مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه حل های کلیدی
رسانه کلیک - مانند هر گوشی هوشمند یا تبلتی، اسمارت فون Galaxy Note 8 نیز عاری از مشکل نیست. در این مطلب می خواهیم به برخی از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 و راه حل های پیشنهادی بپردازیم. همراه ما باشید.
یکی از مشخصه های بارز گوشیهای هوشمند سری گلکسی نوت، Infinity Display است و لذا سامسونگ، این زبان طراحی را در دومین خط تولید پرچمدار خود نیز به کار بگیرد. علاوه بر این، سامسونگ در گوشیهای هوشمند خود بالاترین مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری را که ممکن است از یک گوشی انتظار داشته باشید ارائه میکند که از جمله آنها میتوان به یک دوربین فوق العاده، S-Pen و بسیاری چیزهای دیگر اشاره نمود. با این حال، مانند هر گوشی هوشمند یا تبلتی، این اسمارتفونها نیز عاری از مشکل نیستند. به همین دلیل، ما برخی از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 را که مالکین این گوشیها با آنها روبرو خواهند شد، ارائه نموده و راه حلهای بالقوه ای را برای حل آنها پیشنهاد میکنیم.
مشکل شماره 1 - مشکل اسکرول کردن
یکی از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 مشکل اسکرول کردن است. بعضی از کاربران در هنگام اسکرول یک صفحه وب و یا زمانی که وارد برنامههای خاصی مانند گالری میشوند شاهد مشکلاتی مانند توقف ناگهانی عملیات و یا تاخیر در اجرا خواهند بود.
راه حل پیشنهادی:
به نظر میرسد که مشکل اسکرول کردن توسط آن دسته از کاربرانی تجربه میشود که برنامه Bixby button remapper را نیز نصب کرده اند. با اینکه سامسونگ هم اکنون راهی برای غیرفعال کردن این دکمه ارائه نموده، هنوز نمی توان این دکمه را برای عملکرد دیگری تنظیم نمود، به همین دلیل است که برنامه های Remapper بسیار محبوب هستند. با این حال، با وجود مشکلات مربوط به اسکرول، تنها گزینه، حذف برنامه است.
مشکل شماره 2 - نمیتوان آیکون های برنامه را از صفحه اصلی حذف کرد
یکی دیگر از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 ، حذف نشدن آیکونهای برنامه از صفحه اصلی است. فشردن طولانی آیکون یک برنامه در صفحه اصلی به منوی پاپ آپی منجر میشود که از طریق آن میتوانید آیکون را حذف کنید. با این حال، برخی از کاربران متوجه شده اند که این منوی پاپ آپ دیگر نمایش داده نمیشود و آنها نمیتوانند آیکونها را حذف کنند.
راه حل پیشنهادی:
این مشکل در صورتی اتفاق می افتد که Scale Duration Animation را در گزینه Options Developer منوی تنظیمات غیرفعال کنید، این کاری است که برخی از کاربران برای بهبود عملکرد اسمارتفون خود انجام میدهند. کاری که شما باید انجام دهید این است که این گزینه را بر روی 0.5x تنظیم کنید و منوی پاپ آپ دوباره نشان داده میشود.
مشکل شماره 3 - باز کردن قفل با تشخیص چهره، آن طور که انتظار میرود کار نمیکند
یکی دیگر از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 این است که بعضی از کاربران متوجه شده اند که Face Unlock آنطور که انتظار میرود کار نمیکند. حتی در شرایط نوری خوب، دستگاه موفق به باز کردن قفل تلفن نمیشود و گاهی اوقات پس از 20 بار تلاش بالاخره قفل باز میشود.
راه حل پیشنهادی:
به نظر میرسد که یک برنامه سوم در پشت این مشکل وجود دارد. بعضی از گزارش ها نشان میدهند که این برنامه میتواند واتساپ باشد و کاربران متوجه شده اند که توقف دسترسی واتساپ به دوربین، مشکل را حل میکند. در صورتی که واتساپ علت این مشکل نباشد، میتوانید تمام برنامههایی را که اخیرا اضافه نموده اید به خصوص آنهایی را که نیاز به دسترسی به دوربین دارند، حذف کنید.
مشکل شماره 4 - وجود تهرنگ زرد، صورتی یا بنفش بر روی صفحه نمایش
یکی دیگر از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 این است که برای اکثر کاربران، تهرنگی بر روی صفحه نمایش مشاهده میشود که نشان میدهد کالیبراسیون صفحه نمایش درست نیست.
