رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در آیفون (بخش دوم)

رسانه کلیک - در این مطلب دو قسمتی به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکل مربوط به عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون را برطرف کنید.

رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در آیفون (بخش دوم)

در مطلب قبلی 3 روش برای حل مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون را توضیح دادیم. در این مطلب قصد داریم تا چند روش کاربردی دیگر برای حل این مشکل را بررسی کنیم.

4- غیرفعال کردن قابلیت Do Not Disturb در حال رانندگی

یکی از حالت‌های قابلیت Do Not Disturb، این است که این قابلیت زمانی که فرد در حال رانندگی است به صورت خودکار فعال می‌شود. ای قابلیت به این دلیل روی گوشی‌های آیفون ارائه شده است که حواس راننده در حین رانندگی پرت نشود. برای اینکه این قابلیت را غیرفعال کنید ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و شده گزینه Do Not Disturb را انتخاب کنید. در صفحه باز شده قسمت Do Not Disturb While Driving را پیدا کنید و سپس روی گزینه Activate کلیک کنید و آن را به حالت Manually تغییر دهید. اگر بخواهید نوتیفیکیشن‌ها را از طریق اپلیکیشن Apple CarPlay مشاهده کنید روی گزینه Activate With CarPlay کلیک کنید.

5- بررسی تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها

گاهش اوقات مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها روی گوشی‌های آیفون مربوط به تنظیمات آن‌ها است. یعنی ممکن است به صورت اتفاقی تنظیمات مربوط به آن‌ها تغییر کرده باشد. برای بررسی تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های آیفون ابتدا وارد اپلیکیشن Setting شده و روی گزینه Notifications کلیک کنید. سپس بررسی کنید که نوتیفیکیشن کدام اپلیکیشن غیرفعال شده است. روی اپلیکیشن موردنظر کلیک کنید و گزینه Allow Notifications را فعال کنید.

نوتیفیکیشن‌ها در گوشی آیفون همچنین حتماً بررسی کنید که ویژگی نمایش نوتیفیکیشن‌ها در حالتی که صفحه نمای قفل سات فعال باشد. برای این کار حتماً سه گزینه Lock Screen، Notification Center و Banners را فعال کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید گزینه‌های Sounds و Badges را نیز فعال کنید.

همچنین تنظیمات مربوط نوتیفیکیشن‌های درون برنامه یا In-App Notification را بررسی کنید. در برخی از اپلیکیشن‌ها مثل واتشان، تلگرام، اینستاگرام و برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها تنظیمات خاصی برای نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد که باید آن را از طریق گزینه Setting در خود اپلیکیشن تنظیم کنید. بنابراین اگر نوتیفیکیشن‌های مربوط به برخی از اپلیکیشن‌ها را نمی‌توانید روی صفحه‌نمایش خود مشاهده کنید حتماً تنظیمات درون برنامه‌ای آن را بررسی کنید.

نوتیفیکیشن‌ها در گوشی آیفون 6- سیستم‌عامل iOS خود را به روز رسانی کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها در آیفون می‌توانید انجام دهید این است که سیستم‌عامل خود را به روز رسانی کنید. برای این کار ابتدا اپلیکیشن Setting را باز کنید، روی گزینه General کلیک کنید و سپس گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر به روز رسانی جدیدی برای سیستم‌عامل شما در دسترس باشد روی گزینه Download and Install کلیک کنید. به این ترتب سیستم‌عامل شما به روز رسانی می‌شود و مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها برطرف می‌شود.

7- ریست کردن تنظیمات گوشی

اگر هیچ کدام از روش‌هایی که در این مطلب و مطلب قبلی توضیح داده شد نتوانست مشکل عدم نمایش نوتیفیکیشن‌ها را در گوشی شما برطرف کند بهتر است تنظیمات گوشی را ریست کنید. برای این کار اپلیکیشن Setting را باز کنید، روی گزینه General کلیک کنید و گزینه Reset را انتخاب کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Reset All Settings کلیک کنید. رمز عبور گوشی خود را وارد کنید و سپس گزینه Reset All Setting را انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن‌ها در گوشی آیفون در صورتی که از این روش استفاده کنید همه تنظیمات گوشی شما مثل تنظیمات مربوط به وای فای و از این دست به حالت قبل بر می‌گردد و باید همه این تنظیمات را از اول انجام دهید.

ارسال نظر