آموزش فعال سازی تم Light ویندوز 10

رسانه کلیک - مایکروسافت با عرضه بروزسانی جدید ویندوز 10، تم لایت را برای آن عرضه کرد. در این مطلب نحوه فعال سازی تم Light ویندوز 10 را مشاهده می کنید.

آموزش فعال سازی تم Light ویندوز 10

نسخه جدید ویندوز 10 که اخیرا منتشر شده، شامل یک تم روشن است که با آن می توان صفحه پیشفرض دسکتاپ روشن تری داشت. در این مقاله قصد داریم نحوه فعال سازی تم Light ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم.

آموزش فعال سازی تم Light ویندوز 10

برای فعال کردن تم لایت لازم است که به تنظیمات < Personalization > Colors بروید. برای باز شدن سریع صفحه Personalization، در دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید. همچنین می توانید دکمه Windows+I را بفشارید تا پنجره تنظیمات باز شده و سپس روی Personalization کلیک کنید.

در قسمت Colors ،Choose Your Color را انتخاب کرده و سپس Light را انتخاب کنید.

اگر از نسخه های قدیمی ویندوز ۱۰ استفاده می کنید، نمی توانید این قابلیت را مشاهده کنید. پس لازم است؛ این ویژگی تنها در بروزرسانی جدید این سیستم عامل مایکروسافت حضور دارد.

برای نسخه های قبلی ویندوز ۱۰ که به طور پیش فرض تسکبار تاریک و برنامه های روشن دارند، Custom را انتخاب کنید. حالت پیش فرض خود را به Dark و یا Light تغییر دهید. همچنین می توانید با انتخاب دارک، یک دسکتاپ کاملا تاریک به همراه پنجره های مرورگر تاریک داشته باشید.

در این بخش می توانید انتخاب کنید که ویندوز شما دارای ستون های رنگی برای پنجره هایش باشد یا خیر.

اگر از نسخه های قبلی ویندوز ۱۰ استفاده کرده باشید، در نسخه جدید پس زمینه دسکتاپ با یک پس زمینه براق جدید جایگزین شده است. اما اگر والپیپر را تغییر دهید، این نسخه رنگ پس زمینه را تغییر نخواهد داد.

برای استفاده از پس زمینه براق دسکتاپ در ویندوز ۱۰ به تنظیمات < Personalization > Background رفته و آن را در قسمت زیرین Choose Your Picture انتخاب کنید.

اگر به هر دلیلی آن را مشاهده نمی کنید، روی دکمه Browse کلیک کنید و به آدرس C:\Windows\Web\4K\Wallpaper\Windows بروید؛ روی فایل عکسی که رزولوشن آن با دسکتاپ هماهنگ است، کلیک کنید.

این تم روشن جدید، پنجره هایی مانند تسکبار، منوی استارت، اعلان های پاپ آپ و منوهای نوشتاری را تحت تاثیر قرار می دهد اما روی برنامه های دیگر تاثیری نخواهد داشت.

ارسال نظر