طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

اتومبیل های خودران، نسل بعدی خودروهای ما است و در سال های آینده شاهد خودرو های بدون راننده در وسعت زیاد هستیم، دانشجویان دانشگاه Ravensbourne دست به طراحی جالبی از خودرو های هوشمند زده اندکه در این طراحی فضای داخلی خودرو هوشمند طراحی شده است.

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

به گزارش کلیک ، خودرو های خودران، خودرو هایی هستند که رابطه مستقیمی با تکنولوژی دارند و هر روز شاهد پیشرفت های بیشتری در این زمینه هستیم. دانشجویان دانشگاه Ravensbourne دست به طراحی ایده ای زده اند که در این ایده فضای داخلی یک خودرو به صورت کاملا هوشمند طراحی شده است.

راننده هوشمند

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

یکی از ویژگی های اصلی اتومبیل های خودران حالت راننده اتوماتیک این ماشین ها است. در طراحی ها و ایده های اولیه مطرح شده توسط این گروه طراحی راننده در حال رانندگی به راحتی می تواند گردش ۲۷۰ درجه ای داشته باشد و هیچ محدودیتی برای چرخش سر در ماشین در حالت رانندگی خودکار وجود ندارد. این کانسپت طراحی رانندگی خودکار در برند های معتبری نظیر BMW و Volvo استفاده می شود.

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

در ایده طراحی این فضای داخلی خودرو، از پرینتر های سه بعدی استفاده شده است و حتی چرم های صندلی و بافت های آن نیز با پرینتر های سه بعدی انجام شده است.

اسکنر

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

در این ایده موضوعی مطرح شده است که برای اولین بار است به این صورت به این ایده پرداخته شده است. این ایده شخصی سازی خودرو است که برای طراحی اتاق خودرو از اسکنر هایی استفاده می شود که این اسکنر از بدن راننده اسکنی تهیه می کند و صندلی راننده بر اساس آناتومی دقیق او ساخته می شود تا بتواند به راحتی ساعت ها در پشت این خودرو هوشمند بنشیند. در این ایده این موضوع نیز مطرح شده است که اگر افراد ثابتی از خودرو استفاده می کنند، خودرو می تواند برای تک تک این افراد مناسب سازی شود و همه افراد به راحتی بتوانند صندلی خود را متناسب با آناتومی بدن خود تنظیم کنند.

صندلی های پشت این خودرو به صورت یکپارچه طراحی شده اند تا سرنشینان عقب راحتی بیشتری داشته باشند.

خانه ای در خودرو هوشمند

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

یکی از محور های اصلی ساخت این اتاق هوشمند خودرو این است که خودرو تبدیل به یک خانه متحرک شود و دیگر فرد تفاوتی میان خودرو و منزل خود پیدا نکند. یکی از قابلیت ها در این زمینه سیستم هوشمند تنظیم هوا و دمای داخل خودرو است که این سیستم فضای خودرو را متناسب با دمای بدن افراد همسان سازی می کند.

صندلی های عقب دارای حالتی هستند که با استفاده از این حالت افراد می توانند به راحتی در حالت دراز کش قرار بگیرند و از عقب بردن پشتی صندلی لذت ببرند.

طراحی فضای داخلی خودرو به‌صورت هوشمند

ایده های مطرح شده در واقع از دانشجویان دانشگاه Ravensbourne مطرح شده است و تاکنون کمپانی فورد از این ایده ها به خوبی استقبال کرده است و به احتمال بسیار زیاد این ایده ها به زودی در خودرو های فورد دیده خواهد شد.

ارسال نظر