ترفندی جالب در عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند

دوربین گوشی های هوشمند این روزها بسیار پیشرفت کرده است و بسیاری از افراد به کارکرد های دوربین گوشی هوشمند خود آگاه نیستند، در این مطلب به بررسی قابلیت عکس برداری با نوردهی طولانی در گوشی های هوشمند می پردازیم.

ترفندی جالب در عکاسی با دوربین گوشی های هوشمند

کلیک -ممکن است شما نیز عکس هایی را دیده باشید که دوستانتان با گوشی هوشمند خود انداخته باشند ولی در این عکس ها خصوصیات یک عکس گرفته شده با دوربین عکاسی دیده می شود و در یک عکس گرفته شده در شب شما می توانید ستارگان را در عکس مشاهده کنید، در این عکس ها از نوردهی طولانی استفاده شده است و شما نیز با استفاده از تنظیمات گوشی هوشمند خود می توانید به راحتی چنین عکس هایی ثبت کنید.

برای عکاسی با نوردهی طولانی شما نیاز به تجهیزاتی دارید و باید توجه کنید که نکات بسیار مهمی را رعایت کنید. برای عکاسی در شب ابتدا شما به ابزاری نیاز دارید تا لرزش دست شما را تا حد امکان کاهش دهد و شما بتوانید به راحتی و بدون هیچ تاری عکس خود را ثبت کنید. شما می توانید از سه پایه های مخصوص عکاسی با موبایل استفاده کنید که بسیار در دسترس است و قیمت مناسبی نیز دارد. هم چنین شما به یک رم با ظرفیت بالا نیاز دارید چون این سبک از عکس ها جای زیادی را در گوشی هوشمند شما اشغال می کند.

چرا با گوشی هوشمند خود عکس نوردهی طولانی بگیرید؟

یکی از حسرت های بسیاری از عکاسان این است که در بسیاری از شرایط با صحنه های بسیار نابی رو به رو می شوند ولی در لحظه دوربینی ندارند تا با استفاده از آن عکس دلخواه خود را ثبت کنند. اگر شما یاد بگیرید که از دوربین گوشی هوشمند خود مانند یک دوربین حرفه ای استفاده کنید به راحتی می توانید از هر صحنه ای در هر شرایطی عکاسی کنید.

روش عکاسی با نوردهی طولانی

۱-حالت دستی دوربین خود را پیدا کنید

بسیاری از دوربین گوشی های اندروید دارای حالت دستی هستند. تقریباً همه برند های تولید گوشی های هوشمند مثل هواوی، سامسونگ، ال جی، موتورولا، شیائومی و بسیاری از برند های دیگر دارای تنظیمات حالت دستی هستند. شما باید به برنامه دوربین در گوشی هوشمند خود رفته و این حالت را پیدا کنید و دوربین خود را بر روی این حالت قرار دهید.

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

۲-سرعت شاتر را انتخاب کنید

در گوشی های مانند ال جی G6، هواوی P10 و OnePlus 3T دارای سرعت شاتر با بازه بسیار متفاوتی هستند. در حالت دستی شما با اعدادی مواجه می شوید که می توانید براساس نیاز خود این اعداد را تنظیم کنید. یکی از مهم ترین نکات برای تنظیم در عکاسی در شب تنظیم ایزو است که شما باید ایزو خود را بر روی عدد مناسبی تنیم کنید، لازمه عکاسی در شب ایزو بسیار بالا است و شما با ایزو بالا می توانید نوردهی طولانی داشته باشید. علاوه بر ایزو که بسیار مهم است سرعت شاتر نیز یکی از عوامل بسیار مهم در عکاسی در نوردهی طولانی است.

اگر بر روی سرعت شاتر کلیک کنید و آن را لمس کنید به راحتی می توانید عدد آن را مشخص کنید. برای عکاسی در شب معمولاً شما نیاز به نوردهی بالاتر از ۳۰ ثانیه دارید و در این ۳۰ ثانیه شما حتماً به سه پایه نیاز دارید تا دست شما لرزش نداشته باشد.

