Jawbone، شرکت تولیدکننده مچ‌بندهای هوشمند منحل می‌شود

کلیک - شرکت جابون که یکی از برترین شرکت‌های تولیدکننده مچ‌بندهای هوشمند ورزشی به حساب می آمد، دارایی‌های خود را نقد و تغییر کاربری می‌دهد.

Jawbone، شرکت تولیدکننده مچ‌بندهای هوشمند منحل می‌شود

به گفته برخی منابع آگاه شرکت جابون (Jawbone) یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های اسپیکرهای بلوتوثی و مچ‌بندهای هوشمند ورزشی است منحل می‌شود. این شرکت به زودی دارایی‌های خود را نقد می‌کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت جابون اعلام کرد که قصد دارد شرکت خود را به شرکت تولیدکننده نرم‌افزار و سخت‌افزار پزشکی تبدیل کند. این شرکت به دنبال تأمین سرمایه است اما سرمایه مورد نیاز آن هنوز مشخص نیست.

سهام شرکت جابون ارزشی معادل ۳ میلیارد دلار دارد که از طریق سرمایه گذاران بخش خصوصی به‌دست آمده است. این شرکت پیشرو در ساخت وسایل الکترونیکی پوشیدنی بود که به زباله‌دان تاریخ پیوست . شرکت پبل (Pebble) شرکتی که ساعت‌های هوشمند تولید می‌کند ، در حراجی داغ، سهام خود را به فیت‌بیت (FitBit) واگذار کرد. سهام فیتبیت به مدت ۵۲ هفته در رده‌ای پایین بوده است.

لازم به ذکر است که سخنگوی جابون نقد دارایی‌های این شرکت را رد کرد. طبق اظهارات منابع آگاه، از سال گذشته این شرکت تولید مچ‌بندهای هوشمند خود را متوقف کرده است و باقیمانده تولیدات خود را به شرکت‌های توسعه‌دهنده جانبی با قیمتی پایین‌تر فروخت تا سود سهام مورد نیاز خود را افزایش دهد. همچنین این شرکت در پرداخت حقوق فروشندگان با مشکلاتی برخورد کرد که مجبور به قطع همکاری با دیگر شرکت‌ها شد.

جابون در تلاش بود تا به تولید وسایل الکترونیکی درمانی هوشمند بپردازد و دستگاه‌هایی تولید کند که علائم حیاتی مانند فشار خون را نشان دهد اما دستگاه‌های تولیدشده خیلی دقیق کار نمی‌کردند . هنوز مشخص نیست که این شرکت کار بر روی چنین محصولاتی را ادامه خواهد داد. در حال حاضر جابون، به ارائه سرویس در خصوص مچ‌بندهای خود می‌پردازد.

ارسال نظر