بررسی معنی کلمات در ویندوز 10 چگونه است؟

رسانه کلیک - بسیاری از ابزارهای نصب شده روی ویندوز 10 می توانند معنی کلمات را به خواننده نشان دهند. در ادامه به نحوه بررسی تعریف کلمات در نرم افزارهای مختلف می پردازیم.  

بررسی معنی کلمات در ویندوز 10 چگونه است؟

کلمات بسیاری در متن های مختلف وجود دارند. کلمات کوتاه، بلند، هزاران کلمه مترادف و متضاد ممکن است ذهن خواننده را آشفته سازند. خوشبختانه در حین استفاده از مرورگر، خواندن یک فایل PDF، کار با نرم افزار Word یا اسناد Google Docs می توان منی هر کلمه را به راحتی مورد بررسی قرار داد.

بررسی معنی کلمات در مرورگرهای کروم، اج یا فایرفاکس

اکثر مطالعات کاربر در هنگام استفاده از کامپیوتر شخصی، در مرورگر وب صورت می گیرد. خبر خوب این است که تقریبا تمام مرورگرهای اصلی دارای افزونه هایی هستند که پس از نصب آن ها می توان با یک دابل کلیک ساده روی کلمه مورد نظر، معنی آن را مورد بررسی قرار داد.

چنین افزونه ای در مرورگر کروم، Google Dictionary نام دارد. کاربر با نصب این افزونه می تواند پس از دابل کلیک روی کلمه مورد نظر، از تعریف آن در دیکشنری مطلع شود.

جالب است بدانید که این افزونه، خود دارای افزونه دیگری به نام Flashcards است. با نصب این افزونه، در هنگام دابل کلیک روی یک کلمه، گزینه Save در بالای آن ظاهر می شود. این گزینه به کاربر اجازه می دهد تا کلمات چالش برانگیز را ذخیره کرده و سپس در زمان مناسب، معنی آن ها را از خود بپرسد.

حال که مرورگر مایکروسافت اج به کرومیوم تغییر یافته است، می توان با مراجعه به فروشگاه وب کروم، از افزونه های Google Dictionary و Flashcards استفاده کرد. افزونه بررسی معنی کلمات در مرورگر فایرفاکس نیز Define-It نام دارد.

بررسی تعریف کلمات در یک فایل PFD

یکی دیگر از ابزارهای مطالعه روی کامپیوتر شخصی، فایل های PDF هستند.

اگر از یکی از ابزارهای خواندن آدوبی مثل Acrobat Reader DC استفاده می کنید، تنها کافیست تا به روی کلمه مورد نظر در سند دابل کلیک کرده و سپس گزینه Look Up را انتخاب کنید. این کار منجر به ظاهر شدن تعریف کلمه در وب سایت Dictionary.com در مرورگر پیشفرض شما می شود.

ابزارهایی نظیر PDF Viewer در مرورگرهای کروم یا اج، با افزونه های Dictionary سروکار ندارند. پس در صورت استفاده از PDF Viewer، برای بررسی معنی یک کلمه باید روی آن دابل کلیک کرده و سپس گزینه Search the web for را انتخاب کنید. این گزینه شما را به موتور جستجوگر پیشفرض مرورگر هدایت کرده و معنی کلمه مورد نظر را نشان می دهد.

بررسی تعریف کلمات در نرم افزارهای Word یا Google Docs

در حال حاضر نرم افزارهای Word و Google Docs دو ابزار پردازش کلمات متداول و محبوب به شمار می آیند. هر یک از این نرم افزارها دارای ابزارهای تعریف کلمه منحصر به فرد خود هستند.

بررسی معنی کلمات در Google Docs به دو طریق صورت می گیرد. می توانید روی کلمه مورد نظر راست کلیک کرده و سپس گزینه Define را انتخاب کنید. روش دیگر با کمک میانبرهای صفحه کلید انجام می شود. بدین ترتیب که ابتدا کلمه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس کلیدهای Ctrl + Shift + Y را به طور همزمان فشار دهید.

در نرم افزار Word می توانید روی کلمه مورد نظر راست کلیک کرده و سپس گزینه Look Up را در منوی مفهومی انتخاب کنید. روش دیگر این است که دکمه Alt روی صفحه کلید را نگه داشته و سپس روی کلمه مورد نظر کلیک کنید.

ارسال نظر