۵ نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

بسیاری از افراد پس از این که گوشی هوشمند جدیدی خریداری می کنند، گوشی هوشمند قبلی خود را به کودکان خود می دهند، قبل از اینکه آیفون و یا آیپد خود را به فرزند خود بدهید باید به نکاتی توجه کنید و آن ها را رعایت کنید.

۵ نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

کلیک -کودکان همیشه علاقه دارند تا به گوشی هوشمند والدین خود دست بزنند و با آن بازی کنند. در هر صورت گوشی هوشمند برای کودکان وسیله ای بسیار جذاب است. شاید شما نیز گوشی هوشمند قدیمی داشته باشید که بخواهید آن را به فرزند خود بدهید. قبل از اینکه بخواهید آیفون و یا آیپد قدیمی خود را به کودکان خود بدهید باید نکات ایمنی را رعایت کنید و برخی کارهای را بر روی گوشی هوشمند خود انجام دهید سپس آیفون و یا آیپد خود را به فرزند خود دهید.۵ مرحله وجود دارد که شما باید قبل از دادن گوشی هوشمند خود به فرزندتان انجام دهید که در این مطلب به بررسی این ۵ روش می پردازیم.

اطلاعات قدیمی خود را پاک کنید

قبل از اینکه بخواهید گوشی هوشمند خود را به دست هر کسی برای طولانی مدت بسپارید باید اطلاعات قدیمی خود را از روی گوشی هوشمند خود پاک کنید. بهترین راه برای از بین بردن اطلاعات شخصی استفاده از ریست کارخانه یا factory است، این کار اطلاعات آیفون شما را پاک کرده و آن را به حالت اولیه بر می گرداند.

5 نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

قبل از پاک کردن اطلاعات اگر به آن ها نیاز دارید مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه بک آپ داشته باشید. این مرحله، مرحله بسیار حساسی است که شما در هنگام به روزرسانی آیفون و یا آیپد خود باید به آن توجه داشته باشید و بتوانیداطلاعات خود را از iCloud بازیابی کنید. به تنظیمات بروید و بر روی iCloud در پروفایل خود کلیک کنید، پس از رفتن به iCloud باید به مسیر زیر بروید:

iCloud > Backup > Back Up Now

شما هم چنین با اتصال آیفون و یا آیپد خود به سیستم و استفاده از iTunes نیز می توانید از خود نسخه بک آپ داشته باشید.

پس از گذراندن این مراحل و مطمئن شدن از اینکه اطلاعات شما حفظ شده اند می توانید اطلاعات خود را از روی آیفون و یا آیپد خود پاک کنید. برای انجام این کار می توانید از مسیر زیر استفاده کنید:

Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

پس از انجام دادن این مراحل گوشی هوشمند شما مثل روز اولی می شود که به دست شما رسیده است و تمام اطلاعات پاک شده و چیزی در گوشی هوشمند نمانده است.

یک اکانت iCloud برای کودک باز کنید

شما می توانید یک اکانت iCloud با عنوان اکانت child's iCloud باز کنید. پس از اینکه کودک شما گوشی هوشمند خود را خریداری کرد به راحتی می تواند این اطلاعات را به گوشی هوشمند خود منتقل کند.

5 نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

اگر فرزند شما بالای ۱۳ سال سن دارد می تواند اکانت iCloud خود را داشته باشد و می تواند Apple ID داشته باشد. شما با استفاده از قابلیت Family Sharing می توانید کودک زیر ۱۳ سال خود را زیر نظر داشته باشید که چه برنامه هایی دانلود می کند و از چه اپلیکیشن هایی استفاده می کند و با تایید شما می تواند از برنامه های متفاوت استفاده کند.

حتی فرزند شما با استفاده از حساب کاربری کودکان نمی تواند بدون اجازه شما در توییتر، اینستاگرام پستی منتشر کند و نمی تواند در اینترنت از هر کلمه ای برای جستجو استفاده کند.

اگر می خواهید از گوشی هوشمند خود برای فرزندتان یک اکانت مخصوص کودکان بسازید، باید وارد قسمت تنظیمات شوید و بر روی یوزر نیم iCloud خود کلیک کنید و سپس از مسیر زیر استفاده کنید:

Family Sharing > Add Family Member > Create an Apple ID for a child.

