آموزش تصویری تقسیم صفحه نمایش در سیستم عامل اندروید

یکی از قابلیت های جدید که به سیستم عامل اندروید ۷ اضافه شده است، امکان تقسیم نمایشگر گوشی به دو قسمت می باشد. در این حالت هر دو اپلیکیشن نمایش داده شده در صفحه نمایش فعال خواهد بود. در ادامه با نحوه‌ی استفاده از قابلیت تقسیم صفحه نمایش در اندروید ۷ همراه کلیک باشید.

آموزش تصویری تقسیم صفحه نمایش در سیستم عامل اندروید

کلیک - اگر حالت صفحه نمایش افقی باشد دو تصویر در کنار یکدیگر قرار می گیرند و اگز حالت صفحه نمایش عمودی باشد یکی از تصاویر بالای دیگری قرار می گیرد.

فعال کردن قابلیت تقسیم شدن صفحه نمایش

اگر می خواهید این قابلیت را در حالت افقی استفاده کنید، ابتدا باید screen rotation (چرخش صفحه نمایش) را فعال کنید. برای فعالسازی این گزینه ابتدا به Notifications area رفته و گزینه screen rotation را فعال کنید. یکی از برنامه هایی که قصد دارید با آن کار کنید را باز کنید، توجه داشته باشید که این اپلیکیشن به عنوان برنامه ی اصلی در نظر گرفته می شود.

دکمه recent apps (برنامه هایی که اخیرا از آنها استفاده کرده‌اید) را کلیک کنید و انگشت خود را برندارید تا هنگامی که صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم شده و دو تصویر را به شما نمایش دهد.

وقتی که نمایشگر به حالت افقی باشد، برنامه ای را که اجرا نموده اید در سمت چپ و برنامه ای را که از لیست recent apps انتخاب کرده اید در سمت راست صفحه نمایش، نشان داده می شود.

در حالت عمودی نیز صفحه نمایش به شکل زیر به دو نیمه تقسیم می شود.

غیر فعال کردن قابلیت تقسیم شدن صفحه نمایش

زمانی که به صفحه اصلی برگردید، قابلیت تقسیم شدن صفحه نمایش بطور اتوماتیک غیرفعال خواهد شد و هنگامی که یک برنامه از قسمت برنامه هایی که اخیرا از آنها استفاده کرده‌اید را باز کنید صفحه نمایش به دو قسمت تقسیم می شود. بر اساس حالت صفحه نمایش، افقی یا عمودی دو برنامه‌ی فعال در کنار هم یا بالای برنامه ای که باز دارید، نمایش داده می شود.

برای غیرفعال کردن این قابلیت بر روی قسمتی که نمایشگر به دو قسمت تقسیم گردیده، کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید و انگشت خود را به یکی از کناره های چپ یا راست بکشید. سپس قابلیت تقسیم نمایشگر غیرفعال شده و آخرین برنامه ای که با آن کار کرده‌اید بصورت کامل در صفحه نمایش، نشان داده می شود.

لازم به ذکر است که این قابلیت چه در گوشی های هوشمند و چه در تبلت هایی که سیستم عامل آنها اندروید ۷ است، وجود دارد.

ارسال نظر