با تغییر هشت پرچم، سرعت گوگل کروم را افزایش دهید

اگرچه گوگل کروم یکی از بهترین و محبوب ترین مرورگرهای دنیا است اما انتقادات زیادی نیز به آن وارد شده است. یکی از شکایت هایی که در مورد کروم می شود کم شدن سرعت آن است.

با تغییر هشت پرچم، سرعت گوگل کروم را افزایش دهید

کلیک - حال به شما نشان می دهیم که چگونه با دستکاری های جزئی در هشت پرچم کروم سرعت آن را افزایش دهید.

چگونگی دست یابی به منوی پرچم ها
قبل از شروع لازم است بگوییم که پرچم ها ویژگی های آزمایشی هستند که که ممکن است در نسخه پایدار آینده وجود داشته باشند یا خیر. با توجه به این موضوع لازم است بدانید شاید بعدا این ویژگی ها در جایی متوقف شود.
مورد دوم اینکه از آنجا که این ویژگی ها آزمایشی هستند ممکن است تغییر دادن آنها نتایج پیش بینی نشده ای را در استفاده عمومی از نرم افزار داشته باشد. پس با توجه کامل کار را انجام دهید.
۱
اولین قدم این است که به منوی پنهانی پرچم ها در کروم دسترسی پیدا کنید. تمام دستکاری ها در اینجا انجام می شود. خوشبختانه این قسمت محیط ساده ای دارد. فقط کافی است در مرورگرتان تایپ کنید Chrome://flags. لیستی که در عکس بالا مشاهده می کنید برایتان به نمایش در می آید.
نکته: ظاهرا لیست پرچم ها ترتیب منطقی ندارد. از ترکیب Ctrl+F برای پیدا کردن پرچم هایی که در زیر از آنها صحبت می کنیم استفاده کنید.
۱- موضوعات شطرنجی (Raster Thread ) را افزایش دهید
گرافیک های شطرنجی از پیکسل ها برای تشکیل تصاویر استفاده می کنند (برخلاف بردارها که از خطوط و منحنی ها استفاده می کنند). در واقع تمامی وب سایت ها از تصاویر شطرنجی استفاده می کنند و کامپیوتر به کمک موضوعات شطرنجی آنها را می خواند.
این روش بهترین کار برای افرادی است که از سرعت پایین بارگذاری تصاویر در وب سایت ها عصبانی هستند.
۲
از گزینه پایین افتادنی در قسمت از قسمت Number of Raster Threads عدد ۴ را انتخاب کنید.
۲- از بارگذاری مجدد تب ها حلوگیری کنید
اگر سرعت اینترنت شما پایین است، اینکه باز شدن وب سایت ها با مشکل مواجه شود و بعد ناگهان تمامی آنها بطور همزمان نوسازی (refresh) می شود و تمام پهنای باند شما را استفاده می کند آزار دهنده است.
برای جلوگیری از این اتفاق به دنبال Only Auto-Reload Visible Tabs بگردید و گزینه Enbale را انتخاب کنید. اینکار کروم را مجبور می کند فقط تب هایی که در حال حاضر آنها را مشاهده می کنید نوسازی شوند.
۱۲
برای غیر فعال کردن این ویژگی Disable را انخاب کنید و همچنین یادتان باشد گزینه Disable را در قسمت Offline Auto-Reload Mode را نیز انتخاب کنید (گزینه بالایی).
۳- زمان بارگذاری صفحه را بهبود دهید
اگر احساس می کنید زمان زیادی طول می کشد تا صفحه باز شود، Experimental Canvas Features را فعال کنید.
اینکار کروم را قادر می سازد از بوم مات استفاده کند. در عمل این موضوع به این معنا است که کروم برخی فرضیات را در نظر می گیرد که به تصویر کشیدن برخی از محتواهای شفاف و تصاویر را سرعت می بخشد. برای مثال، می تواند بصورت خودکار هر چیزی که زیر پیکسل ها است را حذف کند چون میداند دیده نمی شود.
۱۳
۴- تب ها را سریع تر ببندید