شما پس از باز کردن اکانت باید روز تولد فرزند خود را وارد کنید و به یک سری از سوالات در رابطه با حق و حقوق فردی پاسخ دهید و فرمی را تائید کنید سپس می توانید یوزر نیم و پسورد مورد نظر خود را وارد نمایید.

پس از باز کردن این حساب کاربری کودک شما بدون اجازه شما نمی تواند از اپ استور استفاده کند و شما باید ابتدا تائید کنید که او اجازه استفاده از اپ استور را دارد. برای چک کردن این موضوع می توانید وارد تنظیمات شوید و به iCloud بروید و سپس بر روی Family Sharing کلیک کرده و نام فرزند خود را انتخاب کنید و از این موضوع مطمئن شوید.

کنترل کنید فرزند شما با گوشی هوشمند چه کارهایی می تواند انجام دهد و چه کارهایی نمی تواند انجام دهد:

پس از پاک کردن اطلاعات و ساخت اکانت مخصوص برای فرزند خود زمان این است که به تنظیمات گوشی هوشمند بروید و از کارهایی که فرزند شما می تواند با گوشی هوشمند خود انجام دهد مطلع شوید.

5 نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

اگر می خواهید برای فرزند خود در دسترسی به برخی از تنظیمات محدودیت هایی تعیین کنید باید از مسیر زیر وارد شوید:

Tap Settings > General > Restrictions > Enable Restrictions

پس از این مسیر می توانید رمز عبوری برای قسمت های مشخص تعیین کنید. سپس وارد قسمت قابلیت های گوشی هوشمند شوید و اپلیکیشن هایی که نمی خواهید کودک شما از آن استفاده کند را غیر فعال کنید. به عنوان مثال شما می توانید مرورگر سافاری و یا موزیک را برای فرزند خود غیر فعال کنید، حتی اگر نمی خواهید فرزند شما از هر اتفاقی میلیون ها عکس بگیرد می توانید دوربین را نیز از این لیست غیر فعال کنید.

در بخش Allowed Content، شما می توانید لیست برنامه هایی که غیر فعال شده اند را مشاهده کنید. در قسمت Privacy شما می توانید اپلیکیشن های فرزند خود را نیز کنترل کنید. حتی در قسمتی گوشی هوشمند این قابلیت را برای شما فراهم می آورد که امکان دسترسی به بازی های چند نفره و آنلاین را نیز برای فرزندان خود غیر فعال کنید.

تنظیمات، ایمیل برنامه های دیگر را مخفی کنید

ممکن است شما تنظیمات ذکر شده را بر روی گوشی هوشمند فرزندتان اعمال کرده باشید ولی او به بخش تنظیمات آشنا باشد. شما می توانید آیکون های مختلف را بر روی صفحه هوم به راحتی مشاهده کنید، شما می توانید آیکون هایی را از دید چشم فرزند خود مخفی کنید، قسمت هایی مثل تنظیمات، اپ استور و گیم سنتر.

5 نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

شما در ابتدا باید اپلیکیشن هایی که می خواهید از چشم فرزندتان مخفی باشد را در یک فولدر دسته بندی کند، بدون شک شما راه فولدر بندی برنامه ها را می دانید در غیر این صورت باید ابتدا یک اپلیکیشن را بر روی اپلیکیشن دیگر درگ کرده و نگاه دارید و سپس یک فولدر تشکیل می شود که در این فولدر می توانید هر اپلیکیشنی را درگ کنید. این فولدر را باید در بالاترین قسمت صفحه نمایش قرار دهید و در این قسمت فولدر شما در بخش فولدر های مخفی قرار می گیرد.

حالت هواپیما را روشن کنید

اگر می خواهید فرزند شما تنها با برنامه هایی که شما بر روی گوشی هوشمند نصب کرده اید بازی کند و به اینترنت و بخش تماس ها نیز دسترسی نداشته باشد می توانید اینترنت را غیر فعال کنید و هم چنین حالت هواپیما را روشن کنید و این تنظیمات را در بخش مخفی قرار دهید.

5 نکته ای که باید قبل از واگذاری آیفون یا آیپد خود به کودکان بدانید

اگر شما از iOS 6 یا بالاتر استفاده می کنید می توانید از کنترل سنتر به این قسمت ها دسترسی داشته باشید، حتی در این ورژن ها شما می توانید کنترل سنتر را نیز از دسترس فرزند خود مخفی کنید.

ارسال نظر