اسناد و تصاویر اسکن شده فارسی خود را به متن قابل ویرایش تبدیل کنید

اگر قصد دارید اسناد متنی اسکن شده خود را به متن قابل ویرایش تبدیل کرده و تغییراتی در آن ها انجام دهید و یا می خواهید متون ذخیره شده در فایل های PDF را به دست آورده و ویرایش کنید، با این آموزش همراه شوید.

اسناد و تصاویر اسکن شده فارسی خود را به متن قابل ویرایش تبدیل کنید

کلیک - تبدیل عکس،اسناد و متون اسکن شده به متن قابل ویرایش قابلیت بسیار مفیدی است که مدت ها کاربران فارسی زبان از آن بی بهره بوده اند. در صورتی که تمایل داشته باشید متون موجود در یک کتاب یا مقاله را به دست آورده، آن ها را ویرایش کرده و در مقاله یا تحقیق دانشگاهی خود به کار ببرید، نیازی به تایپ کردن مجدد متن ها نیست. کافیست صفحات مورد نظر خود را اسکن کرده و با استفاده از سرویس فوق العاده گوگل آن ها را به متن قابل ویرایش تبدیل کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید به متن فایل های PDF فارسی دست پیدا کرده و آن ها را ویرایش نمایید، امکان استفاده از این سرویس برای این کار هم وجود دارد.

مدتی است شرکت گوگل در سرویس گوگل داک امکانی را فراهم کرده است که کاربران فارسی زبان نیز می توانند تصاویر اسکن شده از متون خود را به متن قابل ویرایش تبدیل کنند. این سرویس گوگل کاملا رایگان بوده و شما می توانید بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری، از طریق مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کنید. در اینجا قصد داریم نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم.

برای انجام این کار شما باید حساب کاربری گوگل (یا همان حساب جی میل) داشته باشید. در صورتی که هنوز برای خود یک حساب گوگل ایجاد نکرده اید، می توانید به راحتی با مراجعه به آدرس https://accounts.google.com/SignUp این کار را انجام دهید. مراحل انجام این کار بسیار ساده است، ولی در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید، می توانید از آموزش های موجود در سایت های فارسی برای ساخت حساب کاربری گوگل کمک بگیرید.

google-doc-edit-text1

پس از ساختن حساب کاربری به آدرس https://docs.google.com/document/?usp=mkt_docs رفته و در صورتی که هنوز به حساب کاربری خود وارد نشده اید، نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور خود را وارد نمایید.

google-doc-edit-text2

اکنون شما به صفحه سرویس گوگل داک منتقل خواهید شد. توجه داشته باشید، بسته به اینکه نسخه اصلی و یا نسخه فارسی این سرویس برای شما باز شود، ممکن است ظاهر این صفحه کمی متفاوت باشد، ولی همه گزینه ها یکسان است.

google-doc-edit-text3

اکنون روی آیکون همبرگردی (سه خط افقی روی هم) کلیک کرده و از منوی باز شده گزینه Drive را انتخاب کنید.

google-doc-edit-text4

در این مرحله شما باید فایل تصویر اسکن شده از متن خود و یا فایل PDF مورد نظرتان را در سرویس گوگل درایو آپلود کنید. در صورتی که قصد دارید از اسناد خود اسکن تهیه کنید، بهتر است کیفیت اسکن حداقل ۳۰۰Dpi باشد. برای آپلود تصویر اسکن شده یا فایل Pdf، در منو سمت چپ روی دکمه قرمز رنگ NEW کلیک کرده و سپس گزینه File Upload را انتخاب نمایید و در پنجره باز شده فایل را انتخاب کنید (در نسخه فارسی این منو در سمت راست قرار داشته و کلیدی قرمز رنگ با نام "جدید" قابل مشاهده است؛ شما باید روی آن کلیک کرده و سپس "آپلود فایل" را انتخاب کنید).

google-doc-edit-text5

برای تبدیل سند به متن قابل ویرایش، پس از آپلود و به نمایش در آمدن آن در بخش فایل ها، روی آن کلیک راست کرده و پس از انتخاب Open with روی گزینه Google Docs کلیک کنید (در نسخه فارسی روی فایل کلیک راست کرده و گزینه های "بازکردن با" و سپس "سند نگار Google" را انتخاب کنید).

google-doc-edit-text6

حال فایل شما مورد پردازش قرار گرفته و پس از مدت زمان کوتاهی متن قابل ویرایش آن در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید متن نمایش داده شده را کپی کرده و آن را در هر جای دیگری مورد استفاده قرار دهید. قبل از به کارگیری متن حتما یک بار آن را مطالعه کرده و در صورت نیاز غلط گیری کنید.

google-doc-edit-text7

امروزه به کمک سرویس های جدید شرکت های فعال در زمینه فناوری کار های وقت گیر و دشوار قبلی در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. دیگر نیاز نیست برای ویرایش، غلط گیری و یا کپی قسمتی از متون فارسی کل آن ها را از اول تایپ کنید. کافیست از متون اسکن گرفته و با سرویس گوگل درایو آن ها را به متن قابل ویرایش تبدیل نمایید.

ارسال نظر