بستن تب ها و پنچره ها در کروم به کمک اجرای تابع به کار گیرنده جاوا اسکریپت، بطور مستقل از رابط کاربری گرافیکی امکان پذیر است.
۱۴
باید به دنبال Fast Tab/Window Close بگردید و روی Enable کلیک کنید.
۵- آی فریم های (iFram) کم اهمیت
آی فریم (فریم های درون خطی) توسط طراحان وب برای قرار دادن محتوا از یک منبع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. به زبان ساده تر چیزی شبیه به یک وب سایت درون یک وب سایت دیگر است. تعداد زیاد آی فریم ها در یک صفحه منجر به کند شدن سرعت بارگذاری آن می شود. آی فریم ها معمولا برای آگهی ها، پلاگین ها، و دیگر مطالب غیر بومی استفاده می شوند.
۵
فعال کردن این ویژگی کروم را قادر می سازد تعیین کند کدام آی فریم ها مهم تر هستند و ابتدا آن ها را باز کند. تبلیغات و دیگر محتواهای غیر ضروری بعد از اینکه قسمت های مهمتر صفحه بارگذاری شد باز می شوند.
۶- TCP Fast Open (فقط در کروم OS و اندروید موجود است)
TCP Fast Open (TFO) یک افزودنی است که سرعت باز کردن کانال داده ها را بین دو نقطه انتهایی افزایش می دهد.
این افزودنی بوسیله دادن یک کوکی پنهانی به مرورگر عمل می کند بنابراین می تواند خودش را قبل از اینکه "تبادل اطلاعات سه جانبه" کامل شود دوباره قانونی کند.
۱۶
بطور خلاصه فعال سازی این ویژگی کمک می کند ارسال و دریافت داده ها سریع تر انجام شود.
۷- QUIC Protocol
QUIC Protocol (ارتباط اینترنتی سریع UDP) توسط گوگل در سال ۲۰۱۲ توسعه داده شد. تمرکز آن روی کاهش پهنای باند، تاخیر و تراکم به کمک کاهش تعداد گردش های دو سویه مورد نیاز هنگام برقراری ارتباط جدید می باشد.
۸
با اینکه این ویژگی یک ویگی آزمایشی باقی می ماند، اما QUIC در ژوئن سال ۲۰۱۵ برای استانداردسازی به IETF ارائه شد.
۸- راهنمای کَش Stale-While-Relative
Stale-While-Reltive یک راهنمای کَش است که به آن می گوید پاسخ می تواند صورت گیرد حتی اگر حداکثر سن آن به اتمام رسیده باشد
این موضوع تا ۵ دقیقه ممکن است - هر چیزی بعد از آن منجر به مسدود کردن واکشی می شود. اما برای یک دوره ۶۰ تا ۳۰۰ ثانیه ای، مرورگر یک پاسخ "کهنه" نشان می دهد و یک بروزرسانی پس زمینه ای برای توسازی منبع انجام می دهد.
۹
حرف آخر: استفاده مجدد و بهتر از کَش، منابع مسدود سازی کمتر و تجربه مرور سریع تر در اینترنت.
تایید و لغو تغییرات
هر گاه پرچی را در کرو تغییر دادید باید برای تاثیر گذاری آن کامپیوتر خود را ریبوت کنید.
فقط روی دکمه Relaunch Now کلیک کنید. تمام صفحاتی که تا کنون باز کرده اید مجددا بارگذاری می شود اما با ایتحال توصیه می کنیم هر چیزی که لازم است را ذخیره کنید.
اگر متوجه شدید پس از این تغییرات مشکلی پیش آمده ولی نمیدانید در اثر کدام تغییر ایت می توانید براحتی تنظیمات تمام پرچم ها را به حالت قبل برگردانید. به دنبال این گزینه باشید " Reset All To Default. روی آن کلیک کنید و کامپیوتر را ری استارت کنید.
۱۰
شما چه چیزی را آزمایش کردید؟
ما تعدادی از تغییراتی را که می تواند منجر به بالا بردن سرعت کروم شود معرفی کردیم اما گزینه های بیشتری در این مورد وجود دارد. آیا شما تغییراتی را تجربه کرده اید که سرعت کروم را افزایش داده باشد؟
منبع: makeuseof

ارسال نظر