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

۳-ایزو را تنظیم کنید

ایزو در واقع مهم ترین بخش عکاسی در شب است، شما باید از ایزو بسیار بالایی استفاده کنید. در واقع در روند عکاسی با فیلم ایزو میزان حساسیت فیلم به نور است و هرچه ایزو بالاتر باشد حساسیت فیلم شما به نور بیشتر است و فیلم و سطح حساس نور بیشتری را ثبت می کند. درست است که در گوشی هوشمند روند دیجیتال شده است و بسیار متفاوت با روند سنتی است ولی در کل این روند، یک موضوع ثابت است و در ایزو های بالا شما سطح حساس را به نور حساس تر کرده اید.

۴-دوربین عکاسی گوشی هوشمند حالت دستی ندارد

اگر دوربین شما حالت دستی ندارد به راحتی می توانید یک اپلیکیشن عکاسی دستی را دانلود کنید. در اینجا دو اپلیکیشن بسیار مناسب برای عکاسی با حالت دستی را پیشنهاد می کنیم.

Manual Camera on Android

Slow Shutter Cam

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

نوردهی طولانی، شب پر ستاره

پس از این مراحل سه پایه خود را بردارید و به شهر و ترجیحاً یک فضای نسبتاً تاریک بروید. سعی کنید در هوای صاف عکاسی کنید تا ستاره های بیشتری را ثبت کنید. بدون شک در این عکس شما نویز های بسیاری خواهید داشت، پس نگران این موضوع نباشید نرم افزار هایی برای برطرف کردن نویز های عکس وجود دارد. در یک شب تاریک شما می توانید با سرعت شاتر ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و بالاترین ایزو ممکن عکاسی کنید و عکس خوبی داشته باشید.

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

نوردهی طولانی، عکاسی روح مانند

در عکاسی با نوردهی طولانی و سرعت شاتر طولانی شما می توانید با استفاده از حرکات نیز صحنه های بسیار بدیعی را خلق کنید. در عکاسی با سرعت شاتر پایین و ایزو بالا در شب شما می توانید حرکت افراد را به صورت روح مانندی ثبت کنید. برای عکاسی با این حالت شما می توانید به راحتی ایزو خود را در بالاترین عدد ممکن تنظیم کنید و دقت کنید که سرعت شاتر پایین باشد و در هنگام عکاسی سوژه مورد نظر شما باید در جلوی دوربین حرکت کوچکی داشته باشد تا شما بتوانید با استفاده از این قابلیت او را شبیه به یک روح ثبت کنید.

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

نوردهی طولانی، نقاشی با نور

یکی دیگر از قابلیت های نوردهی طولانی و عکاسی با این حالت، نقاشی با نور است. شاید شما نیز عکس هایی را دیده باشید که در یک فضای بسیار تاریک خطوطی در فضا ترسیم شده اند و این خطوط نورانی هستند و شکلی را بیان می کنند. اگر با عکاسی آشنایی داشته باشید با واژه نقاشی با نور نیز آشنایی دارید ولی اگر آشنایی ندارید باید بگوییم که توضیحاتی که ذکر شد در واقع همان نقاشی با نور است. برای نقاشی با نور شما می توانید با استفاده از سه پایه، و سرعت شاتر پایین به راحتی این حالت را ثبت کنید. دقت داشته باشید برای نقاشی با نور یک سوژه و انسان باید جلوی دوربین شما ایستاده باشد و یک چراغ قوه در دست داشته باشد، این فرد پس از لمس شدن دکمه عکاسی باید به سرعت شکلی را در فضا با چراغ قوه ترسیم کند. دقت کنید که فضا باید مطلقاً تاریک باشد و فقط چراغ قوه فرد مورد نظر نور داشته باشد.

چگونه با گوشی هوشمند عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیریم؟

نوردهی طولانی، آب مانند ابر

شما با استفاده از نوردهی طولانی می توانید هر چیزی که حرکت تندی دارد را با حالتی خاص ثبت کنید. یکی از این سوژه های بسیار جذاب آب است. آب مایعی است که معمولاً حرکتی با سرعت بالا دارد، اگر شیر آب را باز کنید به راحتی می توانید این موضوع را مشاهده کنید. گوشی هوشمند را بر روی سه پایه قرار دهید و شیر آب را باز کنید. پس از باز کردن شیر آب و نوردهی طولانی و عکاسی، شما در عکس خودآب را به صورت ابر مانند و محو مشاهده می کنید. حالا اگر همین آب را با سرعت شاتر بسیار بالا ثبت کنید می توانید جزئی ترین حرکات آب را نیز مشاهده کنید که این حالت در دوربین های DSLR قابل بررسی است.

ارسال نظر