راه حل پیشنهادی:
شما میتوانید تنظیمات دستگاه را با رفتن به تنظیمات - نمایش - حالت رنگی تغییر دهید. در اینجا شما میتوانید یکی از چهار گزینه در دسترس از جمله صفحه نمایش Adaptive، AMOLED cinema, AMOLED photo, یا Basic را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما میتوانید تعادل رنگ را با دستکاری گزینههای پیشرفته این قسمت تنظیم کنید. همچنین میتوانید با شماره گیری * # 15987 #، رنگ قرمز صفحه نمایش را تنظیم نمایید.
اگر هیچ یک از تنظیمات نرم افزاری، این مشکل را حل نکرد، تنها گزینه شما ممکن است انتخاب یک جایگزین باشد.
مشکل شماره 5 - پیکسلهای مرده روی صفحه
چند کاربر بیان نمودند که خوشه ای از پیکسل های مرده را در صفحه نمایش تلفنهای خود مشاهده نموده اند.
راه حل پیشنهادی:
شما میتوانید یک برنامه رفع پیکسل را از فروشگاه Google Play دانلود کنید و آن را اجرا نمایید، مانند Dead Pixel Test and Fix. اجازه دهید برنامه اجرا شود و پیکسلهای مرده موجود بر روی صفحه نمایش شما را از بین ببرد. با این حال، اگر برنامهها کار نمی کنند، تنها گزینه ی شما انتخاب یک جایگزین است.
مشکل شماره 6 - مشکل اتصال
معمولا وقتی یک گوشی هوشمند جدید می خرید مشکلات مربوط به Wi-Fi و بلوتوث پدیدار میشوند و این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 است. به نظر میرسد مشکلات Wi-Fi و بلوتوث در این دستگاه به شدت رخ میدهند.
راه حل پیشنهادی:
مشکلات Wi-Fi:
دستگاه و روتر را حداقل برای 10 ثانیه خاموش کنید، سپس آنها را روشن کرده و برای برقراری اتصال بین آنها تلاش نمایید. به فیلد تنظیمات / قسمت Power saving بروید و مطمئن شوید که این گزینه خاموش باشد. از Wi-Fi Analyzer برای بررسی میزان اشغال بودن خط خود مراجعه کنید و یک گزینه بهتر را انتخاب نمایید. با رفتن به فیلد تنظیمات - Wi-Fi و لمس طولانی اتصال مورد نظر خود، پس از ظاهر شدن پنجره مورد نظر، گزینه Forget را انتخاب کنید. دوباره جزئیات را وارد کنید و مجددا امتحان نمایید. اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل روتر به روز است. اطمینان حاصل کنید که برنامه ها و نرم افزارهای موجود در دستگاه به روز هستند. به قسمت Wi-Fi - تنظیمات - Advanced بروید و مطمئن شوید که آدرس دستگاه مک شما در این قسمت وجود دارد، سپس اطمینان حاصل کنید که دسترسی در فیلتر MAC روتر مجاز است. بعضی از کاربران متوجه شده اند که غیر فعال کردن ویژگی Hotspot 2.0 بسیاری از مشکلات Wi-Fi را حل میکند.
توجه: بسیاری از کاربران متوجه شده اند که اگر شما گوشی خود را با استفاده از SmartSwitch تنظیم کنید، اتصال Wi-Fi برقرار نمیشود. برای اکثر کاربران، بازگرداندن تنظیمات کارخانه و تنظیم دوباره گوشی به صورت دستی تنها راه حل موجود است.
مشکلات بلوتوث:
کتابچه راهنمای دستگاه را برای دستگاه و ماشین چک کنید و اتصالات خود را بازنشانی نمایید.
اطمینان حاصل کنید که شما بخش مهمی از روند اتصال را نادیده نگرفته اید.
به تنظیمات - بلوتوث بروید و اطمینان حاصل کنید هیچ چیزی نیاز به تغییر ندارد
به تنظیمات - بلوتوث رفته و تمام اتصالات قبلی را حذف کنید و سعی کنید آنها را از ابتدا تنظیم نمایید.
مشکل شماره 7 - مشکلاتی که در آنها تنها گزینه موجود بروزرسانی نرم افزار است
یکی دیگر از مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 8 مشکلاتی هستند که در آنها هیچ راه حل دیگری وجود ندارد و تنها گزینه موجود این است که صبر کنیم تا نرم افزار رسمی سامسونگ یا برنامه ای که باعث بروز مشکلات زیادی شده به روز و اصلاح شود.
هنگ کردن دستگاه - دستگاه چندین کاربر در زمانهای مختلف دچار هنگ شده و به راه اندازی مجدد نرم افزار برای راه اندازی مجدد گوشی نیاز بوده است. به نظر میرسد این مشکل به برنامه Swiftkey مرتبط باشد.
مشکل پخش ویدئو HDR - کاربران در هنگام تماشای فیلم HDR (1440 HDR 60) در یوتیوب متوجه شده اند که کیفیت فیلم بسیار پایین آمده است. در حالی که با استفاده از نتفلیکس، رنگ HDR، آنطور که انتظار میرود نبوده، به عنوان مثال رنگ مشکی، خاکستری به نظر میآید و تناژ پوست به نظر عجیب و غریب میرسد.
مشکلات مربوط به دوربین جلو (سلفی) - کاربران در رابطه با دوربین جلوی این اسمارتفون با مشکل عجیب و غریبی روبرو هستند، آنها شاهد درجه بالایی از رنگ پریدگی در تصاویر میباشند. برای اطمینان از این که این مشکل سخت افزاری نیست، یک تست سخت افزاری انجام دهید. (شماره گیری * # 0 * #).
مشکل شماره 8 - Edge lighting (روشنایی لبه) آن طور که انتظار میرود کار نمیکند
بسیاری از کاربران با انواع مختلفی از مشکلات Edge lighting آشنا هستند. برای برخی، هنگامی که صفحه خاموش است، این قابلیت کار نمیکند. برای دیگران، به نظر میرسد روشنایی لبه فقط برای برنامه SMS app کار میکند و نه برای هیچ چیز دیگر.
راه حل پیشنهادی:
به نظر میرسد که این مشکل پس از به روز رسانی رسمی اندروید دستگاه به Android 8.0 Oreo که اکنون در حال اجرا است، برطرف میشود؛ اما متاسفانه برای تمام کاربرانی که گوشی خود را آپدیت کردهاند این مشکل حل نشده است. بعضی از کاربران متوجه شده اند که فعال کردن اعلانهای پاپ آپ» برای برنامههایی مانند واتساپ و اسنپ چت باعث میشود که Edge lighting حتی در هنگام خاموش شدن صفحه نمایش نیز به خوبی عمل کند. به نظر می رسد بعضی کاربران به این دلیل با این مشکل مواجهند که Animation Duration Scale را در بخش Developer Options منوی تنظیمات غیرفعال کرده اند، این کاری است که اغلب برای بهبود عملکرد دستگاه انجام میشود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را بر روی 0.5x تنظیم کرده و Edge lighting فعال خواهد شد. شما میتوانید برنامه Edge Lighting را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه به شما اجازه میدهد رنگهای سفارشی را برای برنامههای مختلف تنظیم کنید و باعث میشود که ویژگی Edge lighting حتی زمانی که صفحه خاموش است هم فعال باشد. با این حال، نتایج متفاوتند. در حالی که این برنامه برای برخی از کاربران کاملا عملی بوده، دیگران با آن مشکل دارند. باید این نکته را قبل از اینکه تصمیم به دانلود نرم افزار بگیرید در ذهن داشته باشید که این برنامه دارای پرداخت درون برنامه ای است.
مشکل شماره 9 - "OK Google" آنطور که باید کار نمیکند
بعضی از کاربران متوجه شدند هنگامی که صفحه نمایش خاموش است و آنها میخواهند از "OK Google" استفاده کنند، دستگاه فرمان را تایید میکند، اما هیچ اتفاقی نمیافتد.
راه حل پیشنهادی:
برای برخی از کاربران، موضوع به Edge lighting باز میگردد. پس باید اطمینان حاصل کنید که گوگل یک برنامه انتخابی برای ویژگی Edge lighting نیست. خاموش کردن این ویژگی باعث میشود که "OK Google" مطابق انتظار عمل کند. سعی کنید حافظه پنهان برنامه گوگل را پاک کنید. به تنظیمات و قسمت مدیریت برنامه بروید، برنامه گوگل را جستجو کنید و Storage را انتخاب نمایید. سپس حافظه آن را پاک کنید و بعد از آن برنامه باید مطابق انتظار کار کند. برای برخی دیگر از کاربران، به نظر میرسد که این مسئله به دلیل فعالسازی Always On Display رخ داده باشد. پس بهتر است که آن را غیرفعال کنید و ببینید آیا مشکل حل میشود یا خیر.
منبع: androidauthority