وزارت ارتباطات از خرید و بهره برداری دو ماهواره مخابراتی خبر داد

وزارت ارتباطات  خرید و بهره ‌برداری دو ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور را با اعتبار ۱۸ هزار میلیارد ریالی، در دستور برنامه‌ های خود با قرارداد.

وزارت ارتباطات از خرید و بهره برداری دو ماهواره مخابراتی خبر داد

به گزارش کلیک، وزارت ارتباطات، طبق یک برنامه پیش بینی شده، منابع مالی مورد نیاز برای خرید و بهره برداری این دو ماهواره را از محل درآمدهای عمومی طی پنج سال تامین خواهد کرد و برای مابقی نیز محل منابع مالی خارجی نظیر فاینانس خارجی و صکوک ارزی استفاده می شود.

وزارت ارتباطات تصمیم داشت تا در سال های ۹۵ تا ۹۹ و هزینه ۱۵۳۰، ۱۸۰۰، ۲۰۷۰ و ۲۲۵۰ میلیارد ریالی را در این بخش انجام دهد اما به دلیل تعارض جدی با الگوی اسلامی پیشرفت و اسناد بالادستی از جمله اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی جمعیت، این لایحه در مجلس تصویب نشد.

البته از آن جایی که لایحه برنامه ششم توسعه از دستور کار مجلس خارج شد و برنامه پنجم نیز یک سال دیگر تمدید شد، امکان تغییر در شاخص های ریز و کلان برنامه ششم جهت ارائه مجدد به مجلس وجود دارد و بنابراین امکان تغییر در بخش ICT نیز هست.

با اینکه در بخش خرید و بهره ‌برداری دو ماهواره مخابراتی و سنجش از راه دور تأمین ۹۰۰۰ میلیارد ریال منابع مالی خارجی نیز دیده شده بود اما باید منتظر ماند و دید رقم‌ های در نظر گرفته شده، از سال آینده خارج از برنامه ششم توسعه اختصاص می‌ یابد یا خیر.

منبع:Isna

ارسال نظر