های هوشمند Pixel 2 و Pixel XL 2 هر دو به آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۸ مجهز خواهند شد.

گوگل تصمیم گرفته از روند حال حاضر بازار موبایل پیروی نکرده و گوشی خود را با حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش طراحی کند. اندازه کوچک‌تر صفحه نمایش گوگل پیکسل ۲ و حاشیه‌های بیشتر آن (به علت تعبیه اسپیکرها) نسبت به دیگر دستگاه‌های حاضر است. در این میان، گلکسی نوت ۸ و ال جی وی ۳۰ عریض‌تر از دیگر گوشی ها بوده و احتمالا استفاده از آنها با یک دست، سخت‌تر خواهد بود. نرخ صفحه به پنل جلویی نیز در آیفون ۸ بیشتر از دیگر رقبا است.

همچنین انتظار می‌رود گوشی گوگل پیکسل ۲ فاقد جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری باشد. در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد رنگ‌های گوشی گوگل پیکسل ۲ و برادر بزرگتر آن گوگل پیکسل ۲ ایکس ال (Google Pixel 2 XL) در دست نیست و تنها رنگی که در تصاویر زنده دیده‌ایم مدل مشکی آن بوده است.

2th pic

تصاویر منتشر شده در FCC همچنین نشان می‌دهند که با احتساب ۲۱ درصد فضای اشغال شده از حافظه داخلی، ذخیره سازی داخلی ۵۰ گیگابایتی در دسترس می‌باشد. این بدان معناست که پیکسل ۲ با یک مدل پایه شامل ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی و ۳۲ گیگابایتی مشابه سال گذشته عرضه می‌شود. علاوه بر این در نسخه Baseband، کد شناسه mw8998 دیده می‌شود که این کد به ما می‌گوید که چیپ‌ستی که در گوشی کار می‌کند، اسنپدراگون ۸۳۵ است. شایان ذکر است که پیکسل ۲ با اخذ گواهی FCC بسیار به رونمایی نزدیک شده است.

سال گذشته اسناد و پرونده‌هایی درباره گوشی‌های هوشمند پیکسل در سایت FCC منتشر شده بود و پس از چند ماه شاهد عرضه گوشی‌های پیکسل شدیم بنابراین انتظار می‌رود امسال نیز تا ماه اکتبر شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند پیکسل ۲ و پیکسل ایکس ال ۲ باشیم.

ارسال نظر