حذف تنظیمات شبکه وای فای در سیستم‌عامل مک

رسانه کلیک - در این مطلب روش حذف تنظیمات شبکه وای فای در سیستم‌عامل مک را آموزش می‌دهیم تا اگر برای اتصال به وای‌فای ذخیره شده دچار مشکل شده‌اید، تنظیمات را حذف کنید و دوباره متصل شوید.

حذف تنظیمات شبکه وای فای در سیستم‌عامل مک

وقتی در سیستم‌عامل مک به یک شبکه وای فای متصل می‌شوید، تنظیمات آن روی سیستم شما ذخیره می‌شود. اگر برای اتصال به شبکه وای فای ذخیره شده در سیستم‌‌عامل خود دچار مشکل می‌شوید باید این تنظیمات را که به صورت خودکار ذخیره شده‌اند حذف کنید.

در بسیاری از موارد حذف این تنظیمات و اتصال مجدد به شبکه در بسیاری از موارد باعث می‌شود که مشکل وصل نشدن شما به شبکه برطرف شود. برای حذف این تنظیمات به ترتیب مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا وارد بخش System Preferences بشوید. برای این کار باید روی آیکون Apple که در گوشه سمت چپ تصویر قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه System Preferences کلیک کنید.

تنظیمات شبکه وای فای از منوی System Preferences روی گزینه Network کلیک کنید.

تنظیمات شبکه وای فای گزینه Wi-Fi را از منوی سمت چپ تصویر انتخاب کنید و سپس روی دکمه Advanced که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید.

تنظیمات شبکه وای فای روی شبکه وای فای که می‌خواهید آن را حذف کنید کلیک کنید. اگر بخواهید چندین شبکه را به صورت هم‌زمان حذف کنید باید دکمه Command را روی صفحه کلید خود پایین نگه دارید و روی هر کدام از شبکه‌ها که می‌خواهید کلیک کنید. بعد از انتخاب شبکه‌های مورد نظر روی دکمه - کلیک کنید.

سیستم‌عامل مک از منوی باز شده روی گزینه Remove کلیک کنید. در صورتی که چند شبکه را هم‌زمان انتخاب کرده باشید و بخواهید آن‌ها را حذف کنید، می‌توانید از پنجره باز شده گزینه Apply To All را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Remove کلیک کنید.

 سیستم‌عامل مک در صورتی که می‌خواهید از ذخیره شدن خودکار تنظیمات شبکه جلوگیری کنید، باید گزینه Remember Networks this computer has joined را غیر فعال کنید.

سیستم‌عامل مک روی دکمه Apply کلیک کنید تا تغییراتی را که ایجاد کرده‌اید اعمال شود.

 سیستم‌عامل مک در پایان شما می‌توانید پنجره System Preferences را ببندید. دفعه بعدی که می‌خواهید به همین شبکه‌های حذف شده وصل شوید، باید از فهرست باز شده شبکه مورد نظر خود را به صورت دستی انتخاب کنید.

ارسال